וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרה בדרך

יעל חן

23.9.2012 / 8:29

לשאול במקומות מפתיעים שלא חשבתם, להיעזר בשירות גרפולוגיה, לערוך ביקורי פתע ולא לשכוח לנקות לפני הפעם הראשונה - כל השיטות למציאת המנקה המושלמת שתקרצף לכם את הבית

אילוסטרציה – מדרגות. ShutterStock
הדרך הבטוחה לבית נקי/ShutterStock

"יש לך עוזרת בשבילי"? היא שאלה קבועה שרבים נתקלים בה לפחות פעם בחודש. מי שהחליט להוציא כסף על ניקיון, יתקשה למצוא ברגע אחד מנקים אמינים, שלא יעלימו חפצים וגם שלא ייעלמו אי מתי שמתחשק להם. ברגע שהתמזל המזל ואותרו המנקים האידיאליים איך נוכל להבטיח שאלו לא מחטטים לנו במגירות בזמן שאנחנו בעבודה וכאלה שמתמהמהים במקום להרביץ עבודה? את נושא המעקב אחרי המטפלת זוגות רבים פותרים בהצבת מצלמות. אך במקרה של מנקה, אין להניח שבשביל פעם בשבוע או שבועיים נכנס להוצאה של מעקב באמצעות מצלמה, ונקדיש זמן צפייה למעבריה בין החדרים במקום.

טלפון סלולרי. ShutterStock
תמיד אפשר לפברק המלצות טלפוניות, אך גם את זה אפשר לאמת/ShutterStock

הטוב ביותר הוא לאמץ מנקה שעובד אצל חברים פרק זמן ממושך. אין הכוונה לחודש, אלא יותר מחצי שנה, ושהחברים נותנים מילתם על מעלותיו או מעלותיה הרבות. למרבה הצער כוכבי העל האלה בדרך כלל תפוסים, אך בכל זאת מומלץ לדבר עם אחד מהם - אולי הם יוכלו להמליץ על חבר או חברה אופציונאליים.

אם לא מדובר בהעברה מיד ראשונה, לא מומלץ להכניס הביתה מנקה ללא המלצה. גם בעניין ההמלצות לא כדאי להיות תמימים - גם כאן יכולים להערים, ומעברו השני של הקו תלהג חברה של המנקה הפוטנציאלית. אך כמו כל דבר בחיים אולי כדאי לזנוח בשלב זה את הפרנויה ואם יש ממליצים אפשר לצאת לדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מכתב. ShutterStock
בדיקה גרפולוגית תסייע לבחון את האישיות של המנקה החדשה/ShutterStock

אפשרות סבירה לבדוק את אמינות המנקה החדש/ה היא לשלוח כתב ידם לבדיקה גרפולוגית. זה עולה כסף, אבל במקרה כזה תדעו מיד האם מדובר באדם ישר שלא ילטוש עיניו וישלח ידיו לחפצים שלכם, ואפשר להשאירו לבד בבית.

בנוסף, קיימות בשוק חברות השמה שעוסקות בהתאמת מנקה ללקוח, בדרך כלל התשלום הוא חד פעמי, או פר שעות הניקיון. החברות אמורות לברר היטב את קורות חייה של המנקה לפני שהם שולחים אותה לנקות. עם זאת, כדאי לסמוך על האינטואיציות שלכם ותחושת הבטן. גם בין מנקה למעסיקים צריכה להיות כימיה, אם מגיע מישהו שלא נראה לכם, אתם לא מוכרחים להגיד כן.

אילוסטרציה. ShutterStock
מצאתם מנקה דרך מודעה בעיתון? הפגשו איתה מחוץ לבית וגבו את כל הפרטים הדרושים/ShutterStock

במידה ומצאתם מנקה מגזיר מודעה שתלוי על עץ או בלוחות ה"דרושים" באינטרנט או בעיתון, חשוב להיפגש עם המנקה לפני שהיא מגיעה הביתה, לברר מה התנאים שלה ומה אתם מוכנים לתת כגון, תשלום לבטוח לאומי ועוד. כבר במפגש הראשון רצוי לקחת מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, ובאופן כללי לנסות לברר כמה שיותר פרטים אישיים.

דרך נוספת למצוא מנקה היא להסתובב בסמינרים למורות ובאוניברסיטאות, שם תלויות מודעות של סטודנטיות שמחפשות עבודה. עם זאת כדאי לזכור שלא תמיד מדובר במישהי שיש לה ניסיון בעבודת נקיון, ולפדנטים במיוחד לא בטוח שהשיטה הזו תתאים. כדאי לזכור שגם כשאשר מדובר במישהי שניקיון הוא משאת נפשה, יש עדיין לקבל המלצות.

אילוסטרציה. ShutterStock
אולי הסייעת בגן הילדים תשמח לעשות השלמת הכנסה - סביר להניח שמדובר בבנאדם הגון/ShutterStock

עוד שיטה שעובדת היא גישוש במקום העבודה. למקרה שאתם בקשר טוב עם המנקות במשרד, סביר להניח שהם ישמחו לקבל הצעת עבודה נוספת או לשדרג חברה שלהן במקום. כאן כבר הסיכוי לכישלון הוא קטן כי עובדות ותיקות מן הסתם יודעות לנקות וככל הנראה נבדקו היטב לפני שהתקבלו לעבודה.

יש גם אפשרות כמובן לברר בגן של הילדים. מומלץ לשאול את הסייעות, אולי הן יתעניינו בהשלמת כנסה, או לחילופין החברות שלהן. גם כאן, כמו במקום העבודה מכירים את העובדת ורוב הסיכויים שהיא בנאדם הגון, שאם לא תנקה מבריק, גם לא תחבל לכם בבית.

כיור. ShutterStock
אל תשאירו את הבית מטונף לפעם הראשונה שהמנקה מגיעה - היא עלולה לברוח ולא לחזור/ShutterStock

בפעם הראשונה שהמנקה מגיעה לנקות חובה להישאר בבית. אם צריך אפילו לקחת יום חופש מהעבודה או לצאת מוקדם. יתרה מזו, אולי זה ישמע מופרך אך מומלץ לנקות מעט את הבית לפני הגעתה לראשונה. בית מוזנח בצורה קטסטרופאלית, מזוהם ומצחין ירחיק לאלתר כל מנקה. אחרי שזו כבר נשארה ואימצה את הסחבה הקרובה, כדאי לעבור איתה בכל החדרים; להדגיש מה חשוב ועל מה להקפיד.

מנקה חדשה תמיד תרצה להרשים את מעסיקיה כמו כל עובד חדש, אך יחד עם זאת אפשר להבין גם בפעם הראשונה אם מדובר במנקה שעובדת כמו צב או כמו ארנב.

גם במקרים שבהם המנקה שלכם עברה כל מבחן אפשרי, מומלץ לעשות מדי פעם ביקור פתע. אף פעם לא מזיק לבצע מעקב קטן בזמן אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully