וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו מווו: עיצוב מסעדת בשרים מעורר תיאבון

ליאת גלבוע

10.5.2012 / 0:29

"מו ומו" שברחובות עוברת מתיחת פנים ומציעה לסועדים חוויית עיצוב קולינארית. בתפריט - רצפת דמקה, חלונות פרופיל בלגי ונתחי בשר תלויים

מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
המבנה שהיה בתחילת המאה ה- 20 בנק ובית משפט, משמש היום כמסעדה/בנין ודיור, שי אפשטיין

תארו לכם תרחיש מעניין ומאתגר מבחינה עיצובית: מבנה היסטורי מרשים משנות ה- 20 של המאה הקודמת שצריך להכיל מסעדת בשרים חדשה ומודרנית. נשמע כמו פנטזיה? לא ברחובות. המבנה בו שוכנת מסעדת "מו ומו" שימש במרוצת השנים כבית מגורים, בנק ובית משפט ומתפקד כבר עשרים שנה כמסעדה, שבעליה ביקשו לבצע בה שיפוץ עדין. כזה שלא ישנה את רוח המקום ויכבד את התחושה ההיסטורית, אך גם יתאים לצרכים המודרניים. לביצוע המשימה נשכרו שירותיה של האדריכלית סיגל בן נון שלקחה על עצמה גם את מלאכת השימור והשיפור.

מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
העיצוב מבוסס על חומרים טבעיים שתואמים לסגנון האותנטי של המבנה/בנין ודיור, שי אפשטיין

הקו העיצובי של המסעדה מבוסס על חומרים טבעיים. פנים המסעדה מורכב מתקרות בטון, קירות לבנים חשופות, חלונות שממוסגרים בפרופיל בלגי ורצפות לבנים מצוירות. המבנה וסיפורו ההיסטורי מהווים לשחקן הראשי גם בתכנון וגם בעיצוב, מתוך רצון לשדר אותנטיות וכבוד למה שהיה כאן פעם. במסגרת השיפוץ הורחב המטבח, תוכננו שירותים אסטתיים והאטליז שמהווה לב המסעדה מציג נתחי בשר עסיסיים. רצפת המסעדה שהייתה מחולקת במתכונת הקודמת למספר מפלסים, התיישרה למפלס אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
שילוב מיוחד של קשתות קלאסיות מאבן לצד חלונות פרופיל בלגי/בנין ודיור, שי אפשטיין

הכניסה המרשימה למסעדה עוברת דרך מבואת קשתות מעוגלות שאחת מהן מוסגרה בזכוכית וסופחה לשטח המסעדה כדי לאפשר חיבור הרמוני בין החללים. מהלך זה עורר בהתחלה התנגדויות רבות אך הביצוע העדין הוכיח כי יופיו והדרו של המבנה לא נפגעו. ריצוף השחמט וקירות הלבנים החשופות, שמהווים אלמנטים מקוריים של המבנה תורמים לאפקט דרמתי בחלל.

מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
הבר המעוגל עשוי מלבנים אדומות ומרוצף באריחי דמקה/בנין ודיור, שי אפשטיין
מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
מהתקרה שמעל הבר משתלשלים גופי תאורה שעשויים חוטי ברזל וחרוזים/בנין ודיור, שי אפשטיין

הבר המעוגל מצופה נחושת ומחופה בלבנים שרופות אדומות שיוצרות ניגוד מעניין על רקע רצפת השחמט המקורית. מעליו משתלשלים אהילים שעשויים מחרוזי זכוכית המושחלים על חוט ברזל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיטליז עוצב בהשראת חנויות בשר של פעם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע לפני שמגיעים לבטן הסועד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסעדה כוללת גם איטליז שעיצובו מבוסס על מראה חנות בשרים של פעם. הוא מחופה בשטיח מרצפות צבעוניות שנחשפו במהלך השיפוץ בשילוב אריחים בגוון קרם. על מדפי עץ פשוטים מוצגים פרודוקטים קולינריים ופריטי דקורציה אותנטיים כמו משקל מתכתי, שמוסיפים חן לחלל.

מסעדת הבשרים  "מו ומו" ברחובות. שי אפשטיין, בנין ודיור
מבט נוסף על הבר המקורי/בנין ודיור, שי אפשטיין

במרפסת מוקמו חלונות רחבים שממוסגרים בפרופיל ברזל ומאירים את החלל, לצד תקרות בטון ותאורה תעשייתית המעשירים את המראה העיצובי. בחלל הפנימי של המסעדה נאלצו להתמודד עם בעיה אקוסטית שנגרמה בשל חשיפת התקרה וגובהה. לשם כך, נבנו מדפים מברזל ועליהם הונחו ארגזי עץ אותנטיים של בקבוקי יין ומשטחי שעם גס שסופגים את גלי הקול. באותה ההזדמנות הם גם מוסיפים עניין למראה הכללי.

פרויקט מיוחד זה חייב הקפדה על תכנון והתאמה של מבנה ישן לפונקציות ודרישות עכשוויות. כך, בעדינות ובמקצועיות ועם תכנון אדריכלי מוקפד הותאם המבנה לתפקוד מודרני מבלי לפגוע ביופיו ובמורשתו ההיסטורית.


(צילום: שי אפשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully