וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור או לבן בלילה לבן: אירועי עיצוב ואדריכלות

שחר בן- פורת

27.6.2012 / 8:39

6 אירועי עיצוב ואדריכלות הכוללים תערוכות, סיורים מודרכים ומכירות, למקרה שבכל זאת החלטתם לצאת מהבית מחר (28 ביוני) ולקחת חלק באירועי הלילה הלבן שמתוכננים בתל אביב

אירועי הלילה הלבן שצפויים להתקיים משקיעה ועד זריחה בעיר ללא הפסקה יכללו הופעות, תערוכות, הצגות, סיורים, הרצאות, הופעות, מסיבות ומכירות מיוחדות. האירועים מתקיימים זו השנה השמינית, במסגרת מסורת שהחלה עם ההכרזה על העיר הלבנה כאתר מורשת לאומית על ידי איגוד אונסק"ו בשנת 2003, הודות למבנים הרבים בעיר שבנויים בסגנון הבאוהאוס, המאופיין בקווים נקיים ובצבע לבן.

במהלך הלילה צפויים להתקיים מעל ל- 100 אירועים ובמקביל יערכו גם אירועים קטנים, המאורגנים באופן פרטי על ידי בעלי העסקים. בשנים האחרונות השתתפו באירועי הלילה הלבן כמיליון אנשים, ובעירייה מעריכים כי מספר זהה יקח חלק גם השנה, למרות רוחות המחאה וגל האלימות שליווה אותה בשבוע שעבר. התנהלות זו גררה גל ביטולים של מספר אירועים שתוכננו להערך במהלך הלילה, בהם הקרנות סרטים של האוזן השלישית ואירוע סופרים בהשתתפות אורלי קסטל בלום ואתגר קרת. בעירייה נשארים אופטימיים ומבהירים, כי מדובר במספר קטן של אירועים פרטיים, וכי הלילה הלבן ייערך כמתוכנן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוזר, מדביק ומחבר את תל אביב מחדש. תערוכת הקולאז'ים של האמן הפריזאי סרג' מנדגי'סקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת קולאז'ים צבעוניים כמחווה לעיר

בקיץ האחרון (2011) בילה האומן הפריזאי סרג' מנדגי'סקי בתל אביב, התחבר למחאה החברתית והזדהה איתה, שלא לאמר התאהב בה. התוצאה ניבטת בתערוכה שתפתח במרכז הבאוהאוס, בה יציג האומן בן ה- 83 עבודות מערים שונות בעולם, חלקן הגדול תל אביב. מנדגי'סקי מפרק לגורמים צילומים של פינות ואתרים שונים בעיר, גוזר אותן מחדש ומדביק על קנבס ב- 22 עבודות שונות. כך הוא מציג את החזון שלו לגבי המקום, במקרה שלנו, תל אביב. (במהלך פתיחת התערוכה תנגן להקת קלפטע מוזיקת פופ ישראלית).

איפה: מרכז באוהאוס תל- אביב, דיזנגוף 99

מתי: 19:30 - 23:00

פלסטיק לבן 2012

שיתוף פעולה בין הבר התל-אביבי הסמי -מחתרתי "מיכהטרוניקס" עם מארגנות אירועי פלסטיק שוק וברדק, הוליד פרויקט מכירות של יצירות ואוספים של מעצבים צעירים, לפני מספר שנים, וגם הפעם יקח חלק באירועים. המיקום הוא מגדל שלום מאיר, בו ניתן יהיה לראות במהלך הלילה את התערוכות הקבועות במגדל על המבנה הנוכחי ועוד יותר על זה שקדם לו, קרי גימנסיה הרצליה. האירוע יכלול מכירה מיוחדת של פריטי וינטג' ויד שנייה, בהם ספרים, תקליטים, חפצי אומנות, כלי נוי על רקע מסיבת רחוב. מחירי הפריטים כגון מנורות, אגרטלים, מפות, תמונות וקופסאות אחסון, ינועו בין 20 ל- 80 שקלים.

איפה: מגדל שלום מאיר, אחד העם 9

מתי: 20:00 - 05:00

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בובת הרגעה לטף בעיצוב רותם נחום, בוגרת המכינה לעיצוב מוצר Studio 6B/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה בערב אחד

בית הספר למקצועות העיצוב והאדריכלות סטודיו 6B מקיים מספר אירועים בזה אחר זה. לאורך כל הלילה יוצגו במקום עבודות של 60 בוגרי המכינה לעיצוב ואדריכלות של בית הספר, במסלולים השונים לרבות עיצוב גרפי, תעשייתי, אדריכלות, פנים, אנימציה וצילום. שיא האירועים יתקיים בשעה 22:00, אז יוכרזו שישה זוכים מכלל הבוגרים, אשר יזכו בפרס כספי הנאמד על 1,000 שקלים. בתכנית האמנותית תופיע בבית הספר גם להקה בשם "השובבים", ולקראת חצות יחל מרתון רישום מודל עירום.

איפה: אחד העם 39

מתי: 21:00 - 02:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיירים בין מבנים היסטוריים לעכשוויים ברחבי העיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיורים בעקבות מבנים

עמותת העיר מקיימת במהלך הלילה מספר סיורים מרתקים וחווייתיים, כאשר שניים מתוכם נוגעים לנפשו של כל חובב אדריכלות בכלל ושל העיר הלבנה בפרט. סיור הנקרא "סביב כיכר דיזנגוף" בהדרכתה של פול רקובר, יתמקד כשמו, בכיכר המפורסמת של העיר והרחובות הסמוכים לה, תוך שהוא עוסק בסגנון הבנייה באוהאוס, שהקנה לתל אביב חלק מהותי מיופיה.

הסיור השני שזכה לכינוי "לאורך שדרות רוטשילד" יתקיים בהנחייתו של דורון עוזר. הוא יתחיל ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר, הממוקמים כמובן בשדרה ויעסוק בהתפתחות העירונית, דרך סגנונות הבנייה השונים המשתקפים בשדרה, וממשיך לאורכה עד לנחלת בנימין.

איפה: כיכר דיזנגוף ושדרות רוטשילד

מתי: 20:30 ו- 22:30 בכיכר דיזנגוף, 19:30 ו- 21:00 בשדרות רושטילד.

מחיר: 35 שקלים לסיור (יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל: 03-5166188)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכירה של מכולה ענקית עם פריטים מעוצבים תוצרת סקנדינביה ב- Home workshop/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריטים לבית בניחוח אירופאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכירה מיוחדת ב- Home workshop

חנות העיצוב "הום וורקשופ" שנפתחה לפני מספר חודשים במתחם שוק הפשפשים, מקיימת אירוע מכירות מיוחד. נאוה שמאי וגלית פלד בעלות החנות הביאו במיוחד ללילה זה (ולימים שלאחריו) מכולה עמוסה לעייפה בפריטים מעוצבים מסקנדינביה, המאופיינים במראה רטרו, אורבני ומעוטר שחוברים לתמהיל ולד.נ.א הרווח בחנות המבחר החדש כולל כלי קדרות בטכניקות מיושנות, שטיחים עתיקים, גופי תאורה ואקססוריז מברזל ומפח.

מחירים לדוגמה:

צנצנת דקורטיבית עם צמח מלאכותי - 150 שקלים
קופסאות פח וסלסילות אחסון מרשת - 120 - 370 שקלים
פמוטי כדור כסף מרוקעים - 92 - 109 שקלים


איפה: רחוב רבי יוחנן 4, יפו

מתי: 10:00 - 01:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכות צילומים של זוויות מפתיעות פרי עדשת המצלמה של האדריכל אסף גוטסמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת צילומים של מבנים תל אביביים

תחת השם "אני רוצה, אני רוצה, אני רוצה" משיק האדריכל אסף גוטסמן תערוכת צילומים ראשונה ובה הצגה של מבנים אורבניים בתל אביב, כפי שנתפסו בעדשת המצלמה האישית של גוטסמן במהלך 20 השנים האחרונות. מטרת התערוכה הינה להציג את אופייה של העיר, כפי שתופס אותה האדריכל- צלם, בצורה חופשייה, ללא מעצורים, גבולות או רשמיות. הוא עושה זאת באמצעות הצגת מבנים השוברים את המקובל בעולם האדריכלות כמו גם את התכנון המקורי של המבנים השונים, ומבטאים יותר מתמיד את הטעם האישי של הבעלים. במילים אחרות אין מה לצפות לצילומים של אדריכלות מפונפנת ומהוקצעת המהווה שיר הלל לאסתטיקה, אם כי זוויות עירוניות מפתיעות ומשונות.

איפה: גלריית שלוש לאומנות עכשווית, מזא"ה 7

מתי: 20:00 - 24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully