וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחייה רהיטים

חדוה קלינהנדלר

18.10.2012 / 8:19

ספר ישראלי חדש מתיימר להפוך את הבית שלכם לסדנת נגרות ותפירה - שפצור רהיטים ישנים בסטייל, עיצוב גופי תאורה מבבובשקות והפעלת ילדים בימי הולדת, בלי להסתבך יותר מדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חידוש רהיטים ישנים בעזרת חומרים נגישים וזולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לפני עשור, ספר שהיה מציע לנשים לעסוק בעבודת יד היה סופג ביקורות על ביקורות פמיניסטיות. גם רהיטי וינטג' היו אז סתם רהיטים ישנים שעדיף להשאיר בחנויות יד שנייה, עבודות יד היו מילה נרדפת לבתיה עוזיאל ודנה ישראלי עדיין הייתה מתכנתת היי טק. כעת, כשהיא מתחזקת בלוג פופולארי, צלמת מבוקשת לעסקים קטנים ואוטוריטה בתחום עבודות היד ושיפוצי הרהיטים, מוציאה ישראלי (36) ספר שככל הנראה יתקבל בזרועות פתוחות על ידי קהל המשווע לספרי עיצוב ועשה-זאת-בעצמך בעברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטשה את עולם ההיי טק לטובת סדנאות יצירה - דנה ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספר שזכה לשם "סדנא פרטית עם דנה ישראלי" נוחת השבוע בחנויות אחרי עבודה של למעלה משלוש שנים. ישראלי, שכאמור עסקה כמתכננת היי טק, זנחה את המסך המהבהב במטרה להקים עסק משלה, שיהיה קשור לעיצוב וליצירה. היא פתחה את "ידיים", עסק לפריטים מעוצבים לבית המציע מגוון מוצרים החל מסבונים ועד טקסטיל. תוך כמה שנים הבינה שהאהבה שלה נתונה ליצירה הממשית ופחות לצדדים השוחקים שכוללים טפסים ומפעלים. ב- 2008, החליטה למכור את העסק ולצאת לדרך עצמאית. חודשיים לאחר מכן הקימה את הבלוג דנדושה, בו תיעדה את יצירותיה תוך כדי לימודי צילום. הבלוג אומץ לליבה של קהילת עבודת היד ("קראפט") שהחלה לצמוח באותו הזמן בבלוגים ובפורומים בארץ. לא חלף זמן רב עד שישראלי קבלה פנייה מהוצאת ספרים שהציעה להוציא את ספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנת צפצפה כפעילות לילדים בימי הולדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סדנה פרטית" הוא מעין מבוא לעבודת יד לקורא הישראלי. חמישים הפרויקטים המוצגים ב- 11 פרקים כוללים: שיפוץ של רהיטים, גופי תאורה, אבזרים לחדרי הילדים, תחתיות לכוסות ואפילו קישוטים לימי הולדת לילדים כהפעלה יצירתית. בין חומרי הגלם והטכניקות שמובאים בספר, מככבים עץ ונגרות לצד בד ותפירה. אלו מתועדים בתמונות אווירה צבעוניות ולא רק כפות ידיים עסוקות כפי שנהוג לראות בספרים מסוג זה. כך שגם אם הקורא לא בעניין של עבודות יד, ניתן לשאוב השראה, רעיונות ובכלל לשטוף את העיניים בדברים יפים. "המטרה ליצור ספר בסיסי לכל בית שאפשר לעלעל בו כשרוצים ליצור – לא משנה מה" כלשונה של ישראלי. סביר להניח שקראפטריות ותיקות המטפחות בלוגים עצמאיים ומתעדות את יצירותיהן המורכבות, יהיו הגורפות הראשונות של הספר. יחד עם זאת, הוא מיועד לקהל הרחב ולכן מבוסס על חומרים נגישים שקל למצוא בחנויות יצירה בסיסיות. זו, בהקשר זה, מעלתו גדולה עבור אלו שרגילים לספרי היצירה באנגלית, שכדי לעקוב אחר ההוראות בהם, יש לייבא חצי מרשימת המרכיבים באופן עצמאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם תחתיות לכוסות תוכלו ללמוד לעשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם חוששים שמכונת התפירה תנשוך אתכם, שוברים את הראש לפני ימי ההולדת של הילד, שוחרי אסתטיקה שמנסים לשוות לבית נופך אישי בעלות מינימאלית, יש סיכוי גדול שתיהנו מ"סדנה פרטית" גם כשדפיו הססגוניים יתמלאו בדבק, חוטים וחומרים אחרים מרוב שימוש. מדובר באינדקס טעימות בסיסיות ולכן חובבי ארטס אנד קראפטס אובססיביים, שספרייתם עמוסה לעייפה בספרי יצירה, ממרתה סטיוארט ועד שיטות לריפוד מודרני, אולי לא יפיקו את המיטב בספר הנוכחי ורצוי שימתינו לספר הבא של ישראלי שמבטיח להיות ממוקד יותר.

סדנה פרטית עם דנה ישראלי, הוצאת מיל, 168 עמודים.
מחיר: 109 שקלים בחנויות הספרים, 99 שקלים באתר הכותבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנת סטנד תכשיטים במספר צעדים פשוטים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדנאות הארוניות שישראלי מעבירה מקבלות פרק משלהן בספר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותיות מבד - אבזרים לחדר ילדים בלי מאמץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת לילה עשויה בבושקות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגז ישן משוק הפשפשים המשמש לאחסון מסמכים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספר מלווה בתמונות אווירה צבעוניות המעניקות השראה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת לילה עשוייה מנייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully