וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר ושב: עשה ולא תעשה במעבר דירה

יעל חן

12.7.2012 / 8:20

כדי לעבור בשלום לכתובת החדשה, בלי בלגן ואבדות מיותרות, יש להפטר ממסמכים עתיקים, להימנע מדחיית מטלות ולהצטייד בכמה חברים טובים שירימו את המוראל ובעיקר ישימו יד

מעבר דירה איננו דבר סימפטי. מי שטוען כי נפלא לעבור דירה מאחר ונפטרים מחפצים ואפשר להתחדש, כנראה שייך לקבוצת המאושרים שלא אוגרים דבר, הבית שלהם כמעט נקי מחפצים או שהוא נעזר באנשי מקצוע שאורזים, מפרקים ומניחים הכל בארון מקופל לפי צבעים. כל השאר, לא חובב את ז'אנר המעבר. מדובר בימים כיאותים, מלאי עצבים ובלגן, המלווים בהוצאות כספיות על הובלה, חומרי אריזה, הכנת דירה חדשה, ניקיון ועוד. כדי להפוך את הסצנריו המורכב הזה למאורגן ונינוח ככל האפשר יש דברים שמוכרחים לשנן ממש כמו תורה בפני עצמה המבוססת על "עשה" ו"לא תעשה".

אילוסטרציה ערימת עיתונים. ShutterStock
התחילו באוסף עיתונים שישמש לעטוף את הכלים השבירים/ShutterStock

מרגע שהחלטתם לעבור, אספו כמה שיותר עיתונים שישמשו לעטוף כל צלחת וכוס. למינויים שפותחים את הבוקר עם קפה וכותרות אין קל מזה, למתעדכנים באינטרנט - התחילו ללקט עיתונים בכל מקום אפשרי. אספו כמות נאה, וזכרו שתמיד תוכלו להחזיר אותם לנקודת האיסוף או להשתמש בהם לכיסוי הרצפה בעת צביעת הדירה החדשה.

ארגזים. Franck Boston, ShutterStock
חפשו ארגזים בסמוך לחנויות החשמל ומלאו אותם רק מחצית מגובהם/ShutterStock, Franck Boston

אספו כמות יפה של ארגזים, קצת יותר ממה שהעין שלכם מגדירה - סביר להניח שאלו לא יישארו ריקים. הדלת האחורית של חנויות למכשירי חשמל היא הלוקיישן המומלץ לביצוע המשימה (תמיד עדיף על ארגזי מזון). יש לעשות זאת בהקדם, בטרם מתקשרים למוביל שמבקש פירוט ארגזים ומוצרים.


את מלאכת האריזה מומלץ להתחיל כשישה שבועות לפני מועד המעבר. לא מומלץ לדחות דברים לרגע האחרון ובטח שלא בעניין זה. תמיד כדי להימנע מלחץ מיותר ולפעמים אף קיים סיכוי שהדחייה תיצור וויתור על מיון הכרחי של חפצים, ניירת ושאר דברים חיוניים.

ליצירת ארגז שלא יתפרק הצמידו בתפר התחתון שלו רצועה אחת מהנייר הדביק. זה יבטיח שהארגז לא יפתח מלמטה והתכולה תתרסק. ארזו עד חצי הגובה של הארגז, במיוחד אם מדובר בתכולה כבדה. נכון שסבלים הם עם חזק, אך גם הם לא יוכלו להרים שלושים קילו של אנציקלופדיות בבת אחת. יש לסגור כל ארגז לאורכו בשני פסים של נייר דבק, ולהצליב עם פס אחד לרוחב. לאחר מכן לכתוב על כל הדפנות ובחלקו העליון של הארגז באותיות ענק את שם החדר שאליו מיועדים הפריטים שבפנים.

טושים. ShutterStock
בשל נטייתם של הטושים להיעלם רצוי לפזר אותם בכל פינה בבית/ShutterStock

הכינו עשרות טושים בצבעים שונים כדי לכתוב איתם על הארגזים את תכולתם. פזרו את הטושים בכל רחבי הבית, מאחר ולטושים יש תכונה ידועה של היעלמות ובמצב הנתון חובה שאלו יהיו נגישים.

הצטיידו בעשרות גלילים של נייר דבק, מהסוג הכהה והדביק שנחשב חזק ועמיד יותר מהאחרים. תמיד עדיף להישאר עם עודף ולא להגיע למצב של חוסר, לכן גם אם יישארו לכם גלילים יש לזכור שתמיד ימצא להם שימוש (במילים אחרות - לא להתקמצן). השיגו לפחות שני מכשירים מיוחדים שמרכיבים עליהם את נייר הדבק הנצמד, הם יעילים מאוד ומקלים במלאכת האריזה.

מסקינטייפ. ShutterStock
חפשו את הנייר הדביק מהסוג הכהה שיעיל יותר למטרת האריזה/ShutterStock

רצוי להתחיל לארוז את הספרים, כולל ניקיון שלהם מאבק (יש ארגזים בעלי תחתית כפולה וחזקה שיועילו לצורך העניין). יש להניח את הארגזים הסגורים זה על גבי זה, עד לגובה ממנו הסבלים יוכלו לקחת אותם. לא חייבים לבנות, להנדס ולעצב חומה, תמיד יש עוד קירות להצמיד אליהם את הארגזים. אחרי הספרים, החלו לארוז את הפי'ציפקעס מהסלון, מהוויטרינה, מחדרי ילדים וזכרו לשנן לעצמכם: להשאיר בשטח רק דברים הכרחיים להתנהלות היום יומית.

מטוס נייר - גודל סקר. ShutterStock
את המסמכים הישנים הטיסו לפח/ShutterStock

יש למיין את החפצים האישיים בזמן האריזה ולא בעת הפירוק. מפתה מאוד להשאיר את המיון לדירה החדשה עם טיעון בנוסח "יהיה לנו יותר כוח להתעסק עם זה אחרי המעבר", אך דרך טבע - זה לא קורה והרי חבל לגרור טפסים של ביטוח הרכב שמכרתם לפני עשור. זרקו ניירות, היפטרו מקלסרים מיותרים, ומסמכים שאגרתם. הניחו את הספרים מהם אתם נפרדים בארגז נפרד וחפשו להם בית חם שישמח לקבל אותם.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספרים שכבר לא ינדדו אתכם לדירה החדשה יתקבלו בברכה בגני ילדים או בבתי אבות/ShutterStock

המצב האידיאלי הוא לארוז בכל יום כמה שעות. שבת על הבוקר, אחרי העבודה, כשהילדים ישנים. גם אם אתם מתגוררים בגפכם כדאי לאמץ את השיטה שתקדם את האריזה. את חדר הרחצה השאירו לסוף, לילה לפני המעבר. הקוסמטיקה כידוע, הכרחית עד לרגע האחרון במיוחד בתקופה האינטנסיבית הזו.

כדי שלא תמצאו את עצמכם מחפשים את בני המשפחה בים הארגזים הקדישו קיר אחד בסלון, לצידו יונחו הארגזים המלאים. כדאי מאוד שתפנימו כי מעתה הבית לא יהיה נקי ומסודר למשך כמה שבועות וסבלנות היא תכונה מתבקשת לתקופה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לשכוח לשים בצד כמה כלי אוכל שישרתו אתכם בימים האחרונים לפני המעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועיים לפני המעבר אפשר לארוז את המטבח, אך יחד עם זאת להשאיר גישה נוחה לכלים ההכרחיים כגון קערה לסלט, מחבת, סיר, צלחות, מעט סכו"ם, כוסות שתייה ומספר ספלים.
את המזון השאירו ללילה לפני המעבר, כל מה שיכול להישפך ולהתקלקל העבירו במכונית האישית, כולל תכשיטים ושכיות חמדה קטנות ושבירות, ולא לשכוח את הגיטרה של הילד.

לאריזה יעילה של כלי המטבח יש לפתוח בדיוק באמצע של גיליון עיתון (במקום של הסיכות), להניח צלחת בצד ימין שלו, על הדף התחתון ולכסות אותה עם הדף הבא. את הצלחת הבאה מניחים מעל ועל זו הופכים גם את הדף. ברגע שנוצרת כמות יפה של צלחות אפשר ליצור מהן מעיין חבילה ולסגור אותה בנייר דבר מכל צידיה. כוסות יין שבירות יש לעטוף בכמה שכבות של מגבת נייר ולהדביק אותה בנייר דבק. הכלל הוא: כמה שיותר עיתונים וניירות דבק כך ימוזער הנזק.

אילוסטרציה. ShutterStock
בגדים שקטנים עליכם בכמה מידות - מקומם בשקי תרומות או מכולות למחזור/ShutterStock

בדומה לשאר הפריטים, גם את ארונות הבגדים יש למיין ולזרוק כל מה שבני הבית לא שמו על עצמם למעלה משנתיים. פרשו על הרצפה סדינים גדולים שישמשו כחוצץ עם הרצפה וצרו ערימות של בגדים, מגבות, מעילים, מצעים ועוד ולאחר מכן, הכניסו אותם במסודר לארגזים. את הבגדים שאותם אתם מתכננים ללבוש בשבוע המעבר מומלץ שתיקחו איתכם בתיק אישי.

חדר עם רצפת פרקט. ShutterStock
כל ארגז שהתרוקן הוציאו החוצה כדי ליהנות מהסדר שמתחיל להיווצר/ShutterStock

בקשו משני חברים טובים להיות איתכם ביום המעבר מרגע תחילת האקשן ועד סופו. תמיד צריך מישהו בסביבה שיכין קפה ויגיש מים קרים למובילים, שיכוון אותם על פי הכתוב על הארגזים לחדר הנכון, שיפרק איתכם את הארגזים, יסדר את הספרים בספריה, ויכניס איתכם את הסירים לארון החדש.
הקפידו לפנות החוצה את הארגזים שרוקנתם. ברגע שהרצפה תהיה נקייה מארגזים, המטבח יכיל את הכלים, הבגדים יתלו בארון ועל הרצפה יישארו רק התמונות לתליה, תדעו שאתם בישורת האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully