וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח: טיפים לשיפוצים

חן לב ארי

28.3.2012 / 9:20

משפצים? לא חייבים לקרוע את הכיס. מחדר השינה, דרך המטבח והאמבטיה ועד חדר הילדים, מספר דברים שכדאי לדעת ולזכור לפני שחותמים על השיקים

שיפוץ הבית הוא סיבה למסיבה על כל יתרונותיו וחסרונותיו. ההתחדשות, האווירה השונה, הלוק הרענן, השידרוגים העיצוביים, הקידמה - כל אלו יסבו הנאה רבה, אך לצידם, יש לזכור, גם לא מעט קשיים. עלויות, אנשי מקצוע שלא באים בזמן, אילוצים פתאומיים שמתגלים, נזקים ובלגן. אבל התנהלות נכונה, יכולה להביא אתכם למטרה בלי משוכות רבות מדי לדלג עליהן. קורה שאנשים ניגשים אל שיפוץ ביתי בלי להבין יותר מדי במה הדבר כרוך, אם מבחינה ביצועית ואם מבחינת עלויות. אז לרגל עונת השיפוצים שלפנינו, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך.

חדר שינה עם מאוורר תקרה, שטיח מקיר לקיר, אח, ארגז מצעים וספוטים. Christopher Edwin Nuzzaco, ShutterStock
ארגז מצעים לאסון כל מה שאין לו מקום ושמירה על מראה מסודר/ShutterStock, Christopher Edwin Nuzzaco
חדר השינה של בטי דרייפר במד מן. imdb
וודאו קודם מה גודל המיטה ורק אחר כך המשיכו בתכנון החדר. חדר השינה של דון ובטי דרייפר בסדרת הטלוויזיה "מד מן"/imdb

חדר השינה: ניתן לשדרוג עם תקציב נמוך

חדר השינה משום מה הוא לרוב המקום האחרון בסדר עדיפויות השיפוץ, אבל המצב ממש לא חייב להיות כזה. חדר שינה ניתן לשדרג בקלות גם עם תקציב נמוך, בעזרת שימוש חכם בבחירת צבע והתאמה של רהיטים. מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך?

1. המיטה הזוגית היא לב החדר ולרוב תשפיע גם על סגנון העיצוב. אם אתם שואפים למראה מפואר יותר, או שבעקבות השיפוץ שונה גודל החלל, ייתכן כי המיטה לא תתאים יותר ותרצו לרכוש חדשה. בכל מקרה חשוב שתוודאו קודם את גודל המיטה ורק אחר כך תמשיכו בתכנון החדר.

2. חדר שינה הוא בסופו של יום פינה להירגע בה. בכדי לשמור על מרחב בחלל קטן, עדיף לבחור בארון קיר על פני חדר ארונות ובמיטה עם ארגז מצעים שיאחסן את כל מה שאין לו מקום וייתן מראה נקי ומסודר.

3. תאורה נכונה היא סוד העיצוב של חדר השינה. מומלץ להטמיע ספוטים בפיזור בחלל החדר ולהימנע משימוש בעמודי תאורה שעלולים להקטין את חלל.

4. רכישה של כל הרהיטים מאותה החנות יכולה להוזיל את המחיר משמעותית, לאפשר לכם לבחור בריהוט אחיד שיביא למראה עיצובי שלם וחשוב לא פחות - לחסוך בהובלה.

5. אחת ההוצאות המשמעותיות בשיפוץ חדר השינה הוא ללא ספק הריצוף. הדבקת פרקט עץ או פרקט למינציה תוזיל בהרבה את העלויות מריצוף אריחים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מטבח מרווח עם דלפק פינתי מעוגל, מתלה סירים, מקרר מוכסף, קרמיקה כחולה וללא ארונות עליונים. Alfredo Ragazzoni, ShutterStock
ארונות עליונים הם לא חובה/ShutterStock, Alfredo Ragazzoni
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והזמינו הביתה את הנגר למניעת טעויות גודל והתאמה. המטבח בלופט הניו יורקי של גווינת פאלטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטבח: לב כל בית

מי לא רוצה מטבח חדש מעוצב ומשוכלל? המטבח הוא ללא ספק החלל החשוב ביותר בבית, וככזה מצריך השקעה רבה מהתכנון ועד לביצוע. חשוב שתדעו לפני שניגשים למשימה:

1. למי שמשפץ את המטבח כולו, כדאי לחשוב על התכנון עצמו. למשל, ארונות עליונים הם כבר לא בהכרח פריט חובה ולרוב הם יוצרים מראה של עומס ומעלים מאד את ההוצאה. אפשר במקום לייעד קיר לאחסון מוצרים.

2. בניית מטבח היא עניין מסובך וטעויות שעושים בדרך עלולות להוות נזק לא קטן לטווח הארוך. אל תתפשרו על קניית מטבח מאולמות התצוגה והזמינו את הנגר או איש המכירה אליכם הביתה למדידות כך תימנעו מטעויות ופערים בגודל.

3. קחו לפחות חמש הצעות מחיר. השוק מוצף ביצרנים ובסקר שוק פשוט אפשר למצוא פערים משמעותיים על אותו מטבח. בנוסף כדאי לברר אם השירות שמציעים לכם כולל גם את פירוק המטבח הישן והרכבה והובלה של החדש.

4. הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל. חשבו על פרטים כמו מרחק מגירת התבלינים מהכיריים ועל שקע הקומקום ליד ארונית הספלים.

5. בכדי לחסוך אי נעימויות עתידיות, הוסיפו לחוזה העבודה מול אנשי המקצוע סעיף על קנס במקרה של חריגה בימי העבודה.

חדר אמבטיה בגווני חום מוקה ותאורה עמומה שאטר. Henrik Winther Andersen, ShutterStock
העדפת אינסטלטור וחשמלאי על פני קבלן מוזילה את העלויות משמעותית/ShutterStock, Henrik Winther Andersen
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריחי קרמיקה זהה יעלו הרבה פחות מאריחים שונים. חדר הרחצה של קרי ברדשאו בדירתה הניו יורקית בסדרה "סקס והעיר הגדולה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר אמבטיה: השקיעו בגימור

הקרמיקה מתפוררת? צפוף לכם? עם הזמן הצרכים משתנים ולפעמים יש צורך בשיפוץ חדר האמבטיה. כל מה שחשוב לתכנן ואיך מוזילים בעלויות?:

1. עדיף לבצע את העבודה לא דרך קבלן, אלא דרך אנשי מקצוע פרטיים כמו אינסטלטור וחשמלאי וזאת בכדי להוזיל עלויות, ההפרשים יכולים להגיע עד 40% פחות במחיר.

2. כדי לקבל תוצאה מושלמת רצוי להשקיע בעבודת הגימור. בחרו רובה איכותית והקפידו לשים אותה רק בתום השיפוץ ורק כשכל המשטחים כבר נקיים.

3. קרמיקה, כלים סניטרים וחומרי עבודה כמו מלט וחול עדיף ורצוי לרכוש בחנות סיטונאית. בחירת חיפוי וריצוף אריחים זהים למשל, יוזילו משמעותית את עלות הקנייה ויחסכו בפחת החומר.

4. החליפו את הצנרת הישנה בחדשה ואל תשכחו לכלול בכך את הצינורות המובילים למטבח. כך תמנעו מעומס שנוצר עקב משקל המים וגם תימנעו סתימות עתידיות.

5. אופן הדבקת הקרמיקה תשפיע על אורך חייה. מומלץ לערבב חומר מסוג בי ג'י בונד לתערובת הדבק על מנת לחזק את תהליך ההדבקה, ולמנוע בעיות עתידיות.

חדר שינה ילדים גדול עם שתי מיטות וריהוט ירוק בהיר. ShutterStock
תכננו את חדר הילדים כשני חללים נפרדים - אחד למשחק ואחד לשינה/ShutterStock
חדר שינה נערות עם גוון אדום דומיננטי. Melanie DeFazio, ShutterStock
התייעצו עם הדייר הצעיר - שיתוף הפעולה יסב נחת לשני הצדדים/ShutterStock, Melanie DeFazio

חדר הילדים: שתפו את הדיירים הקטנים בהחלטות העיצוב

חדר הילדים הוא החלל שנעשים בו הכי הרבה שינויים בטווח קצר, פשוט כי הילדים גדלים והצרכים משתנים. איך עושים את זה בלי להוציא הון?

1. כדי לשפץ חדר ילדים באופן פרקטי כדאי פשוט לחשוב מראש גם על הטווח הרחוק. תכננו חדר שיגדל עם הילד. בחרו בריהוט פונקציונאלי בצבעים נייטרליים והקפידו לשמור על מרווח ראוי בין רהיט לרהיט כדי להשאיר אפשרות לשילוב רהיטים בעתיד מבלי לשנות לחלוטין את עיצוב הפנים.

2. אם החדר מיועד לשני ילדים כדאי לתכנן אותו כשני חללים נפרדים - אחד למשחק ואחד לשינה. אפשר גם ליצור מחיצה שתפריד את החלל על ידי ארון או ספרייה.

3. אם הילד כבר בגיל המתאים, כדאי מאד להתייעץ איתו ולהעלות ביחד רעיונות. נכון, זה גם פתח לדרישות שונות ומשונות, אבל לפעמים רעיון קטן ומבריק יכול להפוך לעיצוב מקורי והתוצאה של שיתוף פעולה תסב נחת לשני הצדדים.

4. חדר ילדים צריך להיות נגיש וזמין לילד. תכננו את החדר בקנה המידה של הילד. זה אולי נשמע קצת מצחיק, אבל לפעמים עוזר פשוט לרדת לגובה הברכיים ולהסתכל מסביב. כך תוכלו לקבל תמונה ברורה ופשוט לחשוב כמו ילד.

5. ילדים, בעיקר בגילאים הקטנים, זקוקים למרחב. חלל קטן אפשר להגדיל על ידי בחירת צבעים בהירים שיחדדו את התחושה.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully