וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק חדשות עיצוב: סוד "המטבח הנעלם"

מטבחים פירוטכניים, פיצ'פקעס לבית בשוק הפשפשים, גופי תאורה של השמות הגדולים בקסטיאל, תערוכת עיצובים מבוססים אבני סוורובסקי ותערוכה נודדת של בוגרי בצלאל בארה"ב

עבודות בוגרי בצלאל בתערוכה נודדת בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן RAWtation צהוב בעיצוב עדי זפרן, בוגר בצלאל, הבוחן את נקודת ההשקה בין האורגני הגולמי לתעשייתי שיוצג בתערוכה הנודדת ברחבי ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי פורצלן צבעוני בעיצוב בוגרת בצלאל איילה סול פרידמן שיוצגו בתערוכה הנודדת ברחבי ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודות מובחרות של בוגרי בצלאל החתימו לאחרונה את הפספורט והמריאו לאמריקה לכבוד טור תערוכה מיוחדת שתנדוד ברחבי ארצות הברית. התערוכה תציג 30 עבודות של בוגרי האקדמיה משלוש השנים האחרונות ומכלל המחלקות: אמנות, עיצוב תעשייתי, צילום, עיצוב תעשייתי, צילום, צורפות ואופנה, עיצוב קרמי וזכוכית, ארכיטקטורה, אמנויות המסך ותקשורת חזותית. אלו נבחרו על פי רמת מקוריות, חדשנות, חוסר שגרתיות וכאלה שמייצגות את רוח המחלקה במלוא הדרה. את מגוון העבודות עדיין לא ניתן לראות על מדפים בחניות העיצוב מאחר והן טרם יצאו לשוק מסחרי. יש ביניהם עבודות קונספטואליות שיתאימו לגלריות ויש בעלות פוטנציאל פטנטי. אוצר התערוכה: מולי בן ששון, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל.

התערוכה תיפתח ב-10 פברואר ותרוץ עד ה-18 במרץ בבולטימור, מדינת מרילנד, ב-MICA (קולג' מרילנד לאמנויות - Maryland Institute College of Arts). משם היא תנדוד ל-Corcoran Gallery בוושינגטון, סות'ביס שיקאגו, Maltz Museum בקליבלנד, אוהיו וניו-יורק.

מטבחי "האקר" מגרמניה בארץ, כולל "המטבח הנעלם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבחי המותג הגרמני "האקר" המייצר מטבחים ש"באים טוב עם הסביבה" ונעשים מעצים שיועדו לתעשייה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם ה"מטבח הנעלם" של מותג המטבחים הגרמני "האקר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכניות הבישול שגרמו לכולנו להתאהב במטבח, ספרי האוכל שהפכו למתנות פופולאריות ותרבות האירוח שהתפתחה בארץ ועלתה מדרגה, הביאו איתם גל גואה של פתיחות חדרי תצוגת מטבחים. בזה אחר זה הגיעו לארץ המותגים המובילים בעולם ואפילו איקאה הביאה קונטרה משלה למגמה. מטבחי "האקר" (Hacker) הגרמנים המאופיינים בסגנון מוקפד וטכנולוגי הם המותג האחרון שנחת בארצנו וכרגיל, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאין על הגרמנים מבחינת העיצוב. בין דגמי המטבחים המעניינים שניתן לראות באולם החדש, "המטבח הנעלם" בתכנונו של האדריכל האיטלקי סטפנו סמפרבון שמעלים ומגלה חלקים מהמטבח, כמו פתיחה של משטחי גרניט באי עבודה באמצעות מנגנון פשוט שיוצר מצד אחד בר ישיבה ומצד שני חושף את הכיור והכיריים. חידוש נוסף הם ארונות רפפות עליונים עם תאורת לדים שנפתחים ונסגרים במגע של אצבע. הירוקים ביננו יכולים להיות רגועים כיוון שמטבחי האקר נעשים מעצים אשר נכרתו ביערות מורשים שיועדו לתעשייה וכך אין שום פגיעה באיכות הסביבה. את האולם החדש שבהרצליה פיתוח המשתרע על 500 מ"ר תכנן האדריכל המוביל עודד חלף, שבדומה לשאר עבודותיו יצר גם פה חלל מרשים וחווייתי. האולם נעשה בסגנון של לופט ביתי תוך שימוש בתקרת וילונות, רצפת עץ, עמודים קלאסיים וקירות סיליקט.

טווח מחירים: 60 – 200 אלף למטבח. מטבחי Hacker, מדינה היהודים 60, הרצליה פיתוח.

ד.א תאורה במחלקה חדשה ב"קסטיאל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה "פיורלינו" של המעצב יעקב קאופמן עבור חבר לומינה איטליה, 2,670 שקלים. ד.א תאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת קיר מדגם "לוצלינו" של המעצב אינגו מאורר: 2,350 שקלים. ד.א תאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה לפני מתחמי התאורה המפוארים שנפתחו בשנים האחרונות בתל אביב, ד.א תאורה בבעלות משפחת גולדברג השכילה לייבא כבר לפני 35 שנה את המותגים המובילים והשמות הגדולים בתחום התאורה. ביניהם "לומינה" ו"סריאן ליטינג" ומעצבים כגון רוס לובגרוב, אלברטו מדה ואינגו מאורר. החברה אמנם איבדה גובה בים המתחרים, אך הבשורה החדשה היא חזרתה לזירה הודות לפתיחה של מחלקה חדשה במתחם קסטיאל המשתרעת על 100 מ"ר. האולם מציע מגוון רחב של גופי תאורה פיסוליים ומעוצבים שחלקם נראים כמו יצירות אמנות כמו אלו של מעצב המוצר הישראלי יעקב קאופמן וחלקם פונקציונאליים, שכהדגש הושם על הנושא הירוק בהתאם לתקנה החדשה שאוסרת שימוש בנורות ליבון למעלה מ-60 ואט. חללי מתחם קסטיאל השונים אובזרו אף הם בגופים של ד.א תאורה בהתאם לריהוט והדקורציה כדי להעניק ללקוחות אפשרות להתרשמות מרבית. בנוסף, למעוניינים ניתן במקום גם שירות של ייעוץ ותכנון תאורה מקצועיים.

מחירים לדוגמה: מנורות שולחן החל מ-2,000 שקלים, מנורות קיר (טכניות) החל מ-1,000 שקלים, מנורות רצפה החל מ-1,500 שקלים. ד.א תאורה אלפסי 36 תל אביב (מתחם קסטיאל).

חנות חדשה בשוק הפשפשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלפון וינטג' אדום מאנגליה, 470 שקלים. Home workshop בשוק הפשפשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחות מחיקים לתלייה: 65 - 85 שקלים ב-Home workshop בשוק הפשפשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החגיגה הצבעונית והמלהיבה שקיימת בשוק הפשפשים הודות לחנויות טרנדיות ומסעדות אנינות מתחדשת עם חנות עיצוב וכלי בית. החנות שנקראת "הום וורקשופ" (Home workshop) הוקמה על ידי שתי השותפות נאוה שמאי וגלית פלד שמסתובבות ברחבי העולם ומלקטות תמהיל מגוון של פריטים לבית החל ממוצרי טקסטיל, כלי שולחן, אביזרי דקורציה ופרטי ריהוט פיסוליים. הסגנון מעורב ואקלקטי, צבעוני וזרוק וייאמר לזכותו שהוא מתאים במיוחד ללוקיישן שבו שוכנת החנות. אוהבי המראה המעוטר ימצאו כאן בקלות במה לאבזר את ביתם, גם חובבי הלוק שמכונה "אורבאני", האתני והרטרו. כל השאר, חפשו לכם מקום אחר.

מחירים לדוגמה: כרית קטיפה אוזבקית רקומה ביד: 250 שקלים, כיסוי מיטה עם רקמת "סוזאני" בן 100 שנה: 2,200 שקלים כוסות סוריות מזכוכית ממוחזרת החל מ-25 שקלים.
Home workshop, רבי יוחנן 4, יפו.

עיצוב ישראלי ואבני סוורובסקי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומר חדש העשוי עץ ויציקות שרף שקוף בשילוב קריסטלי סברובסקי בעיצוב נמרוד עילם בתערוכה שבבית העיצוב "ילון"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קונסולה בשילוב אבני סוורובסקי בעיצוב סטודיו ננו פייבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכה חדשה שמציגה בבית העיצוב "ילון" (המשווק הרשמי של סוורובסקי בישראל) מוכיחה כי אבני הקריסטל המנצנצות נמנות עם סל הפריטים שלא יוצאים מהאופנה אף פעם ממש כמו ג'ינס, שמלה שחורה וקטנה, חליפת חצאית, מחרוזת פנינים, ז'קט עור שחור, וכו'. התערוכה מציגה קבוצת מעצבים ישראלים העושים שימוש יצירתי באבני הקריסטל במשטחי זכוכית, שטיחים, יצירות אמנות, רהיטים ואפילו משטחי בטון שזוכים למראה תכשיטי. נכון לעתה כל המוצגים בגדר של אב טיפוס ואינם מוצעים למכירה. אך אם כבר הגעתם ובכל זאת בוער לכם לפתוח את הארנק תוכלו להתרשם מקולקציית גופי תאורה חדשה של המותג שחלקה עוצבה על ידי מעצבים מובילים באופן בלעדי לחברה כמו למשל סטפאן בורק ואנדרה קיקוסקי. תערוכת המעצבים הישראליים תוצג עד 29 בפברואר.

מחירי הקולקציה החדשה: 3,500 – 30,000 שקלים
בית העיצוב "ילון", שנקר 13, הרצליה פיתוח.

מבזק חדשות העיצוב של שבוע שעבר: לשיר עם הלו קיטי באמבטיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully