וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד לט"ו באב: לנקות, לסדר, לאהוב

שחר בן- פורת

2.8.2012 / 2:20

כלים, כביסה, ניקיון ותשלומי חשבונות הם חלק מהחומרים שמרכיבים את האהבה- סיקור מיוחד של 5 זוגות בסטטוסים שונים החושפים את חלוקת התפקידים והמטלות בתחזוק הבית

התאהבות היא רומנטיקה, משיכה, פרפרים גדולים בבטן. היא מסחררת את הראש וסוחפת את הלב, ואם להודות על האמת היא מחזיקה מעמד במצב הזה חודשים ספורים. אחר כך מגיע השלב האמיתי- החיים עצמם. ההרגלים, השיגעונות והקיבעונות של כל אחד מבני הזוג מתחילים להתגלות, והמפץ הזוגי הגדול עומד למבחן. אם צלחתם את השלב הזה, אתם בדרך לשלב המכריע: החיים בבית משותף. אחרי שמתקבלות ההחלטות על הדירה המתאימה, על הרהיטים שמביאים ועל הפריטים שזורקים, צריכים שני אנשים מבוגרים, שלא ממש הכירו זה את זה רוב חייהם, להתמודד יחד עם החיים. כלים, כביסה, ניקיון, חשבונות ושיחות עם בעל הבית, אלו החומרים מהם עשויים החיים הזוגיים בבית ובין היתר גם האהבה. חמישה זוגות שהסכימו לחשוף את הכביסה הפחות נקייה שלהם, מציגים תמונת מצב של חיים משותפים בבית שמהווה נדבך נוסף באהבתם.

חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
עידן/נמרוד סונדרס
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
כל אחד מבני הזוג אחראי על ניקיון הגרדרובה האישית שלו/נמרוד סונדרס

עידן ענב (30), מפעיל ילדים, שחר ראוך (27), מורה למתמטיקה, 8 שנים יחד שמתוכן חולקים מגורים משותפים 3 שנים.

שחר: בגלל שמדובר בטיפוס מסודר ואחראי שחר אמון על כל נושא החשבונות, לשלם ולתייק. הוא גם עושה את הקניות בגלל שהוא עובד קרוב לסופרמרקט זול מחוץ לעיר, ולפינל'ה הוא גם הבשלן העיקרי בבית. בעבר, היו ויכוחים סביב ניקיון ושטיפת הכלים אחרי האוכל, עד שלבסוף הצדק הכריע- שחר מבשל ועידן רוחץ כלים.

עידן: מטפל בכל מה שקשור להתנהלות מול בעל הבית, מאחר והוא יצר אתו את הקשר הראשוני ונרקמה ביניהם מערכת יחסים שלא כדאי שצלע שלישית תכנס. העובדה שברשותו של עידן דירה להשכרה מסייעת לו לדבר עם בעל הבית בגובה העיניים. הוא אחראי כאמור על ניקיון המטבח והכלים, ובגלל שהוא מבלה יותר שעות בבית הוא מסדר ומארגן אותו מעת לעת. טיפול העציצים נמצא גם בתחום אחריותו. העובדה שהוא
גדל במושב תורמת למשימה זו.

נקודת המחלוקת: כל אחד מבני הזוג מכבס את בגדיו בעצמו. "יש לנו בגדים במידה זהה והרבה פעמים הם מאוד דומים", אומר שחר. "לכן אנחנו חייבים להפריד את הבגדים לגמרי". ויכוחים אחרים נוצרים לפעמים בגלל הנטייה של עידן להשאיר בגדים על הרצפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
הדס ועמיר גרים יחד שנה וחצי. לא תמצאו אותו לעולם מנקה את האסלה - את זה הוא משאיר לה/נמרוד סונדרס
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
כל אחד מבני הזוג אחראי על תשלום חשבונות שונים/נמרוד סונדרס

הדס כהן (31), מנהלת באספרסו בר, עמיר רנרט (27), שחקן ובמאי. מנהלים מערכת יחסים כשנתיים שמתוכן גרים ביחד שנה וחצי.

היא: אחראית על עריכת הקניות ועל חלק גדול מהניקיון. במסגרת חלוקת האחריות על החשבונות, היא משלמת את חשבון החשמל, הכבלים וועד הבית.

הוא: לומד במהלך אחר הצהריים והערב ולכן הוא אחראי על סידורי הבית במהלך היום, שטיפת הכלים, סידור המיטה וזריקת האשפה. בניקיון הכללי הוא נמנע מלנקות את השירותים "אני לא מתקרב לשם", הוא אומר, ומתרכז במטבח ובסלון. בכל הקשור לחשבונות, הוא משלם את חשבון המים, הארנונה והאינטרנט.

נקודת המחלוקת: כשהשניים עברו לגור יחד, להדס היו הרגלים שעמיר היה מוכרח לקבל. "יש לי עניין עם זוויות" היא אומרת, "השלט צריך להיות מונח בזווית מסוימת והמגבת על התנור צריכה להיות במיקום מסוים עם התווית כלפי מטה". נכון לעתה לא מבשלים בבית הזה כי אף אחד בני הזוג לא חובב הז'אנר. "כשיהיו ילדים יהיה אוכל מבושל", מבטיחה הדס.

חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
חן ואלכס וסופיה הקטנה. היא מתקשרת עם בעל הבית והוא מכין אוכל/נמרוד סונדרס
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
יש ימים שהכלים נערמים מבלי שאף אחד נוגע בהם/נמרוד סונדרס

חן חמליס (25), אשת יחסי ציבור, אלכסנדר בלחנין (30), מאבטח, הורים לסופיה (11 חודשים). 3 שנים ביחד שמתוכן גרים ביחד כשנתיים.

היא: אחראית על ההתנהלות מול בעל הבית מאחר והיא מכירה אותו טוב יותר מאשר אלכס. היא גם אחראית על התקשורת מול אנשי מקצוע שמגיעים לתקן דברים שהתקלקלו בבית. את הקניות הם עושים יחד, וגם הטיפול בילדה ובכלבה מתחלק בהתאם לזמן ולכוח שיש לכל אחד מהם.

הוא: אחראי על הכנת האוכל, מטפל בשיפוצים ואחראי לתיקונים בסיסיים של הדירה.

נקודת המחלוקת: שטיפת הכלים נחשבת למטלה שנואה על כל אחד מבני הזוג שמובילה תמיד לוויכוחים. לכן, קרה כבר כמה פעמים שהכלים נשארו בכיור מספר ימים עד שמישהו שכבר מישהו היה מוכרח לטפל במפגע.

חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
שרון ואיתן שמנהלים במקביל גם את העסק המשפחתי/נמרוד סונדרס
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
על תקן של אורח בבית למעט שבתות שאז הוא שולה עלים מהבריכה ומפעיל את הילדים/נמרוד סונדרס

עו"ד שרון אדלסבורג- נעים (35) איתן נעים (41), מנהלים יחד עסק המשפחתי (מספרה), הורים לאלי (4.5) וארי (4 חודשים). 15 שנה יחד, מתוכן 13 שנים חולקים מגורים משותפים.

היא: אחראית על הטיפול השוטף בבית ובעסק, החל מניקיון והכנת ארוחות משפחתיות, דרך תשלומי חשבונות סידור הבית ושטיפת כלים. "אני עושה את זה בכיף ובאהבה; אני כזו, צריכה לטפל בכל" היא מסבירה. "ביום שהכרתי את איקו הוא גר עם שותף וכשהייתי באה הייתי מסדרת להם את הדירה". ואם יש צורך בתיקונים ששרון לא מסתדרת בעצמה היא מזעיקה את אבא שלה.

הוא: אחראי לנקות את הבריכה והגינה מהעלים שנשרו מהעץ ולוקח את הילדות לטייל בשבתות כדי ששרון תוכל לנוח כמה שעות. הוא מקדיש את עצמו אך ורק לעבודה עם הלקוחות במספרה מהבוקר עד שמונה בערב. "אני מנוטרל מלעסוק בענייני הבית כדי שאתרכז בעבודה", הוא. "אפילו טלפון סלולרי אין לי. כשנולדו הילדים קנו לי מתנה טלפון נייד כדי ששרון תוכל לדבר איתי, אבל אחרי חודש וחצי שמתי אותו במגירה ולא נגעתי בו. אם צריך עזרה בבית, אני מוכן לשלם למישהו שיעשה את זה במקומי".

נקודת המחלוקת: אין כזו. חלוקת האחריות מקובלת על בני הזוג. יתרה מזו, בשלב מסוים איתן הפסיק לנהוג ושרון גם מתפקדת כנהג משפחתי ומסיעה את שניהם לעבודה בכל בוקר. בימי שישי כששרון איננה עובדת בעסק, היא מציידת את בעלה בכסף למונית.

חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
לילי ודודו כל אחד יודע בדיוק מה בתחום האחריות שלו ללא נקודת מחלוקת/נמרוד סונדרס
חלוקת המטלות בבית בין בני זוג. נמרוד סונדרס
שניהם מאוד אוהבים את הגינה. היא אחראית על טיפוח הצמחים והוא על כיסוח הדשא/נמרוד סונדרס

לילי פישר (52), אמנית, דוד פישר (56), במאי סרטים דוקומנטריים, הורים ליובל (22), יעל (20) ודניאל (19) ביחד 32 שנים, מתוכן גרים במשותף 29 שנים.

היא: אחראית על הבישולים ועל הדחת הכלים במהלך השבוע "זו התרפיה שלי" היא אומרת. (בסופי שבוע הילדים נכנסים לתמונה). היא גם זו שמטפחת את הגינה הצמחים והפרחים, אהבה לאדמה שירשה מאימה.

הוא: אחראי על תשלומי החשבונות ועל הזמנת אנשי מקצוע לתיקונים. גם כיסוח הדשא בגינה נמצא בתחום סמכותו של דוד, אולי בגלל שרעש המכסחה מזכיר לו את שירותו הצבאי כטנקיסט. את הקניות הם עושים ביחד. "שנינו אוהבים להתבונן באנשים וסופר הוא אחד המקומות המעניינים לעשות זאת", אומרת לילי. "אנחנו לא רק קונים אלא שוטפים את העיניים ולומדים. איך נראה סל של מישהו, ההתאמה בין האדם למה שיש לו בעגלה, מי בא לבד ומי בא בזוגות, למי יש ילדים ואיך הם מתנהגים. נחמד לפתח שיחות קצרות ולבנות סיפורי חיים עם אנשים שלא בהכרח תפגוש שוב". נקודת המחלוקת: חלוקת האחריות, אומר דוד, נוצרה מתוך ריב עמוק וקונפליקט חזק שיו סביב הרגלים כמו איפה לשים את הבגדים ואיך מטפלים בכביסה. "היינו כמעט על סף פרידה, כשהבנו שצריך לתקן ולא להחליף. קל לעשות לחוד ולהגיד 'אני לגמרי לבד', אבל הכי כיף הוא להתגבר על זה ולעשות עם מאמץ חיים משותפים".

נקודת מחלוקת: לא ממש נמצאה אחת כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully