וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור עם ההורים ולהרגיש בלי: יחידת דיור מעוצבת ופרטית

בר אילוטוביץ

8.3.2012 / 0:01

איך יוצרים יחידת דיור לזוג צעיר ממש ליד אבא ואימא ועדיין מצליחים לשמור על פרטיות, נוחות, ובעיקר על סטייל? סיור בעיצוב חכם מתחת לבית

יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. גדעון לוין, בנין ודיור
יחידת דיור בת 50? הישן שולב בהצלחה בחדש/בנין ודיור, גדעון לוין

כאשר בני זוג צעירים שמחכים להולדת ביתם הראשונה קיבלו את יחידת הדיור בת החמישים, שצמודה לבית הוריהם, הם היו צריכים לבצע שינויים גדולים כדי להפוך אותה לבית משפחתי, כזה שיתאים להם לשנים הקרובות. חיבור עם האדריכל רון שפיגל וחודשיים של שיפוץ הפכו את היחידה המיושנת לכזה.

הרעיון הכללי שעמד מאחורי השיפוץ כאן היה לשמור על פרטיות מוחלטת, למרות שזו יחידת דיור שמחוברת לבית המרכזי השייך להוריהם. שפיגל האדריכל הצליח לעשות זאת בעזרת יצירת כניסה נפרדת והפניית החלונות המרכזיים לחצר, ששייכת רק להם. היחידה עצמה בנויה משני חדרי שינה, שאחד מהם הוא ממ"ד הנבנה בשיפוץ האחרון בהתאם לתקני הבנייה, חדר רחצה וחלל מרכזי.

הקו העיצובי של היחידה הוכתב על ידי בעלת הבית כשמעבר לדגש המרכזי שניתן על נושא הפרטיות, היה חשוב לשמור על בית נקי עם המון מקומות אחסון שיתאים לתינוקת הקטנה שבדרך. אז מה יש כאן? מעטפת הבית כוללת ריצוף אפור, קירות לבנים, תאורה שקועה בקו אפס והמון אור טבעי שמהווים רקע ניטרלי לאביזרים שמקשטים את החלל כמו גופי תאורה תלויים, שולחן עץ מסיבי וכורסה פינתית. דגש נוסף הושם על שימוש בטקסטורות, הבדלים בין חלק למחוספס ובין בהיר לכהה, כולם גם יוצרים שילוב בין ישן לחדש.

מטבח ביחידת הורים בבית פרטי בעיצוב האדריכל רון שפיגל. גדעון לוין, בנין ודיור
פינתי, נקי לבן עם קווים ישרים. המטבח/בנין ודיור, גדעון לוין
יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. גדעון, בנין ודיור
חיתוכים נקיים והרבה אור. עוד זוית במטבח/בנין ודיור, גדעון

המטבח

המטבח פינתי נקי ולבן בקווים ישרים עם המון קונטרסט בין בהיר לכהה וכולל רק ארונות תחתונים עשויים מפורמייקה לבנה וידיות כסופות מאורכות. שיש קיסר כהה ללא סף בחיתוך נקי וחד מהווה ניגוד מודרני לחלונות הבלגיים המסורתיים, שיוצרים הרגשה כפרית וכוללים סף חלון רחב במיוחד עליו מונחים צמחי תבלין לבישול ולנוי. גוף תאורה שקוע בתקרת המטבח מייצר אור רב בלי לקבל נוכחות עיצובית שתגנוב את תשומת הלב מהמטבח עצמו בזמן שהקיר המקביל מסתיר מאחוריו את מכשירי החשמל והמזווה.

יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. גדעון לוין, בנין ודיור
הכל נסתר בקיר. הסלון/בנין ודיור, גדעון לוין

הסלון

ספת בד פשוטה הכוללת שזלונג, שעוצבה על ידי האדריכל, עומדת בצמוד לקיר המרכזי באזור הסלון, ומסביבה פזורות קופסאות אחסון מקש לעיתונים וחפצים שונים. בסמוך עומדת כורסה חומה בסגנון וינטג' ושולחן קפה שחור מונח על שטיח אפור במרכז הסלון. ממול תלויה טלויזיה על זרוע מסתובבת שמאפשרת לצפות בה גם מהמרפסת ודלפק עץ משופשף שנמצא מתחת לטלויזיה נותן לה מסגרת ומוסיף אלמנט עיצובי לקיר כולו.

מכיוון שהטלויזיה תלויה ממש בסמוך לכניסה ליחידה, היה חשוב לבחור אלמנט צר מאוד שיעמוד מתחתיה. כיוון שהיחידה צרה אין בה מקום אחסון כלל, כל צורכי המדיה מוסתרים במדפים על קיר סמוך, ועינית מוסתרת מפעילה את כולם.

יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. בנין ודיור
מרכז הבית. פינת האוכל/בנין ודיור
יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. גדעון לוין, ספק 500
יושבים בחוץ או בפנים? פינת האוכל/ספק 500, גדעון לוין

פינת האוכל

פינת האוכל היא האזור המרכזי של הבית, יעדו אותה לכך והיא תוכננה בהתאם. היא מורכבת משולחן עץ מסיבי וכיסאות לבנים בסגנון רטרו ומעליהם שני גופי תאורה תלויים. השולחן ממוקם על היציאה למרפסת כדי לתת הרגשה ליושבים בו שהם נמצאים בחוץ למרות שהם בפנים. האזור כולו שטוף אור וצמחייה ולכן ניתן לבלות בו שעות רבות בהנאה.

ליד שולחן האוכל מוקמו מדפים בנויים מגבס, שמהווים את כל מקום האחסון של החלל המרכזי ועליהם מונחים כל אביזרי המדיה המתחברים לטלויזיה בסלון ופריטים נוספים.

יחידת דיור בבית פרטי במושב במרכז הארץ בעיצוב האדריכל רון שפיגל, מרץ 12'. גדעון לוין, ספק 500
סגנון גס וקונטרסטים עזים. המקלחת/ספק 500, גדעון לוין

חדר הרחצה

חדר הרחצה עוצב בסגנון גס עם קונטרסטים עזים בין חומרים וצבעים כשהקירות חופו בשליכט גס בצבע אפור והאזורים הרטובים חופו בלבנים חלקות בצבע לבן. בניגוד נוסף לשניהם עומדת יחידת נגרות תלויה עם משטח עליון מעץ טבעי ומעליה כיור מונח. מנגנון האסלה מוסתר בתוך קיר הממ"ד וכך אין בליטה בקיר ונראית רק אסלה מרחפת ומעל המקלחת ישנו חלון צר המאיר את כל חדר הרחצה.

בצורה כזו, תכנון לטווח הארוך ופתרונות עיצוביים איפשרו לבעלי הבית לקבל בית שמשלב את היתרונות של מגורים ליד ההורים והיתרונות של פרטיות ועיצוב. החיבור שנוצר בין בעלי הבית לאדריכל איפשר החלפה של רעיונות ויצירה משותפת של בית העונה על כל הדרישות של הזוג, למרות המגבלות הקיימות בשטח עצמו. רואים? מסתבר שאפשר לגור ליד ההורים.

(צילום: גדעון לוין)

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

אינדקס מעצבי פנים; אינדקס חשמלאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully