וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנק גרי נותן בווליום

האדריכל האגדי נבחר לעצב את עבודת האמנות הייצוגית של טקס פרסי הגראמי הקרוב, שתככב על גבי כרזות הפרסום והכרטיסים לאירוע החשוב בעולם המוזיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"מבנים" של גרי סביב הגרמופון הידוע של טקס פרסי הגראמי בכרזה רשמית של האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שתכנן מבנים מרשימים כמו 'מוזיאון גוגנהיים בילבאו' ואף זכה בפרסים רבים, כולל פרס פריצקר לאדריכלות (1989) ופרס וולף לאמנות (1992), האדריכל והאמן היהודי-אמריקאי פרנק גרי (82) פונה לאפיקים חדשים. בימים אלו נחשף מיצג אמנותי שעיצב במיוחד עבור טקס פרסי הגראמי למצוינות במוזיקה ה-54 אשר ייערך ב-12 בפברואר 2012.

המיצג מורכב ממספר דגמים מוקטנים של מבנים המאופיינים באיקונוגרפיה המזוהה עם כתב ידו של גרי, חלקם נטויים וחלקם ספיראליים, והם ישמשו כיצירת האמנות הרשמית של אירוע המוזיקה המוביל בעולם. המבנים מככבים על הכרזה, התכנייה והכרטיסים של האירוע, כשבמרכז ניצב במלוא הדרו פרס הגראמי המוענק למוסיקאים הזוכים ומעוצב, כידוע, כגרמופון מוזהב.

האדריכל פרנק גרי בהשקת 'קולקציית פרנק גרי לטיפאני אנד קו', ניו יורק, 10 אפריל 2006. Amy Sussman, GettyImages
פרנק גרי/GettyImages, Amy Sussman

גרי, יליד טורונטו, אשר למד אדריכלות בקליפורניה, הוא מן האדריכלים הבולטים בסוף המאה ה-20 והיום. משנות ה-70 הוא נחשב לאחד החלוצים בבנייה דה-קונסטרוקטיביסטית, בנייה המנסה לבצע מניפולציות בצורה ובחלל וליצור מעטפת בניין ומערכת חללים השוברת את האקסיומות והמוסכמות הקודמות באדריכלות מכל סוג שהוא. בלוס אנג'לס, עיר מגוריו ב-60 השנים האחרונות, הוא תכנן בתים רבים בעלי צורות חדשניות ומהפכניות מבחינה טכנולוגית. הוא נחשב לפיגורה מוכרת גם בעולם האמנות הפלסטית בזכות ציורים ופסלים מעשה ידיו, המוצגים במוזיאונים ברחבי העולם.

בהודעה רשמית מטעם פרסי הגראמי גרי מציין: "הייתי בר מזל לעבוד ולהפוך לחבר של כמה מהמוסיקאים המובילים במוזיקה הקלאסית. הם ההשראה והגיבורים שלי. שמחתי לעבוד עם פרסי הגראמי כדי לעזור לכל אותם אנשים מוכשרים לחגוג". נשיא האקדמיה לאמנויות ההקלטה (The National Academy of Recording Arts & Sciences) ניל פורטנאו הוסיף: "אנו גאים לעבוד עם כשרון כה מכובד המשמש דמות רבת השפעה בתוך האמנות בקנה מידה עולמי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully