וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פשוט ככה יפה: אדריכלית ודירתה המעוצבת

האדריכלית לילך מרזר (34) העניקה לדירתה השכורה במרכז תל אביב טאץ' אישי פשוט להשגה ולא יקר - טיפים מקצועיים לעיצוב נגיש המשדרג כל חלל

דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
כל קיר בדירה נצבע בגוון שונה. קיר מרכזי בסלון נצבע באפור חאקי./נמרוד סונדרס

לילך מרזר (34), אדריכלית תל אביבית המקפידה ללכת למכירות וימי מבצעים מיוחדים של רהיטים ואקססוריז לבית, ואינה מוותרת על ביקורים תכופים בחנויות אאוטלטים ועודפים, אדריכלית מן הסוג שרבים היו מייחלים לעצמם. מן טיפוס כזה שמוצא את כל המציאות, מגיעה איתן הביתה, משדרגת, משפצת ומפנפנת והתוצאה – שובת לב. דירתה השכורה במרכז תל אביב שאותה היא חולקת עם שני חתוליה (פיץ ופצה) היא ההוכחה לכך שמרזר מצליחה ליצור סביבת מגורים אטרקטיבית באמצעות פתרונות שימושיים ופשוטים ליישום והכי חשוב בעלויות נמוכות. "בשלב זה בחיי אני לא יכולה לגור בדירת פאר יוקרתית המאובזרת במותגים אך יש דרכים פשוטות וזולות לשדרוג חלל", מציינת הדיירת המשמשת גם כראש החוג לעיצוב פנים בסטודיו 6 בי. "אני לא אוהבת לקנות דברים מוכנים ובטח שלא יקרים, אלא מעדיפה לעבוד עליהם ולהעניק להם אופי משלי".

בכל אחד מהחדרים בדירתה המשתרעת על פני 90 מ"ר ישנו קיר אחד דומיננטי שנצבע בצבע אחר. "אני לא חובבת תמונות כך שגם כאשר הן אינן, הצבעים השונים מונעים מהקירות להיראות עירומים. כל צבע הכי פשוט משדרג פלאים את החלל ומעניק לו עומק הכרחי". לפיכך, הקיר המרכזי שבסלון נצבע בגוון אפור-חאקי; פינת האוכל בגוון דומה; הקיר שבמטבח בצבע תכלת רגוע; חדר השינה עוטר בטורקיז וחדר העבודה מתהדר בצבע אדום נועז, שמרזר מציינת כי על פי הפנג שווי עושה טוב לפרנסה.

ספת השזלונג הגדולה והכתומה שבסלון תומכת בצבעוניות הכללית. היא נרכשה בדרום תל אביב וכדי להעניק לה חיות, היא עוטרה באסופה של כריות נוי קטנות מ"איקאה" (9 שקלים) שרופדו בבדים שונים מנחלת בנימין (30 שקלים מ') ונתפרו על ידי מרזר. חלק מהאביזרים המשלימים בחדר המגורים הממלאים תפקידי דקורציה הם כדורים שנרכשו מחנות לכלים חד פעמיים ומיועדים לסידורי שולחן (5 שקלים ליחידה) אך לא מונעים ממרזר להשתמש בהם באורח קבע על שולחן האודיו וידאו.

דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
פרחי ניקל על הקיר. פינת האוכל/נמרוד סונדרס

הקירות בפינת האוכל קושטו במספר פרחים מניקל שנרכשו במכירה מיוחדת באחת מחנויות "סוהו" (100 שקלים ליחידה) והמראה הסמוכה שמכפילה את החלל נרכשה בדרום העיר (70 שקלים), נצבעה בצבע לבן מט ונתלתה בצורה מאוזנת.

אפילו המזגן המכוער שקיים כמעט בכל הדירות הישנות בתל אביב רוסס בספריי לבן והדפנות שלו חופו בטפט שהעלים קליל את נוכחותו המגושמת בסלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
שני כסאות ים מאיקאה נצבעו בגוון מט משי ורופדו מחדש על ידי הדיירת. המרפסת/נמרוד סונדרס

המרפסת שפונה אל הרחוב השקט, הפכה למעין פינת התרגעות הודות לעיצוב אינטימי ונעים. היא רוהטה בשני כיסאות ים שנרכשו בקולקציה מיוחדת של "איקאה", עת שנחתה במחוזותינו, נצבעו בגוון מט משי וזכו למושב בד חדש שמרזר תפרה במיוחד.

בדלי מפלסטיק שמשמש אחסון לדשן העציצים היא הניחה גירלנדה (שרשרת תאורה) המורכבת כדורים קטנים שנרכשה בתאילנד (20 שקלים) שביחד הפכו למעין גוף תאורה גדול ופיסולי. על הקיר שמעליהם נתלו גלויות קטנות של האמן צדוק בן דוד, שנרכשו במוזיאון תל אביב (3 – 5 שקלים) ומוסגרו במסגרת שחורה במראה קלאסי. אלו אגב התמונות היחידות שתמצאו בדירה הזאת.

דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
אטקרטיבי ומזמין בזכות צבע. המטבח/נמרוד סונדרס
דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
התקבלה בירושה מסבתה של הדיירת ונצבעה בגוון לבן מט. שידה באזור מעבר/נמרוד סונדרס

המטבח הסטנדרטי, שלא לומר אנמי, קיבל חיים חדשים הודות לצבע הנעים והתכול. תוספת של מדף לבן מ"איקאה" אפשרה למרזר לקשט את המטבח בסטייל שמזכיר את הרקע המצולם בתכניות אוכל בטלוויזיה. ביניהם, צנצנות של עוגיות, עציץ ננסי וטיימר שנראה כמו רדיו בסגנון רטרו (45 שקלים).

את המעבר שבין האזורים הציבוריים לחדרים הפרטיים רואים מיד כשנכנסים לדירה. לפיכך, הוא חופה בטפט מרשים ומוזהב עם טקסטורה קטיפתית. הוא אמנם לא נחשב למוצר הכי זול בשוק (380 שקלים למ' ב"גולשטיין גלרי טפט"), אבל הודבק ללא איש מקצוע – מה שמוזיל עלויות. "הטפטים מגיעים עם הוראות. יש לנקות את הקיר מצבע מתקלף לוודא שהשטח מתאים להדבקה ולעבוד בצורה מדויקת", היא מסבירה. "כשמדובר בקיר קטן, לא נראה לי הכרחי להיעזר באיש מקצוע".

השידה האותנטית כאן התקבלה בירושה מסבתה של הדיירת ונצבעה בגוון לבן מט, אך הודות להשחזות הציפורניים של החתולים קיבלה מראה אותנטי עם פז"ם מחמיא. ואם כבר הזכרנו את החתולים, מרזר מספרת: "בגלל שני החתולים אני לא יכולה להחזיק בבית יותר מדי פרחים, לכן מצאתי שפרחי בד יכולים לתת את המענה ההולם. אפשר להשיג גם דגמים איכותיים שנראים טבעי לחלוטין ב 15 שקלים בלבד".

דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
נקנתה במכירה מיוחדת ב"טולמנס". המיטה בחדר השינה/נמרוד סונדרס
דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
חמימות באדום. הדיירת בחדר עבודתה/נמרוד סונדרס
דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
נמצאה ברחוב. מסגרת עץ שהפכה ללוח מודעות/נמרוד סונדרס

בחדר השינה ניצבת מיטה שלא הייתה מביישת את שום דירת שרד במגדל יוקרה תל אביבי. אך אל תטעו, המעצבת שגרה בדירה שכורה לא הוציאה סכום עתק על דגם איכותי. היא פשוט חיכתה למכירה מיוחדת שנערכה בטולמנ'ס שהציעה אותה במחיר מציאה של 5,000 שקלים בלבד. שידות הצד נרכשו גם הן מ"איקאה" (175 שקלים כל אחת).

חדר העבודה החמים והאדום, מסגיר את אופייה היצירתי של הדיירת. הוא עמוס לעייפה במגזינים וספרי עיצוב שונים, סקיצות, בדים ומכונת תפירה שמשרתת אותה נאמנה. השולחן שעליו מתבצעים כל הניסויים, התפירות והשרטוטים, הורכב משני חמורים ומשטח מעץ אשר נחתך בנגרייה (100 שקלים) וחופה בטפט לבן.

על הקיר שמאחוריו עוד יצירה מקורית של הדיירת. מדובר במסגרת עץ שנמצאה ברחוב, נצבעה והפכה ללוח מודעות כפול המורכב ממגנט לוח נעיץ וכדי שהם ישתלבו עם הקיר האדום ויקבלו טאצ' איש, נעטפו השניים בבד אדמדם שמטשטש קליל את תפקידם ולא ממש ברור אם מדובר בתמונה או פריט פונקציונאלי.

הספריה שבסלון נרכשה ב"איקאה" והפכה לבר קטן ואינטימי. האגרטל הכתום תואם לספה והפרחים - עשויים בד כמובן - בגלל החתולים ובגלל המחיר האטרקטיבי.

דירת דיירת ברחוב בזל, תל אביב – ינואר 2010. נמרוד סונדרס
האגרטל הכתום תואם לריפוד הספה. הספריה בסלון/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully