וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב תערוכות: משרדי עיצוב ישראלים מעצבים ביתני תצוגה בחו"ל

רוני קציר

6.3.2012 / 0:01

6 ביתנים בתערוכות בחו"ל שעוצבו בידי משרדים ישראלים משקפים את הביקוש לעיצוב המקומי, כמו גם את הטרנדים החמים בתחום - קלאסיקה ופשטות לצד יצירתיות מקורית

ענף עיצוב התערוכות המסחריות ברחבי העולם התפתח רבות בשנים האחרונות, ושוכלל לדרגת אומנות, כאשר התהליך העיצובי מזכיר במהותו יצירת תפאורות לתיאטרון או לסט סרט ומצריך ידע והבנה בתחומי עיצוב שונים, כמו עיצוב גרפי ואדריכלות. התפתחותן של טכנולוגיות חדשות, מאפשרת עיצוב ויצירה של חללים ממותגים המתכתבים ושואבים השראה מיצירות ארכיטקטוניות (כמו למשל מוזיאון גוגנהיים בילבאו בספרד, שתוכנן על ידי האדריכל פרנק גרי). "הצגה בתערוכות מסחריות מהווה עבור חברות פלטפורמה שיווקית מוצלחת ליצירת קשרים עסקיים, ולכן לאופן תכנון ועיצוב הביתן יש חשיבות לא מבוטלת, ההולכת וגוברת עם התפתחות הטכנולוגיה", מבהיר תום שקד, מעצב בחברת ביימן-כהן-בירן, חברה המומחית בעיצוב ביתנים לתערוכות ברחבי העולם. כמו השמלה השחורה הקטנה המייצגת פריט קאנוני בהיסטוריה של עולם האופנה, גם בעיצוב תערוכות מסחריות קיימים טרנדים ברי-חלוף ולעומתם קיימות מגמות חזקות וקלאסיות והן כאן בשביל להישאר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש במסכים היווה פלטפורמה להעברת האינפורמציה. ביתן רפא"ל בסלון האווירי של פריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסלון האווירי של פריז - Le Bourget

תערוכת Le Bourget המתקיימת ביוני אחת לשנתיים בשדה התעופה Le Bourget שליד פריז, היא התערוכה הגדולה בעולם למוצרי תעופה וביטחון בתחום האווירי הידועה יותר בשם "הסלון האווירי של פריז". תערוכה זו מהווה מוקד עלייה לרגל לאנשי מקצוע מתעשיות ביטחוניות ברחבי העולם והיא מהווה אירוע משמעותי בתחום.

הביתן עוצב לתערוכה שהתקיימה ביוני 2011, עבור חברת רפא"ל, המפתחת ומייצרת אמצעי לחימה לצה"ל ולמערכת הביטחון. מאחר ומדובר בחברה ותיקה ומוכרת, הרעיון היה להתמקד בעיצוב נקי ומיושב, אך עם זאת לתת מקום לחדשנות ולתעוזה גם בתחום שנחשב שמרני. המעצבים התמקדו בעיקר באופן ניצול שטחי הביתנים, על מנת ליצור הופעה מרשימה המתרחשת בחלל פתוח. שימוש במסכים היווה פלטפורמה להעברת האינפורמציה, במחשבה לשמור על מראה נקי, מאחר וכמות לא מבוטלת של מוצרים הוצגו בביתן. הגרפיקה עוצבה כאלמנט נייטרלי המלווה את הביתן. המטרה הייתה לבחור בקונספט יצירתי, השונה מהנוף הסובב אותו ונמנע מאלמנטים צפויים לתחום, כאשר השימוש בטכנולוגיות חדשות, חומרים, מסכים, הקרנות ותאורות הוא פועל יוצא של רעיון ולא המטרה עצמה. המגמה העיקרית בתחום עיצוב התערוכות הבאה לידי ביטוי בעיצוב ביתן זה, היא ניקיון ותכליתיות, תוך התייחסות לרעיון קונספטואלי. כיום המגמה הרווחת היא שימוש במעט טקסטים, מסרים חדים וקצרים והשקעה בנראות, בחומרים ובחוויה. בנוסף, כיום יותר מבעבר, הביתנים משמשים להפגנת נוכחות ולאירוח ולכן, בדומה לאדריכלות, פעמים רבות הדגש מוסט לכיוון עיצוב החלל.

עיצוב הביתן: לנדאו מעצבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאורת הלדים רכה המנוגדת למוצרים מאסיביים מעולם החקלאות. ביתן חברת "תמה" בתערוכת אגריטכניקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגריטכניקה - Agritechnica למכשור חקלאי

אגריטכניקה - Agritechnic אחת התערוכות הגדולות בעולם למכשור חקלאי הנערכת מדי שנתיים בעיר הנובר שבגרמניה. הביתן עוצב עבור חברת תמה, חברה בינלאומית מוכרת למוצרי אריזה בתחום החקלאות, עבור התערוכה שהתקיימה בנובמבר 2011.

בעיצוב הביתן נעשה שימוש במספר מגמות קלאסיות הכוללות התאמה מחושבת של תאורה, כאשר שילוב של תאורת הלדים רכה המנוגדת למוצרים מאסיביים מעולם החקלאות, מעשירה את סביבת התערוכה ויוצרת אווירה נינוחה. השימוש בצבע הירוק הבולט מדגיש את החיבור לטבע ואת צבע הלוגו של החברה, ובאנר עשוי מסגרת מתכת עם הדפסה גרפית ועליו מוטיבים כשיבולים וחקלאים בשדה, משלים את המבנה הארכיטקטוני של הביתן ומחבר לערכי המוצר.

חשיבות שילוב הצבעים כאסטרטגיית שיווק, התאמת גרפיקה חצי שקופה על זכוכית חלבית ושימוש במבנה פתוח המאפשר שקיפות ומתנשא לגובה שישה מטרים, תורמים לאפקט המרשים המתקבל.

עיצוב הביתן: ביימן-כהן-בירן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש נרחב במשחקי צבע ובעבודה גרפית. ביתן חברת סטארהום בתערוכת GSMA/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת עולם הסלולר - Mobile World Congress ,GSMA

GSMA, תערוכת עולם הסלולר - Mobile world congress, היא אחת התערוכות החשובות בתחום תעשיית הסלולר והמכשירים הניידים, ונערכת מדי שנה בפברואר בעיר ברצלונה, שבספרד. הביתן עוצב לתערוכה שהתקיימה בפברואר 2011, עבור חברת סטארהום (Starhome), ספקית מובילה של שירותי נדידה למפעילי רשתות סלולאריות.

בעיצוב הביתן נעשה שימוש נרחב במשחקי צבע ובעבודה גרפית, המתאימה לעולם הסלולר המגוון והחדשני. השימוש בבמה לבנה מבריקה ומוגבהת ובמסכים ללא מסגרת יוצר תחושה הייטקיסטית, ומהווה פלטפורמה להצגת ההתפתחות התוכנית של החברה. השימוש בטכנולוגיה בתערוכות כולל בדרך כלל גם חוויה אינטראקטיבית של המשתמש על מנת להטמיע את המסר בצורה האינטנסיבית ביותר, על ידי שימוש בכמה שיותר חושים. עיצוב ביתנים לתערוכות המציגות טכנולוגיה חדשה אינו פשוט, מאחר ורוב המיצגים הם ווירטואליים, ולכן תכנון המבנה עצמו הוא אקוטי. בהתאמה, עיצוב הביתן מתאפיין בקו מודרני ונקי, על מנת לתת לתוכן את הבמה הראויה ולא לגרוע ממנו.

עיצוב הביתן: ביימן-כהן-בירן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קונספט של מסיבה, ריקוד וקצב. ביתן חברת Sketch בתערוכת CES Las Vegas/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית - CES Las Vegas

CES Las Vegas היא תערוכה המציגה את החידושים האחרונים בתחום האלקטרוניקה הבידורית ומתקיימת מדי שנה בינואר, בעיר לאס ווגאס אשר במדינת נבאדה, ארצות הברית. הביתן עוצב עבור חברת Sketch, חברה צעירה המתמקדת בתחום הכיסויים לטלפונים ניידים וטאבלטים, לתערוכה שהתקיימה בינואר 2012. הדגש בעיצוב היה על יצירת ביתן צעיר, אופנתי ועם זאת מרשים ובעל קווים נקיים. האתגר שבפניו עמדו המעצבים היה לייצר נוכחות בשטח קטן על ידי שימוש באלמנטים לא שגרתיים.

הרעיון הנבחר צמח מהמחשבה על תכלית המוצר בשילוב המסר אותו רצתה להעביר החברה. המעצבים בחרו לנצל את השקיפות ומגוון הצבעים של כיסויי הטלפונים הניידים, לשלב ביניהם ובין המסר של סביבה דינאמית וליצר קונספט של מסיבה, ריקוד וקצב. התוצאה היא ארגון אורות הנוצר מכיסויי טלפונים כשמאחוריהם הותקנה מערכת תאורה ממוחשבת אשר חוברה למערכת הסאונד בביתן, אותה תפעל די.ג'י במהלך התערוכה. הניקיון, הפשטות, השימוש בחומרים מיוחדים ומיקוד המסר יצרו עניין ובולטות.

עיצוב הביתן: לנדאו מעצבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סינרגיה בין עולם האסתטיקה ועולם הרפואה. ביתן Laboratories Filorga בתערוכת AMWC מונאקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת קוסמטיקה ואנטיאייג'ינג - AMWC מונאקו

AMWC מונאקו היא תערוכה המתקיימת מידי שנה במרץ בנסיכות מונאקו ופונה בעיקר לאוכלוסייה מקצועית בתעשיית הקוסמטיקה והאנטיאג'ינג. הביתן עוצב עבור המותג הצרפתי Laboratories Filorga במרץ 2011.

עיצוב הביתן מייצר סינרגיה בין עולם האסתטיקה ועולם הרפואה על ידי שימוש נרחב בקופסאות תאורה בווריאציות שונות. גוף התאורה הגדול ביותר באורך שישה מטרים על מטר וחצי, יוצר בולטות של הביתן בשטח וכן מעביר מסר של "צעיר לנצח". הלובן הבוהק של המבנה בצירוף התאורה החזקה, הזויות הישרות והחומרים השקופים והמבריקים מעניקים תחושה מעבדתית והייטקית של ניקיון ושלמות המגובים במדע.

עיצוב הביתן: ברזילי מעצבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בקווים אלכסוניים ובזוויות המזכירות צורה של רכב משוריין ופלטות עם ברגים. ביתן חברת אלביט מערכות בתערוכת הסלון האווירי של סינגפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסלון האווירי של סינגפור - Singapore Air Show

תערוכת הסלון האווירי של סינגפור - Singapore Air Show היא אחת התערוכות החשובות למוצרי תעופה וביטחון בתחום האווירי, ומתקיימת כל שנתיים בפברואר. הביתן עוצב לתערוכה שהתקיימה בפברואר 2012 עבור חברת 'אלביט מערכות', המפתחת מערכות אלקטרוניות ביטחוניות מתקדמות.

העיצוב הארכיטקטוני של המבנה עושה שימוש בקווים אלכסוניים ובזוויות המזכירות צורה של רכב משוריין ופלטות עם ברגים, בעוד מצגת העוסקת ברכבים משוריינים ומוקרנת בתוך הביתן, משלימה את הרעיון הכללי של הפרזנטציה. חזית הביתן נגישה ובולטת בנוף המקומי של התערוכה, אך לא נוצצת או מנקרת עיניים. בהתאם לערכי החברה, הושם דגש על עיצוב המעביר תחושה של מקצועיות, וותק ורצינות.

עיצוב הביתן: ביימן-כהן-בירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully