וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחן חג: 5 אופציות עיצוב קלות

בר אילוטוביץ

6.4.2012 / 0:10

מתלבטים איך לערוך את שולחן החג כך שתירשם הצלחה? 5 הצעות לסידורי שולחן, גם כאלה שלא יעלו לכם ביוקר

קודם כל אוכלים עם העיניים. את זה כולם יודעים ולכן החגים הם הזדמנות טובה להשקיע בעיצוב שולחן האוכל כדי להפתיע את האורחים וליצור אווירה טובה לקראת הארוחה. אבל איך עושים את זה? עיצוב שולחן אוכל מוקפד מתחיל תמיד במפה איכותית שמהווה רקע ובסיס לעיצוב, ממשיך לפליסמייטים שונים שמגדירים איפה כל אחד יושב, משם לכלי האוכל וכלי ההגשה שקובעים את העיצוב הכללי של השולחן, הסכו"ם שמהווה תכשיט ולסיום קישוטים ואביזרים כמו פרחים, נרות ומפיות שמוסיפים את הנגיעה האישית והמיוחדת.

שולחן ליל סדר מעוצב, פסח 2012. יוסי סליס, בנין ודיור
מחווה לסבתא/בנין ודיור, יוסי סליס

השולחן שסבתא תאהב

מתאים ל: בעיקר לזוגות צעירים שמארחים לראשונה את ארוחת החג ורוצים להרשים בעיקר את סבתא. ליצירת מראה נקי ורומנטי שסבתא תאהב מומלץ לשלב שתי מערכות כלים באווירת וינטג'.

על השולחן: אם אתם בעניין של מראה נקי ורומנטי שכל סבתא תאהב, אז זה הזמן לשלב שתי מערכות כלים באווירת וינטג': מערכת כלים אחת עם גימור מסולסל ומסגרת זהובה ומערכת כלים שנייה עם דוגמאות פרחים עדינות. שתיהן יחד עושות את העבודה ויוצרות אוירה קלילה ובלתי רשמית. אגב, כדאי להשקיע במפה לבנה וצחורה ובזר פרחים רענן.

כמה זה עולה לנו: מערכות הכלים החל מ- 200 שקלים לאדם.

להשיג ב: רשת "נעמן" בפריסה ארצית.

ומצד שני, האופציה הזולה: איסוף של כל שאריות הכלים הישנים מבני המשפחה ליצירת מערכת כלים לא אחידה עם אמירה אישית. מתאים לכם?

שולחן ליל סדר מעוצב, פסח 2012. בנין ודיור
למתגעגעים לעונה החמה/בנין ודיור

שולחן שמזמין את האביב

מתאים ל: בעיקר למשפחות שמחכות לקיץ כדי שיוכלו לחזור לבלות בחוץ.

על השולחן: ליצירת שולחן אביבי כדאי לשלב כלים בדוגמאות שונות כמו פרחים או פסים בצבעים עזים ליצירת שולחן שמזמין את האביב אלינו. איך? קחו למשל שולחן לבן עם מפה בהירה וחלקה ומעליו מערכת כלים עם פרחים גדולים וצבעוניים, דוגמאות ציפורים ועיטורי זהב למראה חמים ושמח. ניתן גם לשלב פירות כאלמנט דקורטיבי ולמלא אגרטלים שקופים בתפוחים או לימונים.

כמה זה עולה לנו: מערכות כלים החל מ- 300 שקלים.

להשיג ב: "פלדינוקס" יבוא כלי בית.

ומצד שני, האופציה הזולה: גם זרים קטנים של פרחים שנקטפו מהגינה הקרובה בתוך צנצנות קטנות וממוקמים ליד כל סועד יצרו אווירה אביבית ומשמחת בצירוף עם מערכת כלי אוכל חלקה, מפה לבנה חלקה וקנקני מים עם פירות חתוכים.

שולחן ליל סדר מעוצב, פסח 2012. אייל קרן, פיטר יורגן, בנין ודיור
לשונאי פרחוניות צבעונית/בנין ודיור, אייל קרן, פיטר יורגן

אם אתם אוהבים לבן

מתאים ל: בעיקר לאוהבי הסגנון הלבן והמודרני.

על השולחן: לשולחן חג לבן ונקי מומלץ לשלב כלי אוכל וכלי הגשה לבנים ושקופים על מפה לבנה עם אלמנט צבעוני יחיד וחשוב לזכור לבחור גוף תאורה מתאים שמאיר באור לבן שתורם למראה הנקי. איך? דואגים למפיות בד לבנות בתוך חבקים כסופים וכלי הגשה שקופים כמו מעמד עוגה, קראף יין, מלחייה ופלפלייה. ניתן להשלים את האווירה עם גוף תאורה תלוי בצורת עיגולים לבנים המתאים לסגנון הנקי והמודרני.

כמה זה עולה לנו: 699 שקלים למנורה תלויה, 104 שקלים ליחידה של חבקי מפיות, 89 שקלים למגש עוגה שקוף.

להשיג ב: רשת מחסני חשמל בפריסה ארצית, קארה דיזיין.

ומצד שני, האופציה הזולה: שכבות של לבן על לבן מכל הכלים והמפות שיש ברשותכם יחד עם ערבוב של מספר טקסטורות ומרקמים שכולם מבוססים על הצבע הלבן יצרו אווירה חגיגית וטהורה.

שולחן ליל סדר מעוצב, פסח 2012. פיטר יורגן, יוסי סליס, בנין ודיור
למארחים מדופלמים/בנין ודיור, פיטר יורגן, יוסי סליס

שולחן למשקיענים

מתאים ל: בעיקר לאלו שמארחים המון אנשים ורוצים להשאיר רושם של חג חד פעמי.

על השולחן: ליצירת שולחן מושקע וחגיגי מומלץ לשלב אלמנטים בצבע זהב שמשדרים יוקרה עם מערכת כלי מרשימה ולכן תעזור לנו כאן מפה לבנה וחגיגית ועליה פלייסמנטים עדינים בדוגמת תחרה בצבע זהב ולבן, סט כלי אוכל בצבע לבן עם עיטורי זהב בצורות גיאומטריות שונות וצמחים ירוקים לנגיעת צבע מרעננת.

כמה זה עולה לנו: 800 שקלים למערכת כלי אוכל.

להשיג ב: רשת טולמנס.

ומצד שני, האופציה הזולה: כמה מיכלים של צבע ספריי בצבע זהב יעשו פלאים למגשי עץ פשוטים שאפשר לקנות בכל חנות, כשאת אותו הטיפול אפשר לתת גם לפלייסמיטים לבנים מנייר. תוספת נחמדה וחגיגית יכולה להיות אגוזי מלך צבועים בזהב פזורים על השולחן או בתוך אגרטל שקוף במרכז השולחן.

שולחן ליל סדר ערוך, פסח 2012. בנין ודיור
לבעלי ילדים יצירתיים/בנין ודיור

השולחן הצבעוני

מתאים ל: משפחה קרובה עם המון ילדים קטנים.

על השולחן: ליצירת שולחן צבעוני ושמח כדאי לערבב צבעים בוהקים בסגנון לא מתאמץ באווירה קלילה. איך? כלי הגשה גדולים עם דוגמאות כפתורים צבעוניות ומערכת כלי אוכל צבעונית הכוללת צלחות בורוד, ירוק, כחול, צהוב וכתום. הרקע לכלים הצבעוניים הוא שולחן לבן שמרגיע את הצבעוניות ויוצר אחידות כשנרות גבוהים צבעונים ומספר פרחים ישלימו את האווירה.

להשיג ב: "פלדינוקס" יבוא כלי בית.

כמה זה עולה לנו: 345 שקלים לצלחת הגשה צבעונית.

ומצד שני, האופציה הזולה: תמיד אפשר לבקש מהילדים הקטנים במשפחה לצייר ציורים צבעוניים במיוחד ולניילן אותם ליצירת פלייסמייט ביתי עם נגיעה אישית. שילוב של מפיות בשלל צבעי הקשת וכלים לבנים יצרו גם הם שולחן צבעוני ושמח.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

פסח 2012: כל כתבות וואלה! בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully