וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צעדים לחדר עבודה נוח, יעיל ומעוצב

שרון אדיר

21.3.2012 / 8:49

עובדים מהבית? סתם אוהבים זמן איכות עם המחשב שלכם? רוצים חדר עבודה מעוצב כמו בסרטים? - כל מה שצריך לעשות ב-5 צעדים

5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'. בנין ודיור
סביבת עבודה נעימה תוביל לפרודוקטיביות מפתיעה/בנין ודיור

עבור חלקנו חדר העבודה הוא החדר בו אנו קוראים עיתון, גולשים באינטרנט, לומדים או מנהלים שיחות עבודה. עבור מי מאיתנו שעובד בבית, זהו החדר בו אנו מבלים את רוב שעותנו בבית. כך או אחרת, זהו חדר שצריך להיות נוח, נעים ופונקציונלי. סביבת עבודה נעימה מובילה לפרודוקטיביות מפתיעה. אספנו עבורכם חמישה צעדים יעילים ופשוטים שיכניסו לכם קצת עניין והנאה אל תוך שגרת העבודה.

5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'. בנין ודיור
5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'/בנין ודיור

צעד 1 - תכנון החלל

לפני שניגש לסידור החלל, בין אם הוא גדול ומרווח מספיק בכדי להכיל שולחן רחב ופינת ישיבה או בין אם הוא קטן, יש להבין את סוג העבודה ואת הפעולות שהוא מצריך. כשאין צורך באזור עבודה גדול והעבודה מתרכזת בישיבה ליד שולחן עם מחשב, ניתן ואפילו רצוי למקם בחלל שולחן עבודה בגודל בינוני ובעיצוב מינימליסטי ופרקטי. בשאר החלל ניתן למקם פינת ישיבה, אזור אחסון מרווח, או כל פריט עיצובי שיקנה לחלל אופי וזהות – מנורה עומדת, עמדת ספריה, מזנון וכו'. במקרה האחר, בו אנו זקוקים לשולחן גדול ורחב, חשוב למקמו עם הגב לחלון ועם הפנים לדלת רק אם יש האפשרות לכך, כשאין, רצוי למקמו כ- 120 ס"מ מהקיר שנבחר בשביל לשמור על נגישות. בנוסף, חשוב לשמור על החלל נקי מאלמנטים כבדים אחרים מלבד השולחן על מנת לא ליצור עומס.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'. בנין ודיור
חדר מואר. לעבוד ברוגע וביעילות./בנין ודיור

צעד 2 - שולחן עבודה

בבחירת הרהיטים עומדות לפניכם כמה התלבטויות שצריכות להיפתר כך שהחוויה העיצובית הסופית תבטא את התחושה הנעימה והנוחה עבורכם בחלל מסוג זה. לבחירתכם כמה סגנונות עיצוב שיכולים להתקיים בחלל- ה"כבד" וה"קל", כשאופציה נוספת היא להתאים את עיצוב החדר לקו העיצובי של שאר הבית. השולחן הוא הפריט הדומיננטי שיכתיב את סגנון עיצוב החדר ולכן, למראה מודרני יש לבחור בשולחן בגוון בהיר, בין לבן לאפור, קווים ישרים ועדינים של הרהיט, ולא מסאתי. בחירה כזו תכוון את החלל לכיוון נקי ומינימליסטי. למראה יותר חם וכבד, רצוי לבחור בגוון כהה יותר לשולחן, שימוש בעץ (למשל אגוז אפריקאי). חשוב לזכור שחדר העבודה תופס חלק נכבד מיומכם ולכן רצוי שתמצאו את האיזון העיצובי שישמור על תחושה נוחה ונעימה.

5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'. בנין ודיור
5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'/בנין ודיור

צעד 3 - מעטפת החדר

לאחר שבחרתם או שיפצתם את השולחן, יש להתייחס לגווני הקירות ולסוג הרצפה. מבחינת קירות החדר, רצוי ואפילו מומלץ לשמר אותם בגוון בהיר עד לבן, כך תשמרו על חלל נקי מצבעוניות יתר ומעודף אלמנטים וויזואליים. לצד קירות החלל, גם רצפת החדר זקוקה לבהירות ולניקיון - רצפת אריחים בהירים יכולה להתאים (קרמיקה, שיש ועוד) או רצפת עץ בהירה, למשל עץ אלון. אם מתחשק לכם לשחק קצת עם הגוונים, ניתן להעיז עם רצפה כהה, למשל מעץ בגוון כהה, לצד שולחן ואלמנטים בהירים ומינימליסטיים.

5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'. בנין ודיור
5 צעדים לחדר העבודה המושלם, מרץ 12'/בנין ודיור

צעד 4 - תאורה נכונה

חלל העבודה מצריך תאורה מדויקת ומותאמת לישיבה ארוכה וממושכת תחתיה, התאורה צריכה להיות מתכוננת נכון כך שלא תיצור תחושת עייפות אחרי כמה שעות עבודה ותשאיר אותנו מרוכזים לאורך שעות העבודה. חשוב למקם גוף תאורה מרכזי שיורד מהתקרה ומקרין אור בגוון צהוב שמדמה הכי קרוב את אור היום, מה שמקטין את תחושת העייפות בעיניים. לצד זה, חשוב מאוד למקם מנורת שולחן עומדת שתקרין אור נקודתי על גבי משטח העבודה (מה שלא נותן אור מרכזי, מהתקרה, שמתפזר בחלל כשבאזורים מסוימים הוא יוצר את הפעולה ההפוכה, בצורה של צל).

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'/בנין ודיור

צעד 5 - פריטים משלימים

זהו השלב שמאחד את החלל ונותן לו אופי מגובש ומלא עניין. אסור לשכוח שלצד השולחן יש לדאוג למקומות אחסון. לא בהכרח השולחן צריך להכיל מגירות, ניתן לתלות מדפים סגורים/פתוחים, להשיג מגירות ישנות שנועדו למשרד והם יכולים להיטמע כמעט בכל מקום שנוח לשימוש בהם, דוגמא נוספת היא מגירות על גלגלים. לצד כל זה אפשר להשלים את החלל עם שטיח עדין ולא כבד שיתרום לתחושת החום בחדר וביכולתו לתחום אזור מסוים בחדר כמו פינת ישיבה, עמדת ספרים, ועוד. לטובת צבעוניות עדינה, ונפח על גבי הקירות ניתן ואפילו רצוי לתלות ולשלב בין מספר תמונות, בסידור נכון. כל אלו יעזרו לכם לתת לחלל העבודה טאץ' עיצובי מלא אופי, כזה שיעביר לכם ימי עבודה בהנאה, יעילות ונוחות.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully