וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי מוזיאון העיצוב של לונדון - מועמדים ל"אוסקר של עולם העיצוב"

מוזיאון העיצוב בלונדון מציג: מועמדי פרסי העיצוב 12' אשר מתוכם ייבחרו הזוכים בפרס הידוע כ"אוסקר של עולם העיצוב" - כל הבולטים בקטגוריות השונות

החל מהיום, 8 פברואר, ועד ה-15 יולי, יוצגו ב"מוזיאון העיצוב של לונדון" 50 העיצובים המוצלחים והחדשניים ביותר שנעשו השנה ברחבי העולם ב-7 קטגוריות: אדריכלות, עיצוב דיגיטלי, אופנה, ריהוט, גרפיקה, עיצוב מוצר ותחבורה. (בקטגוריית האופנה, אגב, נכללה גם שמלת הכלולות של קייט מידלטון). תמהיל העיצובים מגוון וכולל את הלפיד האולימפי של אולימפיאדת לונדון 12', תצוגת סניף "טסקו" וירטואלי על קירות תחנות הרכבת התחתית בסיאול, מטוס בואינג 787 "דרימליינר", ועוד. מתוך 50 המועמדים ברשימה האקסקלוסיבית, ייבחרו 7 מנצחים - אחד מכל קטגוריה - אשר יזכו בפרס מוזיאון העיצוב הלונדוני הידוע כ"אוסקר של עולם העיצוב". טקס חשיפת השמות הזוכים והענקת הפרסים ייערך ב-24 אפריל הקרוב. במצגת לפניכם תוכלו להציץ בכמה מן הבולטים והמשמעותיים מבין המועמדים.

אדריכלות: בית האופרה בסין בתכנון זהה חדיד

בית האופרה השוכן בגואנגז'ו, עיר מסחר בדרום סין, הוא עוד "פסל" עתידני מרשים ביופיו מבית היוצר של זהה חדיד. הוא נראה כמו שני חלוקי נחל דיגיטליים על גדות נהר פרל ומורכב מכמה מבנים. בתוך המבנה המעוגל שעשוי בטון עטוף בחתיכות גרניט וזכוכית ומתהדר במעין קורי עכביש ענקיים, מצוי האודיטוריום הראשי והוא כמרחף באוויר. לצידו מבנה קטן יותר שעשוי בטכניקה לא פחות מרשימה בצורה אסימטרית שנדמה ומתגרה בכוח הכבידה ובו נמצא אולם רב תכליתי קטן יותר. האקוסטיקה שנוצרת בחללים האמורים והדרמה שמתגלה בשעות החשכה, הופכת את הפרויקט למעין תיבת נגינה עצומה המפיצה אור וצליל. (צילום: Iwan Baan)

אדריכלות: נמל החלל בתכנון פוסטר ושות'

מסוף החלל לתיירים הראשון מסוגו בעולם שנחנך באוקטובר האחרון בניו מקסיקו, תוכנן על ידי אחד ממשרדי האדריכלים המובילים בעולם "פוסטר ושותפים" האחראים על לא מעט פרויקטים ראוותניים ברחבי העולם. הפרויקט שזכה לכינוי "אמריקה", ממוקם בנוף מדברי והכניסה הייחודית אליו נעשתה דרך חתך עמוק באדמה, בזמן שהקירות משמשים לתערוכת קבע בנושא חקר החלל לצד הסיפור של האזור בו ממוקם הפרויקט. במבט מלמעלה הוא נראה כמו מפלצת אדמה שהתרוממה מהמעמקים ועוד רגע תתרומם יחד עם המעבורות שיוצרות מתוכה. מה שמשמש כטרמינל וכהאנגר ממנו פועלות טיסות פרטיות ותיירותיות לחלל, נבנה על פי סטנדרטים אקולוגיים מהמחמירים שקיימים וצפוי בקרוב לשיתוף פעולה עם חברות מסחריות.

אדריכלות: ה"וולודרום" האולימפי בתכנון "הופקינס אדריכלים"

בנייתו של אולם "ולודרום" הסתיימה במהירות שיא, כשלוש שנים לפני יריית הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון, מה שהופך אותו לפרויקט הראשון שהושלם באופן רשמי לקראת האירוע. האולם האליפטי המקורה שמיועד למרוצי אופניים נבנה על ידי משרד האדריכלים הבריטי "הופקינס אדריכלים", על גבי חורבות מבנה אחר והוא מכיל 6,000 מקומות ישיבה ושפע של תאורה טבעית. הוא זכה להד תקשורתי נרחב בעולם בשל עיצובו המהיר והמוקפד שנעשה על פי עקרונות בר קיימא. כך למשל, החומרים שבהם השתמשו בעלי תו תקן ירוק, אוורורו מבוסס על סירקולציה טבעית ומי הגשמים נאספים לשימוש יעיל ממשטח הגג שצורתו כאוכף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עיצוב דיגיטלי: פרויקט "קופסה ירוקה" של בירה "בקס"

במסגרת פרויקט "קופסה הירוקה" של מותג בירה "בקס", הוצבו 30 קופסאות גדולות וירוקות בנקודות מרכזיות ברחבי העולם כגון ניו יורק, לונדון, מיאמי ומילאנו. הקופסאות לא עומדות שם סתם ליופי או כפרסומת למשקה התוסס, אם כי תפקידן הוא קידום היצירה האמנותית והעיצובית. באמצעות הורדת אפליקציה מאתר החברה, ניתן לראות בעד הקופסאות יצירות אמנות מתחומים שונים החל מהענף הדיגיטלי, דרך אופנה ועד במוסיקה. החברה מבטיחה להציב כ-1,000 קופסאות נוספות מסביב לגלובוס והאמנים מוזמנים לנסות את מזלם ולשלוח לחברה את עבודותיהם למקרה שהם מעוניינים בחשיפה גם מעבר לים.

וידאו פרויקט "הקופסא הירוקה"

עיצוב דיגיטלי: סופרמרקט וירטואלי בתחתית של סיאול

בדרום קוריאה הבינו שקירות תחנת הרכבת הם מצע אידיאלי להעברת זמן באופן יעילה. לפיכך קמעונאית הענק "טסקו" פיתחה רעיון של סופרמרקט וירטואלי שבאמצעותו יוכלו הנוסעים לעשות קניות בזמן שהם ממתינים לרכבת שתאסוף אותם למחוז חפצם. החנות מציעה כ-500 מוצרים שונים מכל התחומים החל ממזון, קוסמטיקה והיגיינה. הרכישה נוחה וידידותית ונעשית באמצעות הורדה של אפליקציה הנקראת Homeplus וסריקה של הטלפון החכם את המוצר המבוקש. בסיום הקנייה, הלקוח מזין את כתובת המשלוח.

צפו בסופרמרקט הווירטואלי בתחתית של סיאול

ריהוט: כיסא "לייטווד" בעיצוב ג'ספר מוריסון

המעצב הבריטי ג'ספר מוריסון שנחשב לאחד ממעצבי המוצר הבולטים בעולם עיצב לאחרונה במסגרת תערוכת העיצוב בלונדון שנערכה באוגוסט האחרון, כיסא עבור החברה היפנית "מרוני". על פניו הכיסא שזכה לכינוי "לייטווד" לא מתוחכם ולא כזה שמתהדר בעיצוב יוצאת דופן, אך עם זאת הוא מצטיין באלגנטיות מוקפדת ופשוטה בדיוק כמו שיפנים רבים אוהבים. הוא עשוי עץ לבנה בהיר ומשקלו קל במיוחד (מכאן גם נובע שמו). המושב עשוי טקסטיל סינטטי ארוג כרשת ומתוח באופן המרבי המעניק ישיבה נוחה ויציבה.

ריהוט: כיסא "טיפ טון" בעיצוב אדוארד ברבר וג'יי אסג'קבי

כיסא "טיפטון" שהסתמן כהיי לייט בתערוכת העיצוב הגדולה "סלון דיי מובייל" שנערכה במילאנו באפריל 2011, עוצב על ידי צמד המעצבים אדוארד ברבר וג'יי אסג'קבי עבור חברת העיצוב המובילה "ויטרה". הכיסא עשוי 100% פלסטיק שניתן למחזור ומציע דרך חדשה לישיבה עם קריצה לכיסא הנדנדה המסורתי. הוא עוצב כרהיט דינאמי שנע תשע מעלות קדימה ואחורה ויכול לשמש בפינת אוכל או ככיסא משרדי ואפילו הוכרז כאידיאלי עבור הסובלים מבעיות קשב וריכוז וזקוקים לתנועה מתמדת. הישיבה בו מאלצת את הישוב ליישור האגן ועמוד השדרה ואפילו משפר את זרימת הדם.

וידאו כיסא "טיפ טון" של "ויטרה"

ריהוט: כיסא "אוסו" בעיצוב רונאן וארוואן בורולק

הכיסא שעיצבו האחים הצרפתים רונאן וארוואן בורולק לחברת הרהיטים האיטלקית והמשפחתית "מטיאצי" עשוי בסך הכל 8 פיסות עץ אלון או מייפל שמורכבות יחד בפשטות. 4 מהפיסות מעוצבות כמו כריות ומשמשות למושב והמשענת המעניקות ישיבה נוחה וה-4 האחרות הן למעשה מוטות עץ המשמשות לרגלי הכיסא. הוא הוצג במסגרת תערוכת העיצוב במילאנו "סלון דיי מובייל" בשנה שעברה ורבים ראו בו אמנות.

גרפיקה: "קומדיה על השטיח בבלקפול" בעיצוב גורדון יאנג

במהלך נובמבר האחרון הטיילת בעיירת החוף בלקפול שבאנגליה התכסתה ב-300 לוחות גרניט בשטח של 2,200 מ"ר שהתהדרו בבדיחות ושירים של למעלה מ-1,000 קומיקאים מקומיים. על הפרויקט היה אחראי האמן הצעיר גורדון יאנג שהחליט בצעד חסר תקדים להעלות את קרנו של ההומור הבריטי. הפרויקט נעשה באמצעות כיתוב טקסטים על גבי הלוחות בהדפסה דיגיטלית ב-3 צבעים: שחור, אדום וכחול שנראים למרחקים כמו שטיח אמנותי עצום.

מוצר: משקפי "איי פריים" ו"קורבס" בעיצוב רון ארד

הודות לאיש העסקים הישראלי אסף רביב, שהפעיל את קסמיו על המעצב הישראלי-בינלאומי רון ארד, נולדו לאחרונה שתי קולקציות משקפיים אופנתיות. האחת נקראת A frame והיא מתהדרת בצורת האות A באזור שמעל החוטם. למוטות של אלו אין צירים ומכאן שכאשר הם אינם בשימוש הם נסגרים ומתקפלים מעצמם. את הקולקציה השנייה, Corbs, עיצב ארד בהשראת סמלו המסחרי של האדריכל והמעצב השוויצרי לה קורבוזיה, שנמנה עם אבות האדריכלות המודרנית וסגנון הבאוהאוס. משקפיו, כמו אלו של הקולקציה של ארד, היו קטנים ועגולים והעניקו למרכיביהם מראה שובב. שתי הקולקציות צפויות להימכר בקרוב גם בארץ.

מוצר: הלפיד האולימפי בעיצוב אדוארד ברבר וג'יי אסג'קבי

הלפיד האולימפי שעיצבו שצמד המעצבים הבריטים עשוי אלומיניום מוזהב, משקלו כ–800 גרם וגובהו 80 ס"מ. הוא כולל 8,000 חורים עגולים המייצגים את מספר נושאי הלפיד וגם את 8,000 הקילומטרים שיישאו אותו ברחבי בריטניה בקיץ הבא לפני הגעתו לאצטדיון האולימפי ביולי 12' עת פתיחת המשחקים האולימפיים. צורתו המשלושת מקבילה לכפולות של שלוש הנמצאים בחזון המשחקים האולימפיים כמו שלושת הערכים: מצוינות, כבוד וידידות. שלוש מילות המוטו האולימפי מהר יותר, גבוה יותר וחזק יותר. כמו כן, לונדון תזכה לארח את המשחקים האולימפיים זו הפעם השלישית.

מוצר: גוף תאורה מזכוכית בעיצוב בת'ן לאורה ווד

"טוטם", גוף תאורה בקולקציית גופי התאורה הלא רגילה שעיצבה המעצבת בת'ן לאורה ווד במהדורה מוגבלת ובהשראת יצורים בלתי מוגדרים, חלקם ימיים, חלקם רובוטיים, או אפילו ליצנים מעוותים, מורכב מזכוכית מנופחת ואוורירית שבאמצעותה המעצבת בוחנת בדרכיה רמות שקיפות שונות. הגדלים של גופי התאורה בקולקצייה מגוונים ואורכם נע בין 30 ל-100 סנטימטרים ורוחבם כ-24 סנטימטרים.

תחבורה: מכונית חשמלית T27 בעיצוב גורדון מוריי דיזיין

במסגרת האכפתיות לכדור הארץ וההאצה בייצור מכוניות חשמליות מותג עיצוב מכוניות הפורמולה "גורדון מוריי" הנקרא על שם מעצבה הראשי, חשף השנה את פיתוחה החדשני של מכונית חשמלית מסוג T27. מעבר ליתרונותיה הירוקים עיצובה ייחודי והוא נעשה בצורה של קונכייה וכמוה נפתחת גם היא מלמעלה. המכונית הירוקה מיועדת לשלושה נוסעים בלבד ועדיין לא יצאה לשוק.

תחבורה: "בואינג 787 דרימליינר"

חברת המטוסים הוותיקה שיגרה השנה (באיחור אופנתי של שלוש שנים) את המטוס החדש שלה "787 דרימליינר" המהווה מבחינת רבים בתעשיית התעופה ולא רק כפאר היצירה במרחב האווירי. הרכש החדש מציע לנוסעים חוויות הייטק בידורית הודות למסכי מגע מסוג אנדרואיד הממוקמים בגב המושבים גם במחלקת תיירים. בנוסף, חלונות המטוס הגדולים והרחבים מאפשרים צפייה משופרת ורחבת היקף כמו גם הצללה טבעית של החלונות באופן אוטומטי. בשל החומרים החדשניים שממנו עשוי המטוס משקלו קל יותר, ולפיכך הניווט באוויר פשוט ורעש המנועים איננו מורגש כלל בתא הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully