וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רון ארד: ישראלים בשבוע העיצוב במילאנו

המעצבים הישראלים שמככבים ברחבי מילאנו עם עיצובים מקוריים מכיסאות, מזוודות, גופי תאורה ושאר הבטחות ששמות אותנו על מפת העיצוב העולמית

כיסא רביולו של רון ארד ל"מאגיס"

אי אפשר לסקר את שבוע העיצוב במילאנו 2012 מבלי להתייחס למעצבים הישראלים שעשו השנה חיל והפגינו נוכחות בנוסח כחול לבן בשמונה נקודות שונות לצד השקות חגיגיות שנערכו בעיר. בשנים האחרונות ניכר כי סצנת העיצוב האיטלקית והעולמית בכלל, מגלה עניין במוצרים תוצרת הארץ, מעודדת ורוחשת להם כבוד ובכל שנה מספר המציגים באירועי העיצוב השנתיים גדל ומתרחב וללא ספק שם את ישראל על המפה העיצובית. רגע לפני שיום העצמאות מגיע, הנה מנה הגונה של פטריוטיות.

רון ארד, אדריכל ומעצב על שאמנם גר ופועל שנים בלונדון אך בשבילנו תמיד יהיה ישראלי, עיצב בשנה שעברה את כיסא "רביולו" עבור חברת "מאגיס" ובשל יופיו וצורתו המקורית הוצג שוב בתערוכה הנוכחית וגם הפעם משך אליו מבקרים רבים שהוקסמו מצורתו הייחודית. הכיסא עשוי פוליאתילן שייצוק בצורה סיבובית ומתאים גם כריהוט חוץ.

סודה סטרים משיקה מוצר חדש בביתן שעוצב כבר מקרטון

"סודה סטרים", החברה הישראלית למכשירי הכנת משקאות מוגזים שאך לא מזמן הונפקה בנאסד"ק בשווי של 370 מיליון דולר השיקה את המכשיר החדש שלה שעוצב על ידי איב בהר. הביתן שהקימה עוצב בצורת בר שהגיש למבקרים משקאות תוססים בטעמים שונים לבחירה. הבר נבנה מקרטון קשיח על ידי איב בהר ועוד שני מעצבים בינלאומיים, סטפנו ג'ובניני וטוד ברייצ'ר.

גופי תאורה מחול של ניר מאירי

ניר מאירי ועזרי טרזי הציגו שתי עבודות בגלריה מוערכת בעיר. מאירי הציג את "דזרט סטורם" (סופה מדברית), גוף תאורה שעשוי מחול. את ההשראה לקח מאירי מהמדבר בשעה שצורת האהיל עוקבת אחר מורפולוגיה של מבני מדבר קדומים עשויים אדמה וקו המתאר של הגוף מזכיר צמחי פקעת שגדלים בחולות. "למרות המראה השברירי, האהילים קשיחים ואינם מתפוררים בקלות" מציין מאירי. "האופי הפראי של החומר עומד בסתירה לעידון העיצוב הסופי". המעצב מוסיף כי הגוף מתחשב בצורה מרבית בסביבה הודות לשימוש בנורות לד ובחול, הנחשב לחומר זמין שאינו מזהם וניתן למחזור.

כיסא בעיצוב פרופ' עזרי טרזי

הפרופ' עזרי טרזי, המכהן כראש התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל הציג כיסא מסדרת "פרי פולינג" (נפילה חופשית) המהווה מטפורה של העולם בשלבים שונים של משבר. הוא עשוי ממתכת מחוררת וצורתו נקבעה באמצעות שימוש בבובת ראווה שמולאה בבטון ונפלה על הכיסא בצורה חופשית וכך קבעה את עיוותיו. המעצבים הצעירים (בוגרי בצלאל), גיא משעלי וגיא בן אדון סייעו בתהליך העיצוב.
נקודת תצוגה: גלרייה "רוזאנה אורלנדי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כלי אוכל של גליה תמוז, אקספרס TLV

שישה מעצבים צעירים בוגרי שנקר והמכון הטכנולוגי בחולון התאגדו באופן עצמאי, שלחו טפסים להציג בשבוע העיצוב במילאנו ועם עזרה קטנה של משרד החוץ - עשו זאת. הקבוצה נקראת "אקספרס תל אביב" ועיצוביה מבוססים על חקירה טכנולוגית וחומרית. גליה תמוז עיצבה מערכת כלי אוכל המבוססת על ערכים של שיתופיות וחלוקה שעשויים בטכנולוגיית אקסטרוזיה, זולה ופשוטה המייצרת יחידות ארוכות שנחלקות לאחר הייצור ליחידות בודדות. איתי בר-און מציג שולחן וגופי תאורה שולחניים מבטון מכופף שעשויים בטכנולוגיה שפיתח בעצמו. טל אלקבס מציגה סדרת הדומים עשויים בטכנולוגיית "הנד טפטינג" האופיינית לאריגת שטיחים במזרח הרחוק. הטכנולוגיה מאפשרת ייצור סדרתי מתועש ועדיין משמרת ערכים של עבודת יד כשכל פריט הוא One of a kind. אסף וינברום הגיע עם גופי תאורה המשלבים עץ עם חומרים שונים: פליז, קוריאן, פורמייקה. מיכאל בלומנפלד מציג סדרה של מושבים עשויים עץ, כאשר צורת המושב מתהווה בעת הרכבת הכיסא ומהווה צורת התבוננות חדשה על שיטות עיבוד העץ המסורתיות. חיים טליאס חושף סדרת מוצרים המייצרים אינטראקציה בינם לבין המשתמש. המוצרים מאופיינים בחוסר שלמות כך שחווית השימוש בהם מייצרת שלם הכולל בתוכו את המוצר יחד עם המשתמש.

גופי תאורה בטון של אסף וינברום, אקספרס TLV

כלים לשילוב המשתמש של חיים טליאס, אקספרס TLV

מושבי עץ של מיכאל בלומנפלד, אקספרס TLV

הדומי 'הנד טפטינג' של טל אלקבס, אקספרס TLV

נעליים בעיצוב יעל הולנדר מבצלאל

45 סטודנטים בוגרים וסטודנטים פעילים מטעם בצלאל הציגו בתערוכה מרשימה במיוחד שזכתה לכינוי "דיזיין בוננזה" המתאר תהליך עבודה מעמיק בדומה לחיפוש אחר זהב באזור מסוים של הסלע. יש לציין כי התערוכה של בצלאל הצליחה גם השנה כמו בשנתיים הקודמות למשוך הרבה מאוד אנשים לשטח שהוקצע לה בתערוכה, זאת בזכות עיצובים מפתיעים ושוברי שיגרה כמו נעליים קונספטואליות וכלים המורכבים מאלתור של חומרים.

כלים אימפרוביזוריים של לי אושרת מבצלאל

מטבח באורך 3 מ' מאבן בטקסטורת קרוקודיל, אבן קיסר

במסגרת הפוקוס שנתנו השנה על מטבחים בתערוכה המסחרית "סלון דה מובילה", החברה הישראלית אבן קיסר הקימה ביתן גדול המשתרע על שטח של 300 מ"ר, בו הוצגה תפישה עיצובית של חלל מגורים שלם על פי החברה תחת המוטו "אבן קיסר מעצבת את הבית". בביתן הוקם מטבח ענק שעוצב בטכנולוגיה מתקדמת וכל דלת בו נעשתה לוח של 3 מטר גובה ו- 12 מטר אורך בחיפוי אבן בטקסטורת קרוקודיל לבן בעובי של 3 מ"מ בלבד. על מנת להדגים את עוצמת הדגם ולהפגין יכולת ביצועית וביטוי לטקסטורה העשירה, הוחלט להשתמש במגירות ענק של 150 ס"מ רוחב ומשטח עבודה שנמתח ל 3 וחצי מטרים בלחיצת כפתור. בביתן הוצגו גם אמבטיה, שירותים וסלון, המדגישים את התפישה העיצובית של בית שלם המשלב יישומים נוספים של החברה.

תיק מתוך קולקציית המזוודות של דרור בן שטרית ל"טומי"

השקות של מוצרים חדשים מעשה ידיו של דרור בן שטרית (המתגורר ופועל בניו יורק) אפשר לראות בכל שנה במהלך שבוע העיצוב במילאנו. בשנה שעברה בן שטרית השיק את דלתות "דאבינה" עבור חברת "לולדי" האיטלקית ואת הקונספט הפטנטי שלו "קווה'דרור". השנה הוא הפתיע עם קולקציית מזוודות מתוחכמות לחברת "טומי". רעיון הקולקציה הינו שילוב של עיצוב ופונקציה במוצר שאמור לשרת את הנוסע מרגע האריזה, הדרך לשדה התעופה וכלה בפריקת תכולתו בעת הגעה ליעד. ההשקה לוותה במיצג וידאו מרשים ואמנותי.
נקודת הצגה: מוזיאון המדע והטכנולוגיה, בתערוכת "מוסט" שאצר המעצב הבריטי טום דיקסון.

כיסא "פולדיגון" בעיצוב קבוצת די ויז'ן

קבוצת העיצוב די – ויז'ן מבית "כתר" המעודדת מעצבים צעירים יוצאי אקדמיות להשתלבות בתעשייה, הציגה במתחם "סלון סטילטה" שבתערוכה המסחרית מספר אופציות מקוריות לישיבה נוחה. אבל לא סתם נוחה, אלא נוחה ורכה. שרפרפים בצורת אוריגמי, ערסל ארוג, כורסה בצורת אבוב ועוד צורות מקוריות שמשכו אלפי מבקרים בתערוכה לגעת, למשש, להתנסות לשבת ולרבוץ במוצרים.

בתמונה:
כיסא "פולדיגון" של אילה בוגאי, מידד מרזן ורמי טריף מקבוצת די ויז'ן

כיסא קפיטונאז' בעיצוב קבוצת די ויז'ן

בתמונה:
כיסא קפיטונאז' של ואדים פרוקופייב, אלעד אדלר ויעל הולנדר מקבוצת די ויז'ן

לעוד כתבות שבוע העיצוב של מילאנו, אפריל 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully