וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הברזות: המדריך לבחירת כיור וברז למטבח

אביטל מאור

10.7.2012 / 7:29

מהם הדגמים החדשים בשוק שיחסכו לכם מים, איזה מושגים חובה להכיר, ומה חשוב לדעת לפני ששולפים את כרטיס האשראי ברכישת ברז וכיור למטבח- כל העצות בדרך לשטיפת הכלים

דגמים חדשים של כיורים וברזים. בית ונוי
ברז נשלף להתנהלות טובה יותר במטבח/בית ונוי

היצע הברזים הקיים כיום הוא רחב מאי פעם, כאשר הברזים הופכים להיות הן מעוצבים יותר, הן עמידים יותר והן משוכללים יותר. כמובן, שהשיפורים הללו הופכים את הברזים, בדרך כלל, גם ליקרים יותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שברז המטבח הוא פריט המופעל באינטנסיביות גבוהה הוא בעל נראות משמעותית. לכן, שווה להשקיע בברז איכותי ואף מעוצב.

דגמים חדשים של כיורים וברזים. בית ונוי
שלא יהיה נמוך מדיי, אחרת שטיפת הכלים תהפוך לסיוט/בית ונוי

הכירו את הדגמים הפופולאריים

ברז סוללה - מותקן על גבי הקיר. מאופיין בשתי ידיות הפעלה נפרדות למים חמים וקרים.

ברז עומד על משטח - מותקן על גבי המשטח. מאופיין בידית אחת לשליטה הן על המים הקרים והן על המים החמים.

ברז נשלף - כולל צינור פנימי נשלף לצורך שליטה טובה יותר בעת עבודת הכנת הבישול והניקיון באזור הכיור במטבח. לעיתים רק הפיה נשלפת ולעיתים כל החלק העליון של הברז נשלף.

ברז מפרקים - הצינור המסורתי מורכב ממפרקים המאפשרים שליטה טובה יותר בתהליך הניקוי והכנת המזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דגמים חדשים של כיורים וברזים. בית ונוי
בין הדגמים החדשים- ברז עם תאורת לד מובנית/בית ונוי

סגנונות וחומרים

כמו בכל תחום העיצוב גם בעולם הברזים ניתן לערוך הבחנה בין סוגים שונים של סגנונות הברזים, החל מסגנון עתיק, מודרני ועכשווי, דרך סגנון קלאסי ועד סגנון תעשייתי.

חומריות הברזים נחלקת לשניים: פלסטיק וממתכת. באופן דיי מפתיע ברוב המקרים ברזי המתכת יקרים ועמידים יותר מברזי המתכת.המתכתיים מורכבים מפליז (60% נחושת ו- 40% אבץ) ועשויים בתהליכי גימור שונים של פני שטח הברז, לאחר יציקתו. ניקל מוברש וכרום הם הגימורים הנפוצים ביותר, למרות שניתן למצוא גם גימורי נחושת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברז עם מספר אופציות כוונון לנוחות המשתמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני שליפת כרטיס האשראי

בעת בחירת ברז יש לבדוק באולם התצוגה את נוחות האחיזה או השליפה שלו, כדי שלא תמצאו את עצמכם מגיעים עם המוצר הביתה ומתחרטים על הרגע ששלפתם את כרטיס האשראי. בנוסף, הברז צריך להתאים למבנה הכיור והמשטח וכן לגובה המשתמש. לכן, את הבחירה הסופית של הברז יש להשאיר לאחר בחירת הכיור ולרכוש לפני התקנת המשטח, על מנת להתאימו אליו. יש לזכור שכיור נועד להכיל גם כלים גדולים, סירים, מחבתות ועוד, ולכן רצוי שהברז לא יהיה מותקן נמוך מדיי. נושא לא פחות חשוב הוא להתאים את סגנון הברז לסגנון הנבחר של כלל המטבח כדי להמנע ממראה קרקסי.

כיור נירוסטה. ShutterStock
יש להתאים את הכיור לשאר העיצוב של המטבח שלא יראה כנטע זר/ShutterStock

תתחדשו

לפני שסוכן המכירות באולם התצוגה נואם לכם על הצעקה האחרונה בתחום הברזים כדי לדעת מראש כי כיום קיימות טכנולוגיות חדשות בתחום הברזים המאפשרות הן חסכון במים (על ידי וסתי זרם) והן שילוב של מערכות טיהור. ברזים חדשניים נוספים גם משולבים בטכנולוגיות חשמליות ודיגיטליות המאפשרות הפעלה במגע ('Touch'), וסתי טמפרטורה, צביעת המים באמצעות נורות LED על פי טמפרטורת המים.

בית ונוי. בית ונוי
הכיור נחשב לבין הפעילים בבית ולכן חשוב שיהיה עמיד בפני שחיקה/בית ונוי

לא להמעיט בחשיבות הכיור

על הכיור במטבח מוטל תפקיד לא פשוט. כלים מלוכלכים, סירים, שטיפת פירות וירקות, שאריות מזון שומנים ועוד הפתעות שחולפות מידי יום ביומו בכיור המטבח. לכן, בהגדרה, מדובר על אלמנט של Heavy Duty שאמור לשמש אותנו לאורך זמן מבלי להיסדק, להישרט, או להישבר. מכאן ישנה חשיבות גדולה לבחירת כיור מטבח איכותי, עשוי מחומרים עמידים וכמובן לא לשכוח את המראה הוויזואלי, העיצוב והאסתטי שיעורר את התיאבון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיור, ברז ומשטח עבודה כיחידה משולבת אחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיורי המטבח מגיעים במגוון גדלים, החל מגודל סטנדרטי של כ- 50 ס"מ. את גודל הכיור כדאי להתאים לתרבות הבישול המשפחתית ולגודל המטבח (ובעיקר המשטח שסמוך לכיור, שהוא משטח העבודה העיקרי). החומרים העיקריים מהם עשויים הכיורים הם: נירוסטה ו-סילי-גרניט משודרג נחשבים לעמידים בפני שריטות ושחיקה כתוצאה משימוש לאורך זמן. בנוסף כיורים העשויים מהחומר החדשני הנקרא קריסטדור (Cristadur) – חומר קשיח במיוחד, עמיד בפני פגעים אפשריים בעת השימוש, אנטי בקטריאלי, קל לניקוי ודוחה כתמים. יש לציין כי בכיורים מסוג זה ניתנת אחריות לכל החיים כנגד שריטות. משטחים העשויים מאבן טבעית ומקוריאן מאפשרים ליצור כיור אינטגרלי של משטח-כיור, בהזמנה אישית של הלקוח. כיורים חדשניים עשויים לכלול גם יותר מאגנית אחת ולשלב משטחי בוצ'ר (שיכולים להסתיר אגנית), רשתות וסלסלות לייבוש כלים ושטיפת ירקות ואביזרי נוחות שונים.

ברז מים. ShutterStock
בין הדגמים החדשים של ברזים יש גם כאלו שימדדו לכם את טמפרטורת המים/ShutterStock

טיפ בקטנה

רצוי להתייחס לברז, לכיור ולמשטח העבודה במטבח כאל יחידה משולבת אחת ועל כן יש צורך להתאים את כל חלקיה ובעיקר ליצור "משטח קו אפס" בין הכיור למשטח.



לפורטל העיצוב מבית מגזין בית ונוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully