וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ארם פיליפיני: המעצב שמסחרר את הביצה ההוליוודית

חדוה קלינהנדלר

12.8.2012 / 0:26

טום קרוז, אדם לווין והזוג המלכותי בראנג'לינה, כבר הספיקו להישבות בקסמו של מעצב הרהיטים הפיליפיני קנת' קובונפיו, שהחזיר לזירת העיצוב חומרים שנוכחותם כמעט נעלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים שמחזירים את מלאכות היד העתיקות למרכזה של זירת העיצוב הבינלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסתבר שלטום קרוז יש רומן עם ספות. הסצנה הזכורה ביותר המהווה הוכחה לרומן הזה היא הקפיצה שלו על הספה בתכניתה של אופרה ווינפרי, בשעה שהביע את אהבתו לקייטי הולמס, שאך נמלטה ממנו לאחרונה. יחד עם זאת, איש לא ציפה שהכוכב יפתח רגשות לרהיט. אפשר אולי לתלות זאת במצבו הנפשי והמעורער לאחר הפרידה מאם ביתו היפייפה סורי, או לחילופין לשייך זאת דווקא לתופעה הוליוודית אחרת ושמה קנת' קובונפיו מעצב רהיטים ממוצא פיליפיני שמצליח לסחרר את הביצה. קרוז נתקל בספה אפורה מדגם "קברט" שעיצב קובונפיו, המעוצבת מצינורות בד שנארגו על שלד פלדה ומתאימה לשימוש חוץ ופנים. מרגע שעיניו נחתו עליה התעקש הכוכב שזו תיכלל בסרט החדש שהוא עובד עליו יחד עם אמילי בלאנט שיקרא All You Need Is Kill ונמצא בימים אלו בשלבי הפקה. לארט הדיירקטורים לא נותרו הרבה ברירות והספה של קובונפיו אכן הוזמנה בגרסה משודרגת וייחודית, אשר מצטרפת לרפרטואר ההצלחות של המעצב בזירה ההוליוודית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה מדגם "קברט" - ההשראה לרהיטים בסרטו החדש של טום קרוז שייצא ב- 2013 לאקרנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחולל המהפכה בשילוב חומרים טבעיים וטכניקות מסורתיות - המעצב קנת' קובונפיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קובונפיו (44) נולד בסבו שבפיליפינים ל"אצולת עיצוב". אמו, בטי, ידועה כממציאת טכניקות ידועות לעיצוב בחומרים טבעיים כמו רטאן, והוא החליט להמשיך בעקבותיה. לאחר שסיים לימודי עיצוב תעשייתי בניו יורק והתמחה במלאכות עץ ועור באיטליה, הוא שב למולדתו בשנות ה- 90 וגילה כי יש מקום מכובד למלאכות והאמנויות העתיקות שעוברות מדור לדור ואין שום סיבה מוצדקת שהן יכחדו מן העולם. כפועל יוצא מכך, הוא החל ליצור לעצמו כתב יד עיצובי ששילב בין נקודת המבט המערבית והמודרנית למורשת ולעבודת היד האסיאתית. ב- 20 השנה שחלפו מאז, צצו עוד ועוד מעצבים שהבינו כי הידע והכישורים באזור גיאוגרפי זה הם אוצר, אך קובונפיו היה בין הראשונים שהעזו להציע אלטרנטיבה לנקודת המבט המערבית ובהקשר זה הוא הוגדר כפורץ דרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית בלום הכוללת כורסאות במראה של פרחים אקזוטיים שנפתחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת "בלום" הנראית כמו פסל מודרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

התשואות על מלאכתו והתייחסותו בצורה יצירתית לראטן לא איחרו לבוא. מגזין טיים כינה את קובונפיו "הווירטואוז הראשון של הרטאן", אנשים החלו לאסוף את יצירותיו והוא זכה בפרסי עיצוב רבים ברחבי העולם מסינגפור, דרך צרפת וכלה בארצות הברית. השימוש בחומרים כמו סיבים מעלי דקל ושידוכם לצורות גיאומטריות ומתכות, ריתקו הרבה מאוד לקוחות עוד לפני חשיפתו המשמעותית בהוליווד. ארט דיירקטורים שונים ראו ברהיטיו ככאלה המשדרים עוצמה וחדשנות, ויחד עם זאת משתלבים היטב בסביבת רהיטים אחרים ויוצרים תנועתיות חיונית. הרהיטים החלו להופיע בסדרות כגון CSI Miami ו- Dirty Sexy Money ובסרטים כגון "טיפול זוגי", "אושן 13" ואף ברימייק של "זיכרון גורלי" שיצא לאחרונה לאקרנים.

קאסט אושן 13. צילום: באדיבות warner brothers,
הקאסט מתוך "אושן 13" התאהב ברהיטים של קובונפיו שהוצבו על סט הצילומים/צילום: באדיבות warner brothers
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה זוגית מדגם וויאג' עליה בראד ואנג'לינה חולמים שכיכבה גם בקליפ של אדם לווין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עריסת תינוק מקולקציית "וויאג" עשויה סיבי עץ דקל ארוגים על שלד פלדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הסרטים, הגיעה גם שורת הכוכבים. הודות לצילומי סרט הפעולה "אושן 13" (ב- 2007) שבו כיכבו בראד פיט, ג'ורג' קלוני ומאט דיימון, התאהבו השחקנים בפריטים של המעצב. הזוג פיט וג'ולי רכשו מיטה מדגם voyage שעשויה מסיבי עץ דקל שנארגו על שלד פלדה ונקשרו בחבלי אבאקה (צמח שגדל בשפע באזור הפיליפינים). עיצוב המיטה כלשונו של המעצב היה "יצירת מקום מפלט מחבק שבו חלומות מתגלים". בראנג'לינה לא הסתפקו במיטה לקן האוהבים ואספו איתם גם עריסות מאותה קולקציה עבור התאומים ויויאן ונוקס (בתקופת ינקותם). המיטה לא עצרה בתואר "המיטה של בראנג'לינה" ובשנה האחרונה הפכה לכוכבת בקליפ של Maroon 5. אדם לווין, סולן הלהקה ושופט ב"דה וויס" האמריקאית הידוע כחובב עיצוב מושבע כפי שהוצג במגזין המוערך Architectural Digest, צילם את הקליפ לסינגל Never Gonna Leave This Bed יחד עם זוגתו לשעבר, הסופר מודל אנה ויאליטסנייה שיחד משתעשעים במיטת הוויאג' הנחשקת.

צפו - אדם לווין לא מתכוונן לעזוב את המיטה הזו

אין ספק שהכוכבים מהווים מקדמי מכירות טובים למותג, בין אם מדובר בעיצוב רהיטים או פרטי לבוש. יחד עם זאת קנת' קובונפיו ישמור על מקומו הפופולארי בעולם בתנאי שיצליח להנפיק מדי שנה קולקציות שירגשו את מקבלי ההחלטות, הקניינים ואנשי העסקים, או אם תרצו "ציידי הכישרונות" שמגיעים לתערוכות העיצוב השנתיות בפריז, מילאנו וניו יורק. בינתיים, ניראה שקולקציית "הקברט" החדשה ורהיטים כמו כיסא "יודה" של המעצב העולה מהפיליפינים, מסבים הרבה נחת לחשבון הבנק שלו.

לאתר של קנת' קובונפיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסאות סיבי עץ וכריות בד מתוך קולקציית קולקציית "טילט"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה מקולקציית "קברט" שתשודרג לכבוד הסרט All You Need Is Kill/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא "לה לונה" בצורת חצי ירח, ארוג בשני סיבים על גבי ספוג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות סיבים קלועים שנצבעו במספר צבעים מתוך קולקציית "יודה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הכורסאות yin & yang שעשויות רטאן ארוג בשיטה שמעניקה לו מראה כמעט שקוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully