וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לעומס בעיניים: 5 צעדים לנקיון צורני בבית

שרון אדיר

7.4.2012 / 11:45

הכל נקי? יופי. עכשיו תודו, איסוף פריטים מיותרים בבית שנאספו לאורך שנים הוא טבע שני שלכם - כך תיפטרו מהעומס העיצובי בבית לטובת רוגע ואווריריות

לרבים מאיתנו יש נטייה לאגור ולהעמיס על הבית בפריטים מיותרים שנאספו לאורך השנים ולהציג אותם מבלי להתחשב בעיצוב הכללי, השנים חולפות והפריטים נערמים להם ויוצרים עומס עיצובי שיוצר כאוס שמעיק על הראש והעיניים. אז איך נפטר מהעומס העיצובי בבית? הגיע הזמן לעשות קצת סדר בעיניים ושקט בראש, ולנקות את עיצוב הבית כך שתוכלו להציג את כל האוספים בגאווה ובצורה מסודרת.

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
אין צורך להציג את כל האוספים שאגרתם במהלך השנים. סלון "נקי"/בנין ודיור

צעד 1 - ארגון החללים מחדש

בשלב הראשון של "נקיון" עיצוב הבית" יש לפנות את הדברים ולהתחיל מחדש. לפני הכול חישבו והחליטו מה נשאר ועל מה אתם מוותרים - למשל בסלון, קודם כל, יש להתייחס לרהיטים הכבדים (אזור הישיבה המרכזי) ולאחר העמדה הנכונה להתחיל לסדר את האלמנטים הקלים (אוספים, חפצים). קחו בחשבון כי אין צורך להציג את כל האוספים שאגרתם במהלך השנים, יש כאלה שישמחו לקחת חופשה וללכת לגור קצת במגירה. כשאתם מארגנים מחדש תשמרו על פינות ואזורים ריקים שמיועדים להצגת האוספים שכן בחרתם להשאיר.

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
ארונות ישנים וכהים שנצבעו בלבן/בנין ודיור

צעד 2 - חידוש ושחזור הפריטים

אחרי שהחלטתם מה נשאר ומה הולך, לטובת אסתטיקה וניקיון הבית - התחילו בשלב של הצבע, הדבק וכל חומר שמצריך טיפול "מייק אובר" לחפצים. כך באמת תוכלו להתחיל מחדש. אם אתם בכיוון של רענון ואוורור החלל תוכלו לבחור, למשל, בצביעת החפצים הכהים שלכם בגוונים בהירים, לדוגמא פריט עץ כבד וכהה יכול להיצבע בגוון בהיר ואפילו נועז כמו הלבן. כך תהפכו פריט מסיבי וכבד לפריט במראה קליל ומודרני יותר.

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
קו נקי ולא עמוס מידי בפריטים/בנין ודיור

צעד 3 - מוזיאון ביתי

לטובת סידור החפצים וארגונם בחלל, רצוי למקם פינות אחסון ותצוגה שיועמדו מרצפת החלל, או על גבי הקירות. ניתן למצוא היום פרטי נגרות תלויים על הקיר שהם גם פתוחים וגם סגורים, כך תוכלו לבחור מה להציג ומה לאחסן קרוב. לצד העמדה על הקיר, אפשר לבחור מזנון נמוך, שידה, ארון קטן, ואפילו ספסל ארוך, וכל זה על מנת שתוכלו לחשוף את חפציכם בצורה מאורגנת. בנוסף, באופן זה גם תוכלו להעלים חלק מן הדברים, וכל זאת לצורך שמירה על קו נקי ולא עמוס מידי בפריטים.

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
כבוד לאוסף החתולים ותאורה נכונה/בנין ודיור

צעד 4 - תאורה נכונה

לאחר מיקום החפצים מחדש בצורה מסודרת ומאורגנת לאורך כל החללים, תוכלו להדגיש על ידי אור את אזורי התצוגה. האופציה הפשוטה לביצוע ההדגשה היא בעזרת גוף תאורה עומד מהרצפה. אם אתם נכונים להשקיע טיפה יותר מאמץ ניתן למקם גופי תאורה מתקרת החלל בדיוק מעל האזור או מהקיר, אך קחו בחשבון שמהלך כזה מצריך מעורבות של אנשי מקצוע, גם לעבודת החשמל וגם לתכנון התאורה. בסופו של דבר ממצב של בלגאן ואי סדר תוכלו ליצור בחללי הבית דרך אסתטית, נקייה ולא עמוסה להציג אוספים ופריטים מקוריים.

5 צעדים לארגון וניקיון צורני בבית, מרץ 12'. בנין ודיור
אוסף פריטי זכוכית או עץ ניתן להציג בפינות שונות של הבית/בנין ודיור

צעד 5 - אוספים כפריטים משלימים

מיקומם של הפריטים והאוספים לא מוכרח להיות במקום אחד מרוכז. לעיתים אפילו עדיף לחלק ולהפריד בין החפצים ולארגן אותם באזורים שונים של הבית. כך, על ידי ארגון נכון, תוכלו לעצב את ביתכם ולהפתיע את האורחים במיקומם השונה של החפצים לאורך הבית. למשל, אם יש לכם אוסף פריטי זכוכית או עץ תוכלו לחלקם ולהציגם בפינות שונות של הבית, ובכך למעשה תחברו, מבחינת הקונספט, בין קצוות הבית ותיצרו עניין ומקוריות.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

פסח 2012: כל כתבות וואלה! בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully