וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ מוזיאון חרונינגן בהולנד: צבעוניות פסטלית על שפת המים

מוזיאון חרונינגן בהולנד עבר מתיחת פנים על ידי צוות מגוון של אדריכלים ומעצבי פנים בעלי שם, נולד מחדש והיום הוא מוקד עלייה לרגל לשוחרי העיצוב הפוסט מודרני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה אדריכלים מובילים אחראים לתכנון 3 מבני המוזיאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאונים רבים ברחבי העולם זוכים לאחרונה למקום של כבוד בזירת האדריכלות ועיצוב הפנים במה שנראה כמו סוג של רנסנס למוקדי האמנות. המוזיאונים מתוכננים על ידי מיטב האדריכלים והמעצבים, שלפעמים מצליחים ליצור מבנה שעולה ביופיו אפילו על התערוכות שמוצגות בו. גם מוזיאון חרונינגן, שממוקם בצפון הולנד על שפת תעלת מים פסטורלית, חודש לאחרונה ונכנס עתה לרשימה המתארכת של מוזיאונים בעלי עיצוב יוצא דופן ושווה ביקור.

המוזיאון מורכב משלושה מבנים צבעוניים שונים זה מזה עם אדריכלות פוסט מודרנית שנחשבת ליצירת אמנות בפני עצמה. שלושה אדריכלים מובילים אחראים לתכנון המבנים כשאת המבנה הגלילי הכסוף עיצב פיליפ סטארק הצרפתי, על המגדל המוזהב אחראי אלסנדרו מנדיני האיטלקי וצמד האדריכלים קופ הימלב תכננו את המבנה הכחול בעל הצורה הדקונסטרוקטיבית. אמנם בתחילת הדרך הייתה האדריכלות הבלתי שגרתית שיצרו כאן שנויה במחלוקת ועוררה סנסציה, אבל לימים נרגעו הרוחות וכיום חרונינגן נחשב לאחד המוזיאונים היפים בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם הכניסה של אחד המבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מביתני תערוכות האמנות במוזיאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך שנת 2010 המוזיאון עבר רענון: המבנים נצבעו מבחוץ וחלק מהחללים הפנימיים עוצבו מחדש. עיצוב הפנים החדש, כמו האדריכלות, תוכנן על ידי שלושה מעצבים שונים: סטודיו ג'וב, מרטן באס וחיימה היון, הנחשבים לשם דבר בעולם העיצוב. החלל שבזמנו תוכנן על ידי מנדיני הוסב עתה למרכז מידע למבקרים, בעיצובו של היון הספרדי. הוא מוקף בחלונות מעוגלים שדרכם חודר אור יום טבעי. הצבעוניות בו, המבוססת על לבן וירוק פסטל, נעימה ורכה. במרכז החדר ניצב שולחן ייחודי ועליו עמדות מחשב מתקדמות. מרכז התקרה מעוטר במראה עגולה ומהתקרה משתלשלים גופי תאורה מוזהבים המוכפלים במראה – אפקט שהיון מרבה להשתמש בו בעיצוב פנים. בפינות החדר ממוקמים הכיסאות המפורסמים של היון מקולקצייה שמושפעת ממחזות זמר אמריקאים.

את המסעדה שצופה לנוף קסום, שאותה תכנן מנדיני, בחר באס לאבזר באחת מהקולקציות היותר מפורסמת שלו שכוללת כיסאות, שולחנות, גופי תאורה ומראות עשויים שלד מתכתי שעטוף ידנית בחומר סינתטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקומה התחתונה של אחד המבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד זוית באולם המבקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסעדה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב הפנים באחד המבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמד המעצבים ובני הזוג ניינקה טינחל וחוב סמיטס מסטודיו ג'וב התבקשו לעצב את אולם קבלת הפנים של המוזיאון. השניים לא התקשו לשתף פעולה עם המוסד האמנותי המוערך, מאחר שמרבית עבודותיהם ניחנות באופי אמנותי ויצירתי להפליא. סטודיו ג'וב בחרו לעצב את החלל כלאונג' מרווח ואקסקלוסיבי, בהשראת מועדון אדונים אריסטוקרטי מהמאה ה- 19. רצפת פרקט משולבת, קירות מחופים במראות המכפילות את החלל וחלונות מעוטרים בוויטראז'ים ססגוניים מעניקים לאולם מראה יוקרתי ומכובד. אנשי מוזיאון חרונינגן החליטו למנף את העיצוב האטרקטיבי המחודש. הם מציעים את אולם הקבלה וחללים שונים במוזיאון להשכרה עבור אירועים פרטיים, למי שמעוניין בחוויית בילוי איכותית בניחוח תרבותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם קבלת הפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם קבלת הפנים מעוד זוית/מערכת וואלה!, צילום מסך

(צילום: יח"צ מוזיאון חרונינגן, הולנד)

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"
לאינדקס אדריכלים; לאינדקס אדריכלי נוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully