וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך על המים: היאכטה שסטיב ג'ובס עיצב ולא זכה לראות

כשנה לאחר מותו מושקת היאכטה שעיצב סטיב ג'ובס עם המעצב הצרפתי פיליפ סטארק. בדומה לשפת העיצוב המדויקת של "אפל", כלי השייט החדש נקי, מלוטש ומאובזר ב- 7 iMac בילט אין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב היאכטה משקף את תפיסת העולם של סטיב ג'ובס ופיליפ סטארק למינימליזם ואסתטיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד רבים מבעלי הממון בוחרים להנציח את שמם דרך רחוב או אגף במוזיאון, מייסד מותג אפל, סטיב ג'ובס - בחר ללכת על המים. לפני כשבועיים, כשנה לאחר מותו, הושקה "ונוס", מגה יאכטה שעיצב ותכנן בשיתוף עם מעצב העל פיליפ סטארק, מהכוכבים המובילים של סצנת העיצוב המודרני. שפת העיצוב של "ונוס", אשר נחשפה כבר בביוגרפיה של סטיב ג'ובס מאת וולטר איזקסון, משקפת את תפיסת העולם של השניים למינימליזם ואסתטיקה: "חלקנו את אותו הרעיון שנוגע לאלגנטיות שבמינימליזם, ולאלגנטיות של עבודה שבוצעה היטב", סיפר סטארק בראיון ל-BBC (בסוף אוקטובר). "בשונה משאר מגה יאכטות שמחצינות את הוולגריות של הכסף, ונוס מציגה את האלגנטיות של האינטיליגנציה".

צפו בוונוס של ג'ובס וסטארק:

בשנים האחרונות נדמה כי עולם הנאוטיקה הוא מגרש המשחקים החדש של מעצבי העל. בתפקיד רב החובל ניתן למצוא שורת מעצבים הכוללת את מארק ניוסון האוסטרלי, האדריכלית זוכת פרס פריצקר זאהה חדיד, האדריכל/מעצב ג'ון פאוסון וסטודיו - יוב מאסכולת "דיזיין ארט".

את הרשימה הנוצצת חותם סטארק עצמו, המעצב הצרפתי שידו נוגעת בכל, החל מעיצוב מסחטת תפוזים, דרך טורבינות רוח אקולוגיות ועד לתעשיית המוטוריקה והיאכטות. ב-2007 נקרא על ידי ג'ובס לקחת חלק בעיצובה של היאכטה, בשיתוף עם משרד אדריכלי הספנות De Voogt. את האישור לעיצוב הפנים קיבל כבר בפגישתו השניה עם ג'ובס, אשר היה מעורב בכל התהליך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נענה מיד בחיוב לשיתוף פעולה עם ג'ובס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ונוס"; אלת היופי, האהבה והנצחון במיתולוגיה הרומית, היא שיר הלל מוזיאלי למוצרי אפל ולמורשתו של האיש ששינה את פני הטכנולוגיה של המאה ה-21. לא מפתיע לגלות כי שפת העיצוב של כלי השיט הייפייפה מתכתבת ומקבלת השראה עם זו של Apple; גוף האנייה (78.2 מ') האלגנטי עשוי כולו אלומיניום מלוטש. הגימור, בדומה למחשבים הניידים של המותג, משווה לכלי השיט מראה קליל ומהיר יחסית ליאכטות אחרות מהז'אנר. בדומה לעיצוב חנויות המותג, לוחות זכוכית מרשימים נמשכים מהרצפה וכמעט נוגעים בתקרה באזור הקבינה, ובחלל המגורים מפתחי זכוכית נרחבים במידות 12 מ' רוחב ו-3 מ' גובה. הם עוצבו בידי המהנדס הראשי של חנויות אפל, אשר התבקש לתכנן עבור הפרויקט זכוכית מיוחדת, שתוכל להתמודד עם מגבלות הגודל וגם לספק תמיכה מבנית. לוחות מעץ טיק מחפים את הרצפה בטורים ארוכים, צרים ושטוחים החפים מעיטורים. ונוס מאובזרת גם בג'קוזי, מרפסת שמש ובשבעה מחשבים מסוג iMac בגודל 27 אינצ' הממוקמים בתא ההגאים (חדרי פיקוח ובקרה).

איך סטיב ג'ובס שינה את העולם. yes
לא הספיק לראות את היצירה בשלמותה - סטיב ג'ובס/yes

תהליך התכנון והבניה נמשך כ-6 שנים, במהלכן וכמתואר בביוגרפיה הוסיף ג'ובס להתחבט לגבי העיצוב הסופי . "אני מודע לאפשרות שאמות לפני שהפרויקט יסתיים, ואשאיר ללורן (אשתו) חצי ספינה בנויה, אבל אני חייב להמשיך, אחרת זו תהיה הודאה שאני עומד למות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully