וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף?

מיכל פלג

18.6.2012 / 7:28

למרות שרבים מנהלים היום את חשבון הבנק בטכנולוגיה חכמה ומזמן ויתרו על הגעה פיסית לסניף, בשוויץ משקיעים בעיצוב פנים עתידני של המוסד הפיננסי, ומפרגנים לפיגורות מהעבר

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
חלל המבואה המקדם את פני הנכנסים מעניק טעימה למתרחש בפנים/בית ונוי, Jan Bitter

בסניף הדגל של הבנק השוויצרי Raiffeisen הממוקם בהוטנגטון, אחד הרבעים של ציריך, מהווים דיוקנותייהם של אלברט אינשטיין וריכרד ווגנר, שהתגוררו במקום בעבר, מוטיב מרכזי בעיצוב החלל הזורם כמרחב אמורפי ללא גבולות.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
מבט מבחוץ על חזית הבנק ששוכן ברובע הוטנגטון , שוויץ/בית ונוי, Jan Bitter

בימים בהם הטכנולוגיה לא מפסיקה להפתיע נדמה שקרב היום בו, בין היתר, לא נראה יותר סניפי בנק כמו אלה שאנו מכירים, אלא רק מכונות בנקאות מקוונת. עם זאת, ברחבי העולם מסתמנת בשנתיים האחרונות מגמה המצביעה על כך שהבנקים רוצים לדבר איתנו שוב. נראה כי הם רוצים לגרום לנו להרגיש רצויים, ולחדש את הקשר עם הלקוחות, וכן, פנים אל פנים.

אמנם זה לא תמיד נוח כשמוסדות, ארגונים, או מותגים למיניהם משנים לנו סדרי עולם, אך כשהשינוי יוצר תחושות חיוביות זה בהחלט משנה גם את היחס של הלקוח כלפיהם. בהמשך לכך, סניף הדגל החדש של Raiffeisen, המהווה את קבוצת הבנקאות השלישית בגודלה בשוויץ, מהווה דוגמה טובה לשינוי דוגמת זה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
הטרקלין הפנימי מתהדר בפיתוחי תקרה מורכבים של צורות גיאומטריות/בית ונוי, Jan Bitter

מתכנני הסניף החליטו להסיר את המחיצות בין הלקוחות לעובדי הבנק ובתוך כך לייצר חלל חדש מסוגו, בו הלקוחות נחשפים לטכנולוגיות מתקדמות, לשירותים חדשניים מסוגם ולדרך אחרת לקיים בנקאות יומיומית. הנהלת הבנק, המשרת 3.5 מיליון לקוחות, החליטה להפוך את הסניפים האלמוניים חסרי הפנים, שהיוו גיבוי לשירותים שהיו עד כה זמינים באינטרנט, למקומות מזמינים ולחללים מעוצבים ומרשימים, המאפשרים ללקוחות לפקוד את סניף הבנק, לקבוע פגישות אישיות ולגלות אפשרויות חדשות, כאשר העיצוב נועד לבטא את חזון הבנק הפועל תחת סיסמאות כקרבה ללקוח, אמפתיה, ושירות חדשני.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Bitter, בית ונוי
צוות המתכננים Michael Brow- I Jean-Lucien Gay ממשרד NAU/בית ונוי, Bitter

המטה הראשי של הבנק, הממוקם בסנט גאלן בציריך, עוצב מחדש על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי NAU, לעיצוב רב תחומי, הפועלת בתחומי האדריכלות ועיצוב פנים של תערוכות וחללים מסחריים המשלבים ממשקים אינטראקטיביים. הנהלת החברה התעניינה במטה ייצוגי ומרשים אשר ישמש אותה למקום הולם לפגישות עם שותפים אסטרטגיים ועם לקוחותיה הגדולים, והוא שוכן בקומת הקרקע של בניין מגורים בן 6 קומות, שעיצובו המקורי בולט לעין בזכות חלונות הזכוכית המתמזגים עם קו המבנה.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. בית ונוי
מבט אל חדר הישיבות/בית ונוי

מרחב הפנים תוכנן בדרגות שונות של פרטיות, החל מחלל כניסה פתוח, טרקלין, חדר ישיבות וחדרי העובדים. משרדי ההנהלה הבכירה וחדר הישיבות, נסתרים לעין מהחלל המיועד לקבלת הקהל, ואף הגישה אליהם איננה מתבצעת מהכניסה הראשית אלא נסתרת מאחור. בהמשך לכך, קירות הפנים פועלים, למעשה, כקרום מתווך בין השטחים הפתוחים לשטחים הציבוריים, והתחושה המתקבלת אצל הלקוח היא כשל סניף פרטי משלו. לחלל המרכזי ישנה גישה פתוחה לאורך 24 שעות ביממה, והוא משלב מסכי מגע המציגים ללקוח חדשות, עדכוני בורסה ומידע מן השווקים בעולם בזמן אמת. המסכים מיועדים לשימוש אינטראקטיבי, וניתן אף ללמוד באמצעותם על ההיסטוריה של Hottingen, הרובע בו ממוקם הבנק, אחד מרובעי ציריך שהיה בעבר עיירה בפני עצמה וסופח אליה ב-1893.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
קירות הפנים מעוצבים כקרום אוורירי מחומר אקרילי שמעניק אפשרות של קשר עין בין החללים/בית ונוי, Jan Bitter

הכניסה לחלל מובילה אל אגף קבלה שמצידו האחד ישנו חדר אבטחה נסתר, וקירותיו נחשפים מאחורי מעטפת אמורפית ללא גבולות, היוצרת סביבה עתידנית דמוית חללית המנתקת את הלקוח מן החוץ. צורה זו מאפשרת כניסת אור, כמו גם מבטים מאגף אחד למשנהו בחלל מתמשך ומסקרן שאין לדעת מתי הוא מסתיים. במטרה להדגיש את העבר התרבותי של האזור, המהווה מקור של גאווה לבנק, כמו גם מתוך מבט ברור לקראת העתיד, הושתת עיצובו על הנצחה מקורית של דיוקנאות תושבי עבר של האזור, אשר הפכו לדמויות תרבות בולטות ומוכרות, כמו, למשל, אלברט איינשטיין וריכרד ווגנר. דמויות דיוקנם "הופשטו" גראפית על גבי פאנלים בעובי 12 מ"מ הנקראים Hi-Macs, חומר חדשני המציע אינספור דרכים ליצור אלמנטים לעיצוב פנים.

החומר הינו תרכובת המבוססת על אבן אקרילית טבעית, ומכילה 75% מינרלים טבעיים ופיגמנטים, ו-25% גבישי אקריל מהונדסים. במגע יד עמו מתקבלת תחושה נעימה מאוד של מרקם משי, בעוד שהמשטח עצמו קשיח, בעל אטימות מולקולארית גבוהה ביותר, הומוגני ומוצק. חומר זה הינו, למעשה, החומר ממנו עשויים קירות החלל, כאשר "חירור" הדמויות התבצע בהתבסס על תצורת משולש שנחתכה בגדלים משתנים.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
חדר הישיבות עוצב בקפידה בקווים אלגנטיים ומותאם לצביון הכללי של הבנק/בית ונוי, Jan Bitter

הקירות המנוקבים מייצרים חוויה ויזואלית מהולה בתנועה המתחילה בחלל הכניסה: מאחורי כל משטח מנוקב ישנו מקור אור היוצר הצללה ומדגיש את האלמנט התלת מימדי של הניקובים, כאשר החירור יוצר חפיפה בין החללים המתמזגים זה לתוך זה ומתחברים אל משטחי זכוכית הנמשכים מהרצפה עד תקרה.

סניף בנק Raiffeisen  בשוויץ, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי NAU. Jan Bitter, בית ונוי
עמדות העובדים מאורגנות בצורה נוחה ונקייה המאפשרת עבודה יעילה/בית ונוי, Jan Bitter

תקרות החלל עוצבו עם משטחי הנמכה בקווים מתמשכים ומתעגלים, הזורמים מאגף לאגף תוך יצירת מרווחים שלאורכם הותקנה תאורה נסתרת, ולצדה שובצו גופי תאורה בעיצובם של מעצבי התאורה Sommerlatte & Sommerlatte,- גופים בצורת כדורי בדולח כסופים היוצרים השתקפויות מעניינות. כך, בין הקירות המנוקבים לבין קווי התקרה המעוגלים, התחושה העולה מהחלל היא של מקשה אחת המשכית, ומרחב טכנולוגי לחלוטין כמו חללית משוכללת בדרכה אל עתיד מבטיח.

(צילום: Jan Bitter)

לפורטל העיצוב מבית מגזין בית ונוי

וככה עושים את זה ביפן - סניף בנק שמעוצב כמו בית בובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully