וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסלים את תיקי הבירקין המזוייפים

3.5.2012 / 18:07

על פי צו בית משפט פדרלי בניו יורק, עשרות אתרים המוכרים תיקים מזוייפים של הרמס נסגרו לאלתר. חובה לדעת -"בירקין" או "קלי" אותנטיים נמכרים רק בבוטיקים של בית האופנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק "קלי" עור קרוקודיל שחור אותנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלישה באתרי אופנה זרים עשויה להוביל להתקלות חזיתית במודעות המובילות אל "אתר הרמס" המבטיח תיקי "בירקין" ו"קלי" במחיר מפתיע ושווה לכל נפש. אלא, שאתרים אלה מתבררים כעת כסוחרים בסחורה מזוייפת והם נסגרים על פי צו בית המשפט הפדרלי במנהטן.

בית המשפט, קיבל השבוע את תביעת הרמס, בית אופנת-על צרפתי הפועל מאז המאה ה-19, נגד אתרים רבים המוכרים, תוך הטעיית צרכנים, תיקים שאינם מתוצרתו וגורמים נזקים במיליונים. עקב ההחלטה, אתרים אלו נסגרו לאלתר ומנועי חיפוש מרכזיים כמו גוגל, יאהו ובינג, הפסיקו לכלול אותם בתוצאות חיפוש. באופן לא מפתיע, איש מן הנתבעים לא טרח להגיע לבית המשפט.

מדובר בלא פחות מ-34 אתרים עלומים, הנושאים שמות כ- HermesBagsOutlet.org, HermesBirkin-Bags.org ו-HermesOutletStore.com, אשר מכרו בסכום ממוצע של כמה מאות דולרים לפריט תיקי הרמס מזוייפים, אשר בגרסתם המקורית ידועים כיקרים במיוחד וחביבים על חוג הסילון. יש המשערים, כי אתרים אלו גילגלו מיליונים מעסקי הזייפנות של התיקים הנחשקים.

תיק בתצוגת סתיו/חורף 2011 של "הרמס" בפריז (ביגוד נשים), 10 מרץ 2010 גטי. Francois Durand, GettyImages
תיק בתצוגת סתיו/חורף 2011 של "הרמס" בפריז/GettyImages, Francois Durand

לפי הפסיקה, כ-100 מיליון דולרים ישולמו כפיצוי להרמס. כספי הפיצויים יילקחו מחשבונות פיי-פאל בהם התקבלו תשלומים מצרכנים תמימים שחשבו שרכשו תיקים אותנטיים. לא נמסר דבר על פיצוי הצרכנים עצמם.

לא בטוח שהפסיקה תשים קץ באופן מוחלט וסופי לאתרי זיוף אלו. מכל מקום, על פי הנמסר מחברת הרמס, תיקי המותג נמכרים בבוטיקים בלבד ובהזמנה אישית ואף פעם לא ברשת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך של אתר http://hermesbirkin-bags.org/ אשר מכר תיקי "הרמס" מזויפים לאחר סגירתו על פי צו בית משפט מהשבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
ויקטוריה בקהאם באצטדיון "הום דיפו" צופה במשחק כדורגל, 13 יולי 2007, עם תיק "בירקין" ורוד. Frazer Harrison, GettyImages
מעריצה צמודה. ויקטוריה בקהאם ו"בירקין" הפוקסיה שלה/GettyImages, Frazer Harrison

מבין המעריצים הידועים של תיק "בירקין" למשל, תיק המוזכר דרך קבע בסרטים וסדרות טלוויזיה וידוע כחלומם המתוק של כל פשיוניסטי העולם. ויקטוריה בקהאם ידועה כמעריצה נאמנה של הדגם. עם השנים, הזמרת שהפכה למעצבת אופנה מצליחה, אספה כמה עשרות יחידות מן הדגם הקלאסי והמוכר הזה.

מעניין לציין שמכירות התיקים המזויפים לא פגעו בהכנסות הרמס. על פי דיווח מהיום (חמישי) של יומון האופנה wwd, הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון של שנת 2012 ב-21.9%, מה שמשקף עלייה בפופולאריות ובביקוש לתיקי החברה, כמו גם למוצרים אחרים כמו ביגוד מוכן ללבישה, שעונים, בשמים, וכמובן, צעיפי המשי הידועים של הבית.

  • עוד באותו נושא:
  • הרמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully