וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים במופלא: תערוכת עיצוב חדשה במוזיאון ישראל

30 מעצבים בינלאומיים מציגים גישות חדשות בעיצוב בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות ואינטראקטיביות - בביקור הבא בירושלים שווה לכלול גיחה למוזיאון

בזמן שמוזיאון תל אביב זוכה להד תקשורתי רועש בארץ ובעולם, נפתחת לה בסוף השבוע האחרון בשקט בשקט תערוכת עיצוב מרשימה במוזיאון ישראל המחודש שמחייבת ביקור. התערוכה נקראת "חוקרים במופלא: גישות חדשות בעיצוב" והיא חושפת את עבודותיהם של 30 מעצבים בינלאומיים שמגרים את הדמיון ומעוררים דיון באשר לתפקידו של המעצב בעתיד המתקדם והטכנולוגי.

הטכנולוגיה העכשווית היא שמאפשרת לדור המעצבים החדש להתעלות מעל הדגמים השגרתיים של עיצוב וייצור שהיו נהוגים בעבר. הבשורה המשמחת היא, בין היתר, שהמעצבים הצעירים לא מנסים למחוק או לטשטש את עקבותיו של העבר, אלא שואבים השראה מהמלאכה המסורתית, או לחילופין מעניקים לה פרשנות חדשה המשלבת את הישן עם חדש. אי אפשר להתעלם מעבודת האוצרות שנעשתה על ידי אלכס וורד ועיצוב התערוכה באחריותו של מרק בוברוביץ הראויות להערכה, כאשר כל עבודה זוכה לספייס משלה ואין תחושת עומס או דוחק בין הפריטים שחלקם חולשים על שטח גדול במיוחד.

אחת העבודות המרתקות היא "מפל ביטים" של המעצב הגרמני יוליוס פופ. מדובר במכונה עצומה המייצרת מפל מטיפות מים החושפות מילים לזמן קצר, שנבחרו באמצעות תכנית המאתרת מילים מאתרי חדשות או ממנועי חיפוש. מסך המים מסמל את שטף המידע שאנו צורכים מדי יום בעידן הדיגיטלי בקצב מהיר.

"סטודיו טרויקה" המוכר מלונדון, מציג בתערוכה את "אור נופל", מיצג המורכב ממנגנון מכני תלוי מהתקרה עם עדשות קריסטל של סוורובסקי ונורות לד הממטירים טיפות אור זעירות אשר יוצרות מעגלים של הילה בצבעי הקשת כשהן מגיעות לרצפה.

גם נציגות ישראלית יש הודות למעצבים הישראלים שפועלים כיום בלונדון; שי אלקלאי ויעל מר מסטודיו רו אג'ז שעיצבו את "הביצה" הדיגיטלית עם מסכי מחשב ממוחזרים המציגים אנימציה משעשעת של מבט מלמעלה על ביצה בשיתוף האנימטור אוסקר נארוד.

התערוכה תרוץ עד 14 באפריל 2012

(צילום: מוזיאון ישראל)

מוזיאון ישראל, ירושלים
א', ב', ד', ה': 17:00-10:00
ג': 21:00-16:00
ימי ו וערבי חג: 14:00-10:00
שבתות וחגים: 17:00-10:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מפל ביטים" מידע שמטפטף מתוךף טיפות של מים. יוליוס פופ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצג דיגיטלי " אורות העשב של השכן " סימון היידנס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת עיצוב במוזיאון ישראל, דצמבר 2011, "דיוקן עצמי" המאפשר למבקרים לצפות בהדפסת דיו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אגרטלים כחולים", סטודיו גליטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת עיצוב במוזיאון ישראל, דצמבר 2011, "מתחם חופשי" שולחן פיברגלאס וקרטון, סטודיו אל אלטימו גריטו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נא לא לרוץ", הולוגרמה קמורה. הצעה חדשה לשילוט הרגיל והקיים. פרדי יונגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully