וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבסת תולה: כל השיטות לבגדים מצוחצחים

יעל חן

6.12.2012 / 8:21

לא מספיק להצטייד במכונת כביסה מרובת פונקציות שלא מרעישה ורוקדת. כדי לשמור על צבע מקורי של הבגד ומרקמו הנעים מומלץ להצטייד בחומץ, כדור טניס ושתי כוסות חלב

אילוסטרציה. ShutterStock
המחמירים מקדישים סבב כביסה מיוחד לאדום ולשחור/ShutterStock

כדי שלא תמצאו את עצמכם ממורמרים למראה ג'ינס שיצא ורוד, סדין לבן שיצא אדום ומגבת קשה ושורטת את העור כדאי שתאמצו כמה שיטות כביסה לניקיון פשוט ויעיל.

הפרדת הכביסה הצבעונית מהלבנה היא א' ב' בניקיון הבגדים. המחמירים אף מפרידים בין הפריטים גם במחלקה הצבעונית ומקדישים סבב מיוחד לבגדים אדומים ושחורים בנפרד כדי שלא יעבור צבע על שאר הפריטים. כמו כן, יש להפריד פריטי בד עדינים כמו תחרה, משי ושיפון מבדים גסים ומאסיביים כמו ג'ינס ופלנל. מי שקשור לצבע הג'ינס שלו, מומלץ להפוך אותו ורק אז לכבס. יש לכוון את פונקצית הסחיטה למצב נמוך כדי שלא להתיש את סיבי הבדים שיביאו למראה בגד סמרטוטי. בנוסף, כביסה צבעונית תהנה יותר ותשמור על צבעוניותה המקורית הודות לכף חומץ בתא המרכך. אל דאגה, ריח החומץ מתפוגג לחלוטין.

שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
תחזוק נכון של המכונה יביא לכביסה נקייה ושמירה על איכות הבד/ShutterStock

תחזוקה נכונה של מכונת כביסה הינה קריטית לאיכות הכביסה. מומלץ לכבס פעם בכמה חודשים כביסה "על ריק" ולהניח בתא המיועד לאבקה, חומר נגד אבנית או כוס חומץ. כדאי להכניס למדיח הכלים את מגירת החומרים (שמכילה את אבקת הכביסה והמרכך) אחת לחודש, מה שיביא לתוצאה של מגירה חדשה כביום הקניה. כמו כן, מומלץ, לנקות את פילטר המכונה לעיתים קרובות.

לכביסה נקייה יותר יש לכבס במכונה שתכולתה איננה מלאה עד אפס מקום ואי אפשר להכניס גרב. אם לא מדובר בבגדים מטונפים במיוחד, אין עליהם כתמי קטשופ או בוץ אפשר ואף רצוי לבחור בתוכנית כביסה מקוצרת במכונת הכביסה (יש כזו ברוב המכונות) כמו כן, מומלץ שלא לצבור כביסה, כדי למנוע מצב שבו הלכלוך יתפוס מקום של קבע על הבגדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלא ילכו לאיבוד - רכזו את הגרביים בציפה ישנה והכניסו למכונה עם אבקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שמכבסים מגבת חדשה, מומלץ להשרות אותה לחצי יום בדלי עם מים ושתי כפות מלח בישול. מומלץ לצבור את כל המגבות ולכבס אותן ביחד ללא מרכך, שעשוי להדביק להן ריח לוואי. אם בכל זאת בחרתם לכבס אותן יחד עם הבגדים, כדאי להוסיף שתי כפות מלח בישול לכביסה. כאשר תולים את המגבות לייבוש, כדאי להוריד אותן מהחבל כשהן במצב מעט לח לפני שיהפכו לקשיחות במיוחד. לגמר הייבוש אפשר להניח אותן באזור חמים בבית, כדי שיהיו רכות ונעימות.

כדי לא לאבד גרביים, רצוי להכניס אותם לתוך ציפה של כרית (או כל שקית מבד כביסה) ורק אז למכונת הכביסה. אם יש בבית ציפה ישנה רצוי להשתמש בה ולחורר אותה ולקשור היטב בחוט על מנת שהאבקה תגיע לתכולה.

לקבלת כביסה לבנה וצחורה מומלץ להכניס חצי סינטבון לתוך גרב. לסגור היטב בחוט, לחורר כמה חורים זעירים עם קיסם, ולהכניס לתוך התוף המסתובב. אפשר גם לשים בתא המרכך חומר מלבין, ואת המרכך להוסיף בשלב מאוחר יותר.

מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
פתיתי סבון וסינטבון ישלימו את פעולת הכביסה/ShutterStock

למקרה שאתם לא מיודדים עם ג'לים ואבקות, אפשר להשתמש בפתיתי סבון שידועים ביכולת הנקיון שלהם. כוס פתיתים עם שתי כוסות מים יכולים לשמש כנוזל כביסה חלופי.

להסרת כתמים עקשניים מכל סוג שהוא, רצוי להוסיף רבע כוס אבקת סודה לשתיה בתא המיועד למרכך. על כתמי שמן רציניים למרוח משחת קלין צהובה. יש להניח את הבגד המלוכלך עם המשחה עליו לכמה שעות - רצוי בשמש. לסיום הניקיון יש לשטוף תחת הברז ולכבס כרגיל. להסרת כתמים מצווארונים ושרוולים אפשר להיעזר מברשת שערות קשה וסינטבון, ולכבס כרגיל, מבלי לשטוף את הסינטבון . כתמי דיו יוסרו לאחר שהבגד ישהה כמה שעות בקערה ובתוכה שתי כוסות חלב.

אילוסטרציה. ShutterStock
רגע לפני שהכביסה מתייבשת ומתקשה בשמש, הכניסו אותה הביתה לייבוש רך וריח טוב באוויר/ShutterStock

לכביסה של שמיכת פוך סינטטית ומעילי רוח, כדאי להכניס בתוך תוף הכביסה כדור טניס. חבטות הכדור בתוף מונעות מהשמיכה והמעיל לצאת שטוחים וחסרי חיים.

לפינל'ה, למייבשים את הכביסה שלהם במתקן יבוש נייד, אפשר להכניסה הביתה. רצוי למצוא מקום נחבא מן העין ואז ליהנות מריח שיציף את החדרים. בחורף, השיטה הזו תתרום לייבוש הכביסה.

כתבות נוספות לניקיון ותחזוק הבית:

ככה תיפטרו משערות משוטטות ברחבי הבית

לקראת החורף: כל השיטות להסרת כתמי בוץ, חלודה ושוקו

כל הדרכים לתחזק ולנקות את השטיח בלי שום מאמץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully