וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי הניצחון: גליונות ינואר 2012 של מגזיני עיצוב ואדריכלות

מי נבחר לככב על השער הראשון של השנה? אילו טרנדים צפויים להגיע אלינו הביתה בקרוב? ומהם הבתים האטרקטיביים נכון לינואר 2012 - סקירה מיוחדת של המגזינים לעיצוב

Architectural Digest - ארכיטקטואל דייג'סט

הגיליון הפותח את שנת 2012 של המגזין האמריקאי הוקדש ל-100 אדריכלים ומעצבים מרחבי העולם (נשים וגברים כאחד), הנחשבים לפורצי דרך בתחום. הם נבחרו בקפידה על סמך פרויקטים שונים שעיצבו החל מדירות קטנות ומתוקתקות, דרך בתים מפוארים ועד מבנים ציבוריים כגון ספריות ושדות תעופה שמעוררים השראה ובעלי אמירה חדשנית לצד שילוב של טכנולוגיות מתקדמות. כל אדריכל/מעצב זכה למעיין תעודת זהות עם תמונת פרופיל אישית ופרויקט הדגל שעליו הוא חתום. ביניהם ניתן למצוא את האדריכל הבריטי נורמן פוסטר, שתכנן את נמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג וכיפת הזכוכית של בניין הפרלמנט בברלין ואף זכה בפרס פריצקר לאדריכלות ב – 99'. גם האדריכל בעל החזות הרוקיסטית פיטר מרינו שנחשב לחביב מעצבי אופנה מוצג בגיליון החגיגי והאדריכל סטיבן הול הניו יורקי שאחראי לאחד מהמבנים הפומפוזיים בבייג'ין. נציגות ישראלית אגב, לא נרשמה בין המאייה. שורה תחתונה: הזדמנות מצוינת להיחשף למעצבים ואדריכלים מוכשרים במיוחד שאינם פיליפ סטארק או קארים ראשיד.

Wallpaper - וולפייפר

המגזין האנגלי החליט לפרגן לרגל השנה החדשה לפרחי עיצוב טריים באמצעות סקירה מיוחדת של עבודות הבוגרים המבטיחים מתוך מגוון מקצועות העיצוב הכוללים אופנה, עיצוב פנים, אדריכלות, עיצוב תעשייתי וצילום. על כריכת המגזין מופיעה דוגמנית וברקע טפט שעיצב קיויונג צ'ו, מעצב דרום קוריאני שסיים לאחרונה את לימודיו באקדמיה לעיצוב "קונסטפקט" שבשוודיה. הטפט מתהדר בסימנים שמחליפים את הכתב בדומה לכתבי העת העתיקה ומטרתם לספר סיפור אסתטי לא בהכרח קריא. דגם זה יכול לשמש כבד ריפוד, טפט לקיר או שמלה כדברי המעצב. בנוסף, המגזין סוקר את פרסי העיצוב שצפויים להינתן בשנה הקרובה וגם מוסדות חינוך מעוצבים. גיליון נוסף שיוצא במהדורה מוגבלת, אף הוא מבית היוצר של ה"וואלפייר" מתמקד בעיצוב אפליקציות לאייפד כשעל השער מתנוססת עבודתו של האמן הידוע דיויד הוקני שצייר מטען וקרא לו: ‘Plug it in for the next generation’. שורה תחתונה: סקירה מרשימה ומרתקת של תחומי עיצוב ואמנות שונים.

House and garden - האוס אנד גארדן

כמו בכל גיליון, גם הפעם ניתן להציץ לדירות ובתים מסקרנים, אלא שהחידוש לכבוד תחילת השנה מבוסס על ניגודים וישנה חשיפה מכובדת של בתים מרווחים מול דירות קטנות, לופטים מול וילות וכו'. אך הנושאים העיקריים שלשם כך באמת מומלץ להשיג עותק של הגיליון החדש, עוסקים בתכנים הומאניים נוגעים, כמו קופסת מגורים שעיצב המעצב טום הנדרסון לאזורים מוכי אסונות טבע המותירים את המקוריים הומלסים; סקירה של פעילות ארגון צדקה המלמד אסירים רקמה; ומבנה ידידותי ומעוצב בנוטינגהם שנבנה עבור חולי סרטן, בתכנונם המשותף של האדריכל הבריטי פירס גוך ומעצב האופנה המוערך פול סמית'. רק חבל שתמונת השער שנלקחה מאחד הבתים הפיין שמייקרים לא ממש משקפת את הנושאים המעניינים שבפנים. שורה תחתונה: למרות שמדובר בגיליון מפונפן וסטייליסטי, הוא מותאם להלך הרוח החברתי ששורר בארץ ובכלל בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Marie Clair Maison - מרי קלייר מאזון

מגזין העיצוב המפורסם ביותר בצרפת מגיש את הטרנדים לחורף הקרוב, לרבות סקלת צבעים ססגונית עשירה באדום, ורוד וסגול לצד גווני שוקולד. הנושא המרכזי בגיליון החדש הוא סקירת בתים מיוחדים כמו בית קיט על העצים בהרים מושלגים, ארמון מרוקאי במרקש המעוצב בצורה שובה לב ומציג את התרבות הערבית והאנדלוסית באמצעות פרטי עיצוב ואמנות אותנטיים. כתבת השער מעניקה הצצה לאחד הבתים המדהימים במרסיי השייך למיטרי הוראני - מעצב המותג הצרפתי לפריטים לבית הנקרא Boboboom. מדובר בטחנה ישנה שהפכה ללופט ייחודי המעוצב בסגנון אקלקטי וכולל גופי תאורה מקריסטל וקטיפה, כריות רקומות, מסגרות של תמונות אחת בתוך שנייה ואפילו גובלנים המשמשים הן כתמונות על הקירות החשופים והן ככריות וכשרפרפים קטנים. שורה תחתונה: הרבה מאוד השראות ודברים יפים לשטוף איתם את העיניים ולהתעדכן בכל מה חדש.

Living etc - ליווינג אצטרה

כמו בכל גיליון גם הפעם המגזין האנגלי מעניק השראות ורעיונות לעיצוב פנים מוקפד והצצה לבתים מיוחדים. בנוסף הפעם פירגנו גם לדור הצעיר עם טיפים לעיצוב חדרי ילדים, פתרונות אחסון מקוריים ויש לציין אף הכרחיים. הכתבה המרכזית עוסקת (איך לא) בהצעות לקישוט הבית לכבוד החגים המציינים את השנה החדשה בביתה הפרטי של ניקי טיבלס, בעלת חנות הפרחים הכי פופולארית בלונדון. הבית של טיבלס משתרע על פני חמש קומות במבנה מהמאה ה- 19 במערב לונדון וכל חדר בו מקושט בסגנון אחר בשילוב סידורי פרחים צבעוניים ופיסוליים עם כדורים מוזהבים. שורה תחתונה: גם אם קישוטי הקריסמס לא ממש מדברים אליכם, תמיד אפשר לממש את הרעיונות בסוכות.

Elle Decor - אל דקור

למרות שמדובר בגיליון שאמור לעשות את הספתח לשנה הקרובה ולרגש את הקוראים עם כתבות נושא מקוריות, "אל דקור" עשו לעצמם חיים קלים. ניכר כי העורכים הבכירים של המגזין באופן לא ברור החליטו שלא להתבלט הפעם ולהימנע מלהציג רעיון יוצא דופן. אחרת אין שום הסבר הגיוני לעובדה שדפי הכרומו אינם מדיפים ניחוח של חג. על השער אמנם נכתב "נושא מיוחד" שמייחס לסקירה של תשעה פרויקטים בנקודות שונות על פני הגלובוס כגון, מצרים, מוסקווה, אמסטרדם, פורטוגל רומא ועוד. ישראל אגב, גם פה לא מוזכרת על אף שיש במחוזותינו בתים שלא היו מביישים שום גיליון בינלאומי. שורה תחתונה: התמונות אמנם מרהיבות אך לא שונות מכל מגזין אחר שיוצא במהלך השנה.

idfx

הגיליון שמתמקד בהשראות לעיצוב פנים הוקדש הפעם בעיקר לסגנונות שונים של מטבחים, לרבות צורות וחומרים מומלצים. על השער מתנוססת תמונה של מטבח (די סתמי, לטעמנו) כשעל קיר הלבנים החזיתי תלויות קרניים חיתיות, שנחשבות לפופולאריות במיוחד כיום. במגזין הנוכחי תוכלו למצוא גם ראיון עם צמד המעצבים המרתק ניפה דושי וג'ונתן לויאן בעלי סטודיו "דושי לויאן". השניים הכירו במהלך לימודיהם באקדמיה המלכותית בלונדון ומאז הם חיים ויוצרים יחד. את הסטודיו שנקרא על שמם הקימו בשנת 2000 בו הם משתפים פעולה עם חברות עיצוב מוערכות כגון "מורוסו" ו"אלסי". חלק נוסף במגזין מתעד את רזי המקצוע של מעצבי פנים מוערכים החושפים טיפים חיוניים בתחום. שורה תחתונה: תמונה של צמד המעצבים על שער המגזין הייתה עושה הרבה יותר חשק לעיין בו.

דה וורלד אוף אינטריור דיזיין

המגזין הבריטי שנחשב כמקור השראה לרעיונות עיצוביים שאינם מבוססים בהכרח על טרנדים עכשוויים ומטשטשים לעיתים את הגבולות בין אופנה לעיצוב, הפנה את הזרקור שלו לתחום התאורה. יש בו סיקור מופע אור מקומי של חברת התאורה Rainbow London המקשטת אחוזה עות'מאנית. מלבד כתבה מרכזית זו יש במגזין זה תמהיל מגוון של בתים ודירות ייחודיות, כאשר אחת מהן מעטרת את השער של הגיליון. שורה תחתונה: גיליון די מאכזב, למעט מראה הכיסא שמופיע על השער, מעשה ידיו של המעצב רון ארד הישראלי. מדובר בדגם מתכתי שנעשה בשנת 1986 וזכה לכינוי "Well Tempered Chair" (כיסא בעל מזג נוח).

בניין ודיור

אחד המגזינים המרכזיים בארץ בתחום העיצוב התמקד בפרויקטים שונים, מקומיים ובינלאומיים, בהם ניכר חיבור בין אדריכלות ועיצוב פנים לבין טבע, לרבות כאלה שעושים שימוש בחומרי גלם טבעיים וכאלה שמנצלים בצורה המקסימאלית את אור היום. על שער הגיליון נבחרה לככב תמונה צבעונית של בובות פליימוביל בגודל עצום, מתוך תערוכה שהתקיימה בברזיל בנושא חללים שמיועדים לילדים מתקופת הינקות עד גיל ההתבגרות. הכתבה שסוקרת את התערוכה מהווה מעיין בשורה בתחום חדרי הילדים שמקבלים תפנית מסוימת הזונחת את המראה הילדותי והתינוקי שרווחו עד כה, לטובת סגנון שמחזיק מעמד קצת יותר זמן. עוד בגיליון האמור סקירה של דירות קטנות הנראות גדולות מכפי גודלן ובתים מקומיים. שורה תחתונה: בעיקר עושה חשק לחדש את חדר הילדים, אבל רק למי שיש ילדים.

Trend - טרנד

מגזין ישראלי נוסף שמציג בפני הקוראים בשורות חדשות וסיקור של תערוכות בינלאומית עוסק בתחילת השנה האזרחית בחומרים מפתיעים. בין הכתבות העיקריות ישנו ראיון עם המעצב הלונדוני תום פרייס היוצר רהיטים ממעילים ישנים שיצאו מכלל שימוש ועשויים פליס או כורסאות המורכבות כבלים מניילונים קשורים, הנראים כמו יצירת אמנות פונקציונאלית ואקולוגית. בנוסף ישנה חשיפה של בית ייחודי המעוצב כולו מאבן בסגנון אבן קיסר. גם בגיליון האמור (בדומה לקודם) ישנה התייחסות עיצובית לדור הבא עם הצעות, טיפים השראות והרבה תמונות יפות של חדרי ילדים. מוסף מיוחד שיוצא בנוסף לגיליון האמור לרגל השנה החדשה, הוקדש לעיצובים בעלי היסטוריה, פז"ם וסיפור ייחודי שמקיף אותם. שורה תחתונה: ככה פותחים את השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully