וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדים ראשונים: איך משתלטים על הלכלוך בבית?

יעל חן

14.10.2012 / 8:28

מצב כלכלי שמחייב רבים לוותר על שירות של מנקה בתשלום ויציאה ראשונה מאזור הנוחות של דירת ההורים, מאלצים רבים לנקות את סביבת המגורים בעצמם - כל העצות לעבור זאת בשלום

עוזרת בית - אילוסטרציה. ShutterStock
מים וסמרטוט לא מספיקים - רצוי להשקיע בחומר ניקוי יעיל/ShutterStock

עזבתם את קן ההורים ושכרתם דירה בפעם הראשונה? החלטתם לחסוך בעלויות ולוותר על המנקה? אחת המטלות אותן תאלצו לקיים בכל שבוע, היא ניקיון סביבת המגורים. כדי לעבור בשלום את העבודה הסיזיפית שבודדים אף שואבים ממנה הנאה - כמה עצות וטיפים מועילים.

לפני שמתחילים, חשוב להפנים - ניקיון הדירה זו מטלה שיש לבצע על בסיס שבועי. אם דוחים אותה מהיום הקבוע הלכלוך יערם ויאיים להשתלט על שאר אזורים בבית. הדחייה עשויה להוביל לדחייה נוספת ומכאן מוכרחים לאמץ את פעולת הניקיון ללו"ז שגרתי.

חשיבות רבה יש לחומרי הניקוי שרוכשים. לכן, כדאי לבחור חומרים המיועדים לניקיון האזורים השונים שיקלו את העבודה. מים וסבון לא תמיד מספיקים לניקוי יסודי, יש מקומות שצריך לתקוף באמצעות חומר מלבין, לשפשף בסקוצ' טבול בקרם המיוחד בו מנקים את כיורי האמבטיות ועוד.

מומלץ להצטייד בסמרטוטי רצפה איכותיים (עבים) ולהקדיש לכל חדר סמרטוט רצפה אחר. אם נדמה לכם שהסמרטוט נקי ברוב המקרים הוא מתמלא חול ואבק גם במקרים שבהם מעבירים קודם מטאטא. זה גם הזמן להיפרד מכמה טי שירטס עתיקים מימי התיכון או המסע בטירונות, ולגזור מהם סמרטוטים שיסייעו בניקיון האבק, פינות עקשניות, ניקוי המקרר ועוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
חצי כוס חומץ להברקת הרצפה/ShutterStock

אחרי השטיפה של הרצפה כדי לסיים עם שימוש במים חמים מאוד, להוסיף כפית סבון כלים, חצי כוס חומץ ושני פקקים של מרכך כביסה. תערובת זו תבריק את הרצפה ותעניק ריח נעים לכמה שעות.

את רצפת המטבח רצוי לשטוף במים עם חומר מלבין מכל סוג מאחר שמדובר באזור פעיל בו בני שוהים מרבית מהזמן והבישול תמיד משאיר עקבות אחריו. מומלץ להוסיף שני פקקים של החומר מלבין לדלי . כדאי להשתמש במים "מולבנים" גם לניקוי תריסים, אדני חלונות, פינות החדר שברוב המקרים נוטים לפספס וכל איזור שאתם חושבים שזקוק לטפול יסודי יותר.

רצוי לשמור על מברשת השיניים המשומשת, שבעזרתה ניתן לנקות פינות אפלות שקשה להגיע אליהן באמצעות סמרטוט, ומכשירים שונים במטבח שברוב המקרים נותר בהם לכלוך עקשן כמו מסננת, מגרדת, והמג'ימיקס שמסרב להיפרד מפירורי בצק דביקים.

אילוסטרציה. ShutterStock
לשמור על הישנות כדי להגיע לפינות הכי קטנות/ShutterStock

חשוב לנקות בכל פעם את האריחים הנושקים לכיריים במקומות אליהם ניתז השמן. ניתן לנקות באמצעות "ספוג הפלא" המוכיח את יעילותו, או סקוצ' טבול בסבון כלים. במידה והכתמים מסרבים להיעלם מומלץ לרסס בספריי מסיר שומנים.

שני אזורים המועדים לצבור שומנים ולכלוך הם ארונות עליונים במטבח ו"גג" המקרר. למיגור השכבה הפרה היסטורית המונחת על ארונות המטבח רצוי להשתמש במסיר שומנים שיחסל אותה ברגע. עם תום הפעולה, רצוי להניח על הארונות עיתונים או גיליונות מגבת נייר ולהחליפם פעם במספר שבועות. על המקרר שמושך אף הוא שכבות מכובדות של אבק רצוי להניח מגבת מטבח גדולה.

גם חדר הרחצה מצריך תשומת לב מיוחדת במבצע הניקיון ומומלץ לרסס במסיר עובש כל כתם הנראה לעין. בכדי לשפר את זרם המים מראש הטוש, יש לטבול אותו לכל הלילה בקערה עם חצי כוס חומץ ומים. החומץ הוכח גם כמסיר אבנית טבעי.

לניקיון הכיורים באמבטיה, האסלה, האמבט עצמו, אפשר להשתמש כאמור בחומרים מיוחדים שנועדו לכך, וגם באבקת כביסה שאותה יש לפזר על המקומות המועדים לפורענות. לאחר מכן רצוי לשפשף היטב באמצעות סקוצ' או כרית ניקוי.

אסלה. AP
אבקת כביסה תשאיר ריח נעים באזור האסלה/AP

את הכיריים מומלץ לנקות אחרי כל בישול באמצעות כרית ניקוי וסבון כלים. במידה ויש חשש שהכיריים ישרטו, יש לעטוף את כרית הניקוי בסמרטוט דק, ולשפשף. הניקיון יתבצע והכיריים לא ישרטו.

את החלונות רצוי לנקות בסמרטוט טבול במים וכחצי כוס חומץ. אחר כך לייבשם באמצעות סמרטוט יבש מטריקו, ולא בנייר עיתון כפי שנהוג לחשוב, כיוון שהוא עלול לשרוט את הזכוכית.

אילוסטרציה - ניקוי חלונות. ShutterStock
וותרו על עיתון שעשוי לשרוט את החלון והצטיידו בסמרטוט או חולצת טריקו/ShutterStock

פרידה מקורי עכביש אפשר לעשות בעזרת מוט של מגב גרוב בגרב ישנה ולהעביר על הפינות האפלות.

בסוף תהליך הניקיון כדאי להכניס את כל הסמרטוטים למכונת הכביסה ולכבסם עם חומר מלבין ואבקת כביסה. אופציה נוספת מחוץ למכונה היא השריית הסמרטוטים בדלי עם חומר מלבין למשך שעתיים שבסיומם יש לשטוף היטב ולייבש לקראת הסבב בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully