וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל בוקר קורה דבר מה: המדריך לרכישת כיור

2.11.2012 / 12:34

תלויים, מרובעים, צבעוניים ועצמאיים. כדי לרכוש היום כיור לחדר הרחצה מומלץ שתצטיידו בידע מקדים על החומרים והחידושים שיש בתחום שצפוים לפתוח לכם באופן קבוע את הבוקר

כיורי חרס צבעוניים להנחה על משטח של המותג 'Sanindusa'. רשת 'עמודי שלמה'. בית ונוי
כיורי חרס צבעוניים להנחה על משטח של המותג 'Sanindusa', רשת 'עמודי שלמה'/בית ונוי

הכיור בחדר הרחצה והשירותים כבר מזמן אינו, כמו שאר האלמנטים בחלל זה, פריט פונקציונאלי ופשוט. מגוון הכיורים, מבחינת צורה, גודל, אופן הנחה, חומריות וגוון הוא רחב מאוד. הכיור ביחד עם המשטח והברז יוצרים יחידה פונקציונאלית וחזותית אחת, הקובעת את מראה חדר הרחצה.

חשוב לזכור שבחירת הכיור צריכה להתאים לאופי החלל ולמטרות השימוש. כיור בחדר הרחצה המרכזי, הגדול יחסית והמשמש מספר גדול מבני הבית, אינו יכול להיות דומה לכיור המיועד לשירותי אורחים, בחלל קטן יחסית ובתדירות שימוש נמוכה. לכן, השיקול הפונקציונאלי וההתאמה לצרכים צריכה להיות בעדיפות ראשונה. על מנת להקל על בחירת הכיור, ניתן להתייחס אל זה בהתייחס על מספר פרמטרים.

כיור כדורי בעיצוב כדור הארץ, 'אחים לוי קרמיקה'. בית ונוי
כיור כדורי בעיצוב כדור הארץ, 'אחים לוי קרמיקה'/בית ונוי

צורה לו

כיור שקוע במשטח – כיור מסוג זה יהיה שקוע בגובה אפס בתוך המשטח. לעיתים מדובר על יחידה אינטגראלית אחת של כיור ומשטח (יחידות מחומרים פולימריים, או עשויים מקוריאן, או מאבן טבעית) ולעיתים על משטח וכיורים נפרדים. במקרה השני בחירת הכיור תהיה קודמת לבחירת המשטח, על מנת שאיש השיש יוכל לבצע מדידה מדויקת של חיתוך המשטח, על פי צורה ומידת הכיור.

כיור מונח על משטח – כיור בהנחה מסוג זה יהיה מונח על גבי המשטח, מה שאומר שדפנותיו יהיו מוגבהות מעל קו גובה המשטח. במקרה כזה חשוב לתכנן את גובה המשטח, ביחס לגובה הברז ולגובה דפנות הכיור.

כיור תלוי או כיור רגל – כיורים התלויים ישירות מהקיר, או העומדים על רגל אחת וצמודים לקיר. בדרך כלל, אך לא תמיד, כיורים מסוג זה יהיו ללא משטח מסביבם.

כיור 'Stand Alone' - כיורים המנותקים לחלוטין מהקיר והעומדים בפני עצמם בחלל. כיורים מסוג זה מחייבים הן מרחב גדול יותר והן תכנון מקדים של האינסטלציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כיור 'Stand Alone' על רגל, מדגם 'פאולינה', בסגנון עתיק. רשת 'ויה ארקדיה'. בית ונוי
כיור 'Stand Alone' על רגל, מדגם 'פאולינה', בסגנון עתיק, רשת 'ויה ארקדיה'/בית ונוי

באים בשלישייה

חומר - אל כיורי החרס המסורתיים מצטרפים כיום כיורים מחומרים רבים נוספים: עץ, קוריאן, רזין, חומרים פולימריים שונים, זכוכית, שיש, גרניט ועוד. בחירת סוג החומר היא במידה רבה עניין של טעם אישי ותקציב, אך בכל זאת כדאי לזכור את ההבדל בין חדר רחצה מרכזי לבין שירותי אורחים, שם ניתן 'להתפרע' יותר מבחינת חומריות שכן תדירות השימוש נמוכה הרבה יותר.

צבע - לצד הכיורים הלבנים המסורתיים קיימים כיורים רבים בעלי צבעוניות עזה ודיגומים ייחודיים. חשוב לזכור שמי שבוחר בגוונים בהירים לחדר הרחצה יכול לשלב כיור בצבעוניות עזה שישמש ככתם צבע מעניין בחלל. אדום בוהק, ירוק דשא, כתום מנדרינה, שחור ושילובים של זהב וכסף פופולריים כיום לשילוב בחדר הרחצה.

עיצוב - כיורים מגיעים כיום במגוון כמעט אינסופי של צורות ועיצובים שיכולים לחרוג מהמלבן והמעוגל הקלאסיים. צורות דוגמת עלה, פרח, ספל קפה, כדור כדורגל חלק רק חלק משלל הצורות הקיימות. השמים הם הגבול. מיטב מעצבי העולם מעצבים כיום לתחום מוצרי הסניטציה והדבר אכן ניכר. חשוב לזכור שבנוסף לעיצוב הצורני יש להביא בחשבון גם אלמנטים של פרקטיות ולהתאים את מבנה הכיור לסוג והיקף השימוש בו. בנוסף - חשוב להתאים את הכיור לשפה העיצובית הכללית של חדר הרחצה – כפרי, עתיק, מודרני, צעיר ואורבאני וכד'.

כיור מצויר בעבודת יד, מיובא ממקסיקו. 'טורקיז HOUSE'. בית ונוי
כיור מצויר בעבודת יד, מיובא ממקסיקו. 'טורקיז HOUSE'/בית ונוי

כדאי לדעת לפני שליפת הארנק

יש להתייחס לכיור, למשטח ולברז כאל יחידה אינטגראלית אחת ולהתאימם מבחינת גודל, סגנון והתקנה.

לא מומלץ למקם את הכיור מתחת לחלון משום שכך לא ניתן להציב מראה. רצוי גם שהמראה ויחידת הכיור לא ימוקמו מול החלון בשל השתקפות האור במראה.

כאשר רוכשים כיור מונח, יש להתחשב בגובהו של הכיור ולוודא שסך הגובה של הכיור והארון הוא כ- 80-90 ס"מ. אחרת יתקבל כיור גבוה מידי לשימוש נוח.

כאשר מדובר על חללים קטנים (דוגמת שירותי אורחים, או חדר רחצה קטנה של יחידת הורים) מומלץ לרכוש כיור המתאים להתקנת צד של הברז (לא מהחלק האחורי המרכזי של הכיור, כמו שמקובל). דבר זה חוסך כ- 6 ס"מ בשטח הפנים של הכיור.

לפורטל העיצוב מבית מגזין בית ונוי

כיור בהתקנה על קיר, של המותג ' Jacob Delafo'. רשת 'חרש'. בית ונוי
כיור בהתקנה על קיר, של המותג ' Jacob Delafo', רשת 'חרש'/בית ונוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully