וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבע שיככב בשנת 2013: ירוק אמרלד

חדוה קלינהנדלר

6.12.2012 / 13:14

גם במראה עשיר וגם בפשוט, רענן, צעיר או יוקרתי ומכובד - ירוק אמרלד שהוכרז כצבע השנה על ידי פנטון נחשב לגוון ורסטילי המאפשר מנעד רחב של שימושים והתאמות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מירוק עשיר ועד ירוק פשוט רענן וצעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הצבעים הבינלאומית פנטון, הנחשבת לאורים והתומים בתחום הצבעים של עולם העיצוב והאופנה הכריזה הבוקר כי הצבע לשנת 2013 הוא ירוק אמרלד. גוון ורסטילי המזכיר אבן ברקת. גוון מספרו המדויק במניפת הצבעים של החברה העולמית הינו 17-5641. "ירוק ברקת מזוהה עם אבני חן יקרות ומבהיקות, ועל כן הוא נתפס כצבע מתוחכם ויוקרתי." נימקו אנשי החברה את הבחירה בצבע בהודעה שהוציאה החברה. "מאז ימי קדם, הגוון הזוהר והנשגב היווה סמל ליופי ולחיים חדשים בתרבויות ובדתות רבות."

המיוחד בצבע הירוק הוא האקלקטיות ומגוון התחושות שהוא מעורר. בבדים ובטקסטורות כבדים כמו קטיפה הוא יסמל יוקרה ועושר ובבדים רכים ואווריריים, עם עיצוב צעיר ופשוט ונון שלאנט הוא יעניק רעננות, התחדשות ואפילו בריאות ופשטות. מעצבי אופנה ופנים נהנים להשתמש בגוון הירקרק בשילוב של טקסטילים עשירים. מעצב הפנים האמריקאי והמוערך מיילס רד, הידוע בחיבתו להצהרות מצועצעות ופומפוזיות, ודאי יהנה מאוד מהבשורה הצבעונית החדשה לאור העובדה שצבע את אולם התצוגה של קולקציית בדי הריפוד של מעצב האופנה אוסקר דה לה רנטה בירוק עשיר ומתוכשט. יחד עם זאת גם מעצבים עם גישה עיצובית מודרנית מחבבים את הצבע, ובוחרים להשתמש בו ככתם שיש בו ואמירה ייחודית וחדשנית.

אין להתעלם, כמובן, מן המשמעות האקולוגית שקיבל הצבע הירוק בשנים האחרונות, והעובדה שירוק משתלב היטב גם בעיצוב כפרי ופשוט, עם בדים טבעיים וצמחייה מרובה. מכאן, ניתן להניח כי הבחירה הירוקה אכן תשפיע על עולם העיצוב בשנה הקרובה ולא תשמש רק כקוריוז שמעצבים רבים מעדיפים להתעלם ממנו, כפי שקרה עם הצבע הכתום – טנג'רין בשנת 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמל יופי וחיים חדשים בתרבויות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולך טוב גם בכלי אוכל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא קלוע של חברת מורוסו בגוון השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפט פרחוני בגוון אמרלד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם התצוגה של בדי הריפוד של אוסקר דה לה רנטה, בעיצוב מיילס רד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח בעיצוב פול סמית' המתשלב בחדר ירוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully