וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצרת הארץ: בתים ודירות בתכנון אדריכלי ישראלי

באווירת החג, מצגת בתים ודירות מקומיים - עבודות בולטות של עשרה אדריכלים ומעצבי פנים ישראלים שאחראים על נוף המגורים של המדינה בשנתה ה-64

דו-משפחתי ברמת גן, פיצו אדריכלים

איפה: רמת גן
אדריכלות: פיצו קדם, רז מלמד, אירנה גולדברג
שטח: 350 מ"ר

צילום: עמית גירון

על פניו נראה כי הבית הדו משפחתי שתכננו האדריכל פיצו קדם וצוון משרדו שוכן באזור שקט ומרוחק, אך למעשה הוא ניצב בלב רמת גן. התחושה שלכאורה מדובר בבית במושב נוצרה הודות לאדריכלות המתוחכמת. חלקו הקדמי של הבית מציג חזית של קופסה, לבנה וחלקה שאיננה מגלה את אשר בתוכה ומשנכנסים פנימה מגלים חזיתות שונות המתהדרות בחריצים אופקיים המאפשרים מבטים מפתיעים החוצה למרחב, או לחילופין פנימה בין חלל לחלל. בנוסף, צורתו הייחודית של הבית מציעה כניסה של קרני אור טבעיים פנימה בשעות היום ואור מלאכותי זולג החוצה בחשכה, גם על בריכת השחייה המלבנית שלמרגלותיו. קדם, שסגנונו מוכר וחותם ידו מזוהה למרחקים הקפיד על מראהו מאופק של הבית ויחד עם זאת יש לו ניחוח עוצמתי שמעניק לדיירים סביבת מגורים חווייתית ומאתגרת.

פיצו אדריכלים

בית בקיסריה, גיא וליקסון

איפה: קיסריה
אדריכל: גיא וליקסון
שטח: 250 מ"ר

צילום: מושי גיטליס

עיצובו של הבית שניצב אי שם בקיסריה חף מכל קישוטיות פומפוזית והתחכמות מיותרת. שטחו ביחס לשאר הבתים באזור מגבה זאת ובנוסף הוא משדר אווירה נעימה ונינוחה הודות לשפתו הצבעוניות המגוונת. כך לדוגמה, כיסאות פינת האוכל עשויים עור בגוון כהה, מעליהם נתלו גופי תאורה פיסוליים בצבע אדום לצד שילוב של חומרים כגון רצפת פרקט, מעקה זכוכית וקיר בריקים. וליקסון מגדיר את סגנונו העיצובי של בית המשפחתי הזה כ"רגיש" לדייריו. אין בו קשיחות של בטון מאסיבי וגס שכל כך פופולארי כיום, וגם לא עודף של שימוש בצבע לבן בוהק, מסנוור ואף מגביל לפעמים בשימושו.

סטודיו גיא וליקסון

בית בהרצליה, מרק טופילסקי

איפה: הרצליה
אדריכל: מרק טופילסקי
שטח: 450 מ"ר

צילום: עמית גירון

הבקשה העיקרית של הדיירים (זוג הורים, ארבעה ילדים וכלב חמוד) מהאדריכל מרק טופילסקי הייתה בראש ובראשונה הפרדה ברורה בין חדר ההורים למתחם הילדים, לרבות חדרי השינה ופינת המשפחה. יחד עם זאת הם הוסיפו כי אינם מעוניינים בהפרדה דיכוטומית שתרחיק אותם אחד מהשני. הבקשה הפרדוכסאלית הזו תורגמה על ידי טופילסקי כך שיחידת ההורים מוקמה בקומת הכניסה שבה גם החללים הציבוריים (מטבח וסלון). לעומתם, אזור הילדים הוגבה לקומה העליונה שעוצבה כקובייה המרחפת מעל, המקרה ומגדירה את הכניסה לבית. בריכת השחייה המלבנית "נמתחה" לאורכו של המבנה ולפיכך, הבית מוכפל בהשתקפות שבמים והבריכה נצפית כמעט מכל פינה ממנו.

אדריכל מרק טופילסקי

בית בראש העין, ורד בלטמן כהן

איפה: ראש העין
אדריכלית: ורד בלטמן כהן
שטח: 240 מ"ר

צילום: עוזי פורת

מיקומו של הבית השוכן בריאה ירוקה בראש העין הוא שהכתיב לא מעט את עיצובו. האדריכלית ורד בלטמן כהן, החליטה לשמור על צביון האזור בהתאם גם לבתים הסמוכים ויחד עם זאת לשלב במבנה מראה מעודכן וייחודי. הגינה שנמצאת בצידו האחורי של הבית, הכוללת חצר דק ובריכת נוי קטנה, הם חלק משמעותי מהתכנון ולפיכך הם כאילו נכנסים פנימה לכל הקומה התחתונה, המטבח והסלון באמצעות חלונות הויטרינה, כאילו היו יחידה אחת. אלו הופכים לישות אחד על המפלס התחתון וכמעט שאין חוצץ ביניהם. שילוב החומרים שנבחרו כמו אבני בזלת, פרקט וברזל בתוך הבית משווים לסביבת המגורים מראה עכשווי.

אדריכלית ורד בלטמן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בית בשפלה, מורן פלמוני

איפה: אזור השפלה
אדריכל: מורן פלמוני
שטח: 450 מ"ר

צילום: עמית גירון

בית המורכב יחידות אדריכליות כמעט נפרדות כשהלב שמחבר ביניהם הוא החצר המרכזית הממוקמת בחזית האחורית ומרכיביה מוגדרים בצורה ברורה. כל יחידה בנויה מיועדת לפונקציה אחרת כמו מטבח פינת אוכל, סלון, ספרייה ופינת משפחה. הצבע הלבן והדומיננטי של הקוביות כפי שהן נצבעו מבחוץ מדגיש את הקווים הברורים שיצר האדריכל מורן פלמוני והם מתרככים עם הצמחייה הירוקה שמסביב. קירות הזכוכית השקופה הם היחידים שיוצרים את החיבור בין המרכיבים השונים של הבית ומאפשרים קשר עין חיוני בין הדיירים, אור ואוויר טבעיים.

אדריכל מורן פלמוני

דירה בנתניה, זיו קריכלי

איפה: נתניה
מעצבת פנים: זיו קריכלי
שטח: 140 מ"ר

צילום: אילן נחום

הרעיון המרכזי של הדירה בה התגוררה המעצבת זיו קריכלי עד לא מזמן, היה "אי של שפיות" כפי שהיא מגדירה זאת. הכוונה הייתה ליצור איים שהם למעשה מרכזי החיים, כמו המטבח שבמרכז הדירה המציע בר ישיבה וכיריים מובנים בתוכו. סלון רחב ופתוח הצופה לים ואפילו משרד בייתי שתחום בקירות זכוכית שקופה. צורתה המלבנית של הדירה שכמעט מכל חלון נצפה נופו הכחול של הים, הודגשה באמצעות מוטיבים אופקיים כמו למשל אריחי ריצוף, הבר וגוף התאורה שמעליו. שילוב של זכוכית ומראות יצרו שקיפויות ותעתועי עין שתורמים לתחושה של מרחב ופתיחות גם כשלא מדובר כלל בדירה קטנה.

אדריכלית זיו קריכלי

דירה במגדלי נהרדעא, צפון תל אביב, מיכל האן

איפה: מגדלי בארי נהרדעא, צפון תל אביב
אדריכלות פנים: מיכל האן
שטח: 250 מ"ר

צילום: עוזי פורת

דירתם של זוג יחסית מבוגר עוצבה בניחוח צעיר ובסגנון של מלון בוטיק פריזאי וחצוף לדבריה של מיכל האן. החוצפה באה לידי ביטוי בשילוב של חומרים מנוגדים זה לזה כמו למשל רצפת שיש לבן עם גידים אפורים, מטבח וריהוט שחור לצד כריות נוי עשויות קטיפה נועזות בצבע ורוד פוקסיה שמהוות כתם צבע דומיננטי בסלון. לא פסחו כאן על מותגים הארד קור, כמו שולחן אוכל עגול בצבע שחור מבריק וכיסאות עור, לבית העיצוב האיטלקי והמוערך "ארמאני קאזה". מרבית הפרויקטים שהאן עיצבה עד כה מאופיינים בסגנון נקי ומוקפד ומסתבר שלשבירת השגרה היוצאת דופן הזו אחראים דווקא הדיירים שביקשו סביבת מגורים שתשקף את אופיים הפרוע.

אדריכלית מיכל האן

דופלקס בגבעתיים, דרור רימוק

איפה: גבעתיים
אדריכל: דרור רימוק
שטח: 300 מ"ר

צילום: רועי ברגלס

את דירת הדופלקס הזו נאלץ האדריכל דרור רימוק לתכנן בהתאם לתכולתו. בעלת הבית היא אמנית שהדגישה בפניו כי יצירותיה לרבות ציורים, פסלים ואף ספרים הם שאמורים בסופו של דבר לעטר את סביבת המגורים שלה ושל בן זוגה. לפיכך, עיצוב הדופלקס מבוסס על סגנון נקי ומודרני עם רצפת עץ בוק כאילו והוא משמש כבמה לפריטים האמנותיים. בדרך זו התכנון האדריכלי איננו גונב את הפוקוס של החפצים שיקרים לליבם של הזוג. מעלית שקופה שמחברת בין שתי הקומות לנוחיותם המרבית של הזוג וחלונות פרופיל בלגי שקופים, חוברים אף הם לעיצוב שנועד לשרת את האוסף הביתי.

וילה באילת, אריאלה שניאור

איפה: אילת
אדריכלות פנים: אריאלה שניאור
שטח: 500 מ"ר

צילום: יניב יחזקל

וילה שעוצבה עבור תושבי חוץ בעיר התיירותית בישראל, לכן כל מה שחולמים עליו במסגרת של חופשה תוכלו למצוא בבית הזה. ולהלן רשימת הפינוקים: בריכה וג'קוזי חיצוניים, חדר קולנוע בקומת המרתף, בריכה פנימית וג'קוזי עם מסכי טלוויזיה, בר משקאות מפואר. יש גם חדר סאונה רטובה ויבשה ואפילו חדרי רחצה צמודים. בסמוך לבריכה נבנה אקווריום שקוף המכיל מי ים מלוחים אם אוסף מרשים של דגים שניתן לצפות ממנו גם מהגינה החיצונית. הוילה כוללת חמישה חדרי שינה, או יותר נכון סוויטות עם חדרי רחצה מפוארים. כל רהיטי הבית תוכננו בהזמנה מיוחדת, בסגנון אירופאי רק כדי שהדיירים הנופשים ירגישו בבית.

פרויקט סיטי וילג', צפון תל אביב, גלית אוחיון

אלה בראסרי
איפה: פרויקט סיטי וילג', צפון תל אביב
אדריכלית: גלית אוחיון
שטח: 180 מ"ר

צילום: גלית אוחיון

דירת הפנטהאוז שמשמשת את האמנית הבינלאומית אילנה לילנטל עוצבה לפני שהיא בחרה להשתכן שם, אך משום שהיא מבוססת על מערך ניטראלי עבודותיה של אילנה משתלבות בדירה ולא נעלמות בתוכה. גלית אוחיון, בחרה בסגנון עיצוב של "בראסרי" לדבריה, המבוסס על צבעוניות שחור - לבן וחומרים שאינם גונבים את ההצגה. הקומה העליונה של הפנטהאוז כוללת את האזורים הציבוריים, סלון מרווח ומטבח אי שמשמש לאירוח נעים ואינטימי, ובקומה התחתונה שלושה חדרי שינה. חלק מאחד מהם ניתן לראות ברמיזה מהקומה העליונה בעד מעקה זכוכית שקוף.

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully