וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית, מעצבת ולא נאיבית

חדוה קלינהנדלר

6.9.2012 / 8:42

היא העדיפה לשבת על הרצפה ולצייר במקום לצעוד על מסלול הדוגמנות וכבשה גם בתחום הזה את לב האמריקאים - הדוגמנית הפולנייה לולו דה פיאטקובסקי מעצבת הדפסים אופטימיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול הדוגמנות הוסב לסטודיו עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פעם אנחנו מתבשרים על דוגמנית לשעבר, שחקנית או אשת חברה שמנסה למנף את מעמדה כדי לקדם ליין של רהיטים או טקסטיל לבית. יש ומדובר בהצלחה אדירה, כמו במקרה של קת'י איירלנד, דוגמנית לשעבר שעושה מיליונים מקו מוצרים לבית (שאם להודות על האמת לא ניחן בטעם טוב במיוחד), ויש מקרים שכל קשר בין עיצוב לתוצאה קלוש ומאכזב. לא כך המקרה של הדוגמנית לולו (אלכסנדרה) דה פיאטקובסקי (44), אחת משבעת ילדיו של הטייקון הפולני הנריק דה פיאטקובסקי, שצבר את הונו מעסקי מטוסים ובנה את תדמיתו כמגדל סוסים ואספן אמנות. "סיסטר פאריש שהייתה מעצבת הבית הלבן שנשכרה על ידי ז'קלין קנדי בתקופה בה כיהן בעלה כנשיא ארצות הברית, עיצבה את כל הבתים של הוריי" מספרת לולו. "הצבעים והבדים הפרחוניים שמאפיינים את סגנונה הקיפו אותי וככל הנראה נטמעו בתוכי והשפיעו עליי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לולו דה פיאטקובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר לימודי עיצוב וטקסטיל ב"פארסונס" בפריז, הפכה לולו לשם דבר בניו יורק, ולא בזכות כישרונה דווקא, אלא בשל יופייה, רכושה, החוש האופנתי והחברה בה בילתה. היורשת היפה והאופנתית הפכה ל"איט גירל" התורנית בשעה שכל רצונה היה לשבת על רצפת המטבח ולצייר ציורים עליזים וצבעוניים במשך שעות ארוכות. בפריז נחשפה לולו לאמנות ה"טרומפ לויל" - ציור אשליה אופטית וכשחזרה, ציירה על כל משטח פנוי ובעיקר על קירות הדירה שלה שאט אט עברו גם לטקסטיל (טפטים ובדים). הקולקציה הראשונה שיצאה תחת המותג שלה שנקרא על שמה Lulu DK, נחלה הצלחה הודות לשילוב מדויק של דגמים חופשיים ומלאי שמחת חיים, לצד הדפסים גיאומטריים שמאזנים אותם. שיתופי הפעולה עם חברות יציבות לא איחרו לבוא, והדוגמנית היפה החלה לעצב מצעים לחברת Matouk הצרפתית, כלי אוכל עבור הכולבו היוקרתי "ניימן מרקוס" ומגוון של בדים, לחברות טקסטיל יקרות. לפני ארבע שנים היא אפילו הוציאה ספר שנקרא על שמה כשהיא מתייחסת אליו כאל "אוטוביוגרפיה ויזואלית" בעודו כולל קולאז'ים יפיפיים, שיצרה על סמך יומניה האישיים. "אני מציירת מאז ומתמיד אבל העבודות שלי לפעמים נחשבות לעיתים יפות מדי, לכן היה זה אך טבעי לתרגם אותן למוצרים" כלשונה של לולו. "לא שיניתי דבר בדרך היצירה שלי. את העבודות אני מציגה גם בפני חברות גדולות כשהקסם והיופי שלהן טמון בעובדה שמדובר בעבודת יד. בדרך כלל אני מציירת הדפס שחוזר על עצמו, אך לא בצורה מדויקת. הוא מוצגת בפני אנשי החברה שבוחרים את ההדפסים המתאימים ביותר לליין. בשלב הסופי הציורים הופכים להדפסים דיגיטליים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הכלים בשיתוף ניימן מרקוס הדפסה דיגיטלית של הציורים הצבעוניים של לולו/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות אופייה האמנותי והחיבור לרוח ולהשראות לולו מחוברת חזק חזק למציאות. היא מתגוררת כיום בבית בורגני בלוס אנג'לס שמעוצב כ"תערובת" של פריטים לדבריה, יחד עם בעלה הבמאי האיטלקי אלפרדו ג'ילרדיני ושלושת ילדיהם הקטנים. "אני מעודדת את הילדים שלי לשבת על רצפת המטבח ולצייר! אני מאמינה שצריך להזין את הסקרנות והיצירתיות של ילדים. חשוב לתת להם להתפלש בטבע, לאסוף עלים ומקלות (זה גם בדרך כלל פחות מלכלך) וללמד אותם שלא קונים הכול בחנות".
בהמשך לכך, שיתוף הפעולה האחרון שלה עם חברת הבדים שומאכר הניב ליין של בדים לילדים בהשראה אופטימית אך לא נאיבית של קרקס. היא מרבה לדבר על הקשר בין עיצוב ואמנות לילדים בשעה שמסביבה מתרוצצים שלושה כאלה שעוד לא מלאו להם 4. "את קולקציית הבדים לילדים עשיתי כל כך מהר, זה פשוט בא לי בקלות. כאילו חיכה לפרוץ החוצה".

צפו במקורות ההשראה של לולו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר השינה של דה פיאטקובסקי. הבית הדהים את סצינת העיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום, לולו נחשבת לאחת המעצבות הפעילות ברשתות החברתיות. היא מתחזקת בלוג פעיל, שבו היא מתעדת את ההשראות לטקסטיל שהיא מעצבת, לצד הגיגים וידיעות על שיתופי הפעולה החדשים שלה, יש לה חשבון טוויטר ופייס בוק שהיא בעצמה מנהלת. אמנם אין לה יותר מדיי עוקבים מצד אחד, אך מצד שני היא מקפידה לפנות לכך זמן ולענות באופן אישי לכל תגובה, בנוסף, היא מתוודה שהתמכרה לאחרונה גם ל"פינטרסט". "זה לא היה כל כך קל בהתחלה, אני לא מבינה בטכנולוגיה יותר מדי אבל עכשיו אני פשוט מאוהבת בבמות האלה".

לבלוג של לולו

לאתר של לולו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הבדים בהשראת קרקס. אופטימי אך לא נאיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסים גיאומטריים. מאזנים את ההדפסים הצבעוניים והמתפרצים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון ביתה של המעצבת על הקיר תמונה משפחתית של הבעל האיטלקי ואחד הילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן העבודה של המעצבת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הבדים לילדים. ילדותי אך לא מקושקש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מתוך שלושה זאטואטים שמקיפים אותה ובזכותם נולדה קולצייה מתוקה לילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולאז' מתוך הספר. ציור, תצלומים ודימויי השראה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully