וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקנות שואב אבק?

27.3.2012 / 8:44

שואב אבק הוא אחד ממכשירי הניקוי הנחוצים בבית - איך רוכשים מכשיר אמין, חזק, נוח לשימוש שיוכל לתת בראש לקרדיט אבק הבית

תמונת רטרו שחור לבן של אשה שואבת אבק בבית. ShutterStock
ממכשירי הניקוי הנחוצים מאז ומתמיד. שואב אבק רטרו/ShutterStock

להתאים את סוג השואב

שואב רגיל

נקרא גם שואב צילינדרי והוא השואב הנפוץ ביותר. שואב זה מתאים למגוון צרכים, החל משאיבת שטיחים ורצפות - ועד לטיפול בפינות החשוכות של הבוידעם. שואב כזב פחות נוח לניקוי שטיחים בהיקף רחב, ולא נחשב לחזק מבין השואבים, מכיוון שהלכלוך עובר 'דרך' ארוכה יותר בדרך למיכל האיסוף/השקית.

שואב עומד

שואב זה הוא אידאלי לטיפול בשטיחים גדולים ומומלץ בחום לבחור אותו במידה וברשותכם שטיחים מקיר לקיר. רוב השואבים העומדים מצוידים בצינורות שמיועדים לאותן פינות חמקמקות, אך זהו אינו פתרון מושלם במידה וזהו השימוש העיקרי בשואב: לעיתים הצינור קצר מדי, והשואב עצמו בדרך כלל כבד לנשיאה.

שואב רטוב-יבש

בדרך כלל נראה כמו שאב צילינדר רגיל, אם כי חלק מהדגמים מעוצבים בצורה מעוגלת וכוללים מיכל כיבול מתפרק בעל תכולה מרשימה, שמסוגל לאגור נוזלים ולכלוך. שואב רטוב-יבש אולי מסורבל במקצת ביחס לשואבים רגילים, אך במידה ויש צורך, הוא בהחלט מוכיח את יכולותיו המגוונות: הוא יודע לשאוב הכל בין אם זו שתייה שנשפכה על הרצפה או פתיחת סתימות בכיור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השואב ה"רגיל". שואב אבק ציקלוני AEG1800w מדגם AVS7485/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השואב "העומד". שואב אבק עומד dyson דגם DC24/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השואב ה"רטוב-יבש". שואב Vax דגם 6121/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוחות השימוש

כשעומדים לרכוש שואב אבק, חובה לקחת בחשבון כיצד להקל על העבודה. לכן, למשקל השואב ישנה משמעות מסוימת, וכך גם לניידות שלו. בנוסף, ישנה משמעות גם לגודלו הפיזי: שואב אבק קומפקטי יקל על אחסונו. בדקו גם את אורך הכבל, כדי שתוכלו להיות ניידים כמה שיותר במהלך עבודות השאיבה.

שיטות השאיבה

שאיבה צקלונית/צנטריפוגלית – זו מעין 'סופת הוריקן' בתוך השואב. הלכלוך מגיע למכל איסוף עגול רב פעמי המאפשר לשואב עוצמת שאיבה חזקה יותר לאורך זמן רב יותר. היתרונות: מיכל האיסוף (בשואבים אלה קיימים רק מכלי איסוף) לא נסתם מכיוון שהלכלוך מושלך אל דפנותיו, וגם פחות לכלוך מגיע בסוף התהליך אל הפילטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונק על. שואב אבק RUSSELL HOBBS 13943 עם עוצמת יניקה גבוהה 501-550 WSP/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאיבה ישירה

בשיטה זו השואב יונק את הלכלוך עם האוויר ומוציא את האוויר דרך פילטר אחד או יותר. בשיטה זו הפילטרים נסתמים בקלות רבה יותר, ודורשים ניקוי לעתים תכופות יותר. שואבים אלו מאובזרים במיכל איסוף או עם שקית רב פעמית.

עצמת השאיבה

יכולת השאיבה של שואב האבק נמדדת ביחידות WSP- Watt Suction Power. באופן הגיוני, ככל שהנתון גבוה יותר, משמעות הדבר היא שעוצמת השאיבה / יניקה גדולה יותר, כאשר הטווח נע בין 280 WSP ל-500 WSP. שואב בעל 380 WSP ומעלה יספק לכם מענה הולם עבור שטיחים מלוכלכים. כדאי לציין, שלעתים מצוין נתון שמתאר מהו הספק מנוע (למשל, 1,800W), אך הנתון אינו רלוונטי - יש להתייחס רק ל-WSP.

רוב השואבים מטווח המחירים הבינוני ומעלה מצוידים במנגנון שנקרא וסת עוצמת שאיבה, שנועד להתאים את עוצמת השאיבה לסוגי משטחים שונים, שכן בעוד ששטיחים ומרצפות יתמודדו בנקל עם עוצמת שאיבה מקסימלית, לא כך לגבי וילונות, מרבדים ומשטחים עדינים אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפנים יש שקית נייר. שואב אבק HEPA FILTER של KARCHER/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמצעי איסוף הלכלוך

שיקול עיקרי בבחירת שואב האבק הוא אמצעי איסוף הלכלוך. שואבים בעלי שקית איסוף חד פעמית עשויה נייר הם לרוב נוחים יותר: החלפת השקית היא פשוטה, מהירה ובעיקר נקייה – חוסכת מגע מיותר עם לכלוך. החיסרון העיקרי בשיטה זו הוא שמדובר בהוצאה קבועה על שקיות: גם לא כלכלי, וגם לא סביבתי במיוחד. לגבי האפשרויות הרב פעמיות: הרקה של הלכלוך עם שקיות רב פעמיות העשויות בד עשויה להיות מייגעת במיוחד, דבר פחות נורא אם מדובר במיכל פלסטיק. בכל מקרה מדובר בחוויה לא נעימה במיוחד, אבל משתלמת בטווח הארוך.

קחו בחשבון שיצרניות שונות נוטות להמציא גימיקים שונים לאופן חיבור אמצעי האיסוף והמסננים. תחסכו לעצמכם דקות תסכול מיותרות – ותבדקו את נוחות הפירוק וההרכבה שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסף לכלוך מעומק השטיח. השואב "החובט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקודות חשובות נוספות

ציינו בפתיח את עניין הרעש - ולא ניתן להימלט מכך - כל שואבי האבק מרעישים. על מנת שהרעש יהיה ברמת הנסבל, כדאי להצטייד בשואב אבק שלא עובר את גבול 85 הדציבלים (dB). שואבים בתחום ה-70 דציבלים נחשבים שקטים, אך נדירים ויקרים יותר. נסו להפעיל את השואב בחנות טרום הקנייה, אם כי לא תקבלו את הצליל האותנטי שתשמעו בביתכם.

שואב חובט

בשואב-חובט קיימת מברשת סלילית ומסתובבת המותקנת בסמוך לפתח השאיבה, ו"אוספת" את הלכלוך הטמון עמוק בשטיח ומביאה אותו לפני הקרקע. תכונת השואב החובט מבטיחה איסוף ושאיבה יעילים יותר בעיקר של פרוות בעלי חיים, וחשובה במיוחד לאלו שאוספים לכלוך מסיבי מהשטיחים לעתים קרובות.

אביזרים

מגוון מברשות הניתנות לחיבור לצינור השואב. כדאי לשים לב שקיימת מברשת רכה המיועדת לרצפות פרקט, ומונעת שריטות. מברשת טורבו הכוללת בתוכה את החובט ומאפשרת עוצמת יניקה חזקה יותר תהיה מצורפת לחלק מהשואבים, אך לעיתים ניתן יהיה לקנות אותה בנפרד.

קרדית אבק הבית בתמונת מיקרוסקופ. ShutterStock
רק שואב מסוג UVC יסלק אותה מהשטיח שלכם. קרדית אבק הבית/ShutterStock

UVC

טכנולוגיית סטרליזציה המשמידה קרדיות אבק, בקטריות ווירוסים הגורמים למחלות ואלרגיות.

מסנן ה"פה" - מסנן מיוחד העוזר לאלו הסובלים מאלרגיות, זהו מסנן דק הלוכד עצמים קטנים.
מחיר ואחריות

מחיריהם של שואבי אבק מתחילים באזור ה-200 שקל ומטפסים עד ל-3,000 שקל. כיום, ניתן לרכוש שואב עם מפרט טוב בפחות מ-1,000.

משך האחריות שניתן לשואבי אבק עומד על שנה כמינימום הכרחי, ויותר ויותר יבואנים מציעים למוצריהם גם שנתיים, שלוש ואפילו חמש שנות אחריות, לעתים עם אחריות VIP בבית הלקוח.

הערה: הכתבה אינה כוללת התייחסות לשואבי אבק נישתיים, כמו שואבי אבק אלחוטיים, נטענים קטנים או שואבי רובוט מפני שרוב ציבור הרוכשים מתעניין בשואבי אבק 'בגודל מלא', שלהם שלוש תצורות עיקריות: הרגיל, העומד והרטוב-יבש.

להשוואת מחירי שואבי אבק באתר Kama

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully