וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור מתחת לאדמה: דירת מרתף ברמת גן

גילי אריאל

27.11.2011 / 11:07

דירת מרתף קטנה, חשוכה ובת שישים שנה שזכתה לתקציב מוגבל ולשיפוץ כמעט בלתי אפשרי. כשהדמיון פורץ כל גבול

דירה ברמת גן: לגור מתחת לאדמה - דירת מרתף ברמת גן. עודד סמדר, בנין ודיור
כבר לא מוזנחת וחשוכה. מבט אל הסלון/בנין ודיור, עודד סמדר

אדריכלות: זיוה גורסקי, שטח הדירה: 45 מ"ר

כשמבקרים בדירות יכולות להיות לא מעט הפתעות. אחת כזו מתגלה כבר בכניסה לבניין מגורים באחד מרחובות רמת גן הצדדיים. נכנסים לבניין אבל לא עולים לאחת הקומות העליונות אלא יורדים חצי קומה ברגל, אל מתחת למפלס הרחוב. הדלת נפתחת וממול מזדקר קיר דקורטיבי שמדף חוצה אותו לרוחבו. בכניסה לדירה נחשף הכול. אין הפתעות שלא מתגלות מיד עם פתיחת הדלת, פשוט כי אין כאן מספיק חלל שיכול להיות נסתר. כל שטח הדירה נוצל למגוריו של רפי אפלויג - מוזיקאי, מתופף, סאונדמן ב"קול ישראל", ספורטאי, חובב כדורגל אנגלי, אוהב קריאה והכי - אוהב את הדירה שלו, שבה מתאפשר לו להיות באמת מי שהוא.

דירה ברמת גן: לגור מתחת לאדמה - דירת מרתף ברמת גן. עודד סמדר, בנין ודיור
כבר בכניסה הכל ברור. קיר הלבנים/בנין ודיור, עודד סמדר

זיוה גורסקי הוזמנה לעצב את הדירה, שנראתה בתחילת הדרך משונה ביותר, מוזנחת וחשוכה. בדירה היה חלל אחד ששימש כסלון ובו היה גם ארון קיר לבגדים ואל הסלון היה צמוד חדרון, או יותר נכון תא קטן, שהיה חסר ייעוד פשוט כי אפילו מיטה לא הצליחה להיכנס בו, ולידו מטבחון ושירותים. למרבה ההפתעה היו לדירה שתי מרפסות שנפתחו לחצר האחורית של הבניין, אך ברוב הזמן הן היו מוגפות על ידי תריסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דירה ברמת גן: לגור מתחת לאדמה - דירת מרתף ברמת גן. עודד סמדר, בנין ודיור
קומפקטי וקטן. חדר השינה/בנין ודיור, עודד סמדר

לגורסקי ניתנה יד חופשית לעשות בדירה כרצונה, כל עוד שני תנאים עיקריים מתקיימים: עמידה בתקציב ונכונות לקבל סירוב מצד בעל הדירה. "לא צריך לפחד להגיד 'לא מתאים לי'", מסביר אפלויג את התנאי השני, "למרות שזיוה לא שמעה זאת ממני הרבה פעמים. לאורך כל הדרך שידרנו על אותו הגל והיה כיף לעבוד איתה".


הדבר הראשון שעשתה גורסקי היה לבטל את שתי המרפסות שמעולם לא השתמשו בהן. היא צירפה אותן לחלל הבית את המטבח העבירה מהגומחה שהיה ממוקם בה והצמידה אותו לאורכו של הקיר בסלון. לחיסכון בהוצאות כספיות שילבה גורסקי בין הפונקציות הנדרשות במטבח, שלא ממש מרבים לבשל בו, לבין ספרייה המיועדת לאחסון אוסף הספרים של בעל הבית. לחדר השינה הוצמדו השירותים שהופרדו על ידי דלת זכוכית חלבית.

דירה ברמת גן: לגור מתחת לאדמה - דירת מרתף ברמת גן. עודד סמדר, בנין ודיור
שילוב פונקציות. המטבח והסלון/בנין ודיור, עודד סמדר

מטעמים אקולוגיים של הדייר, ושל גורסקי שהייתה איתו באותה דעה, רוהט הבית ברהיטי במבוק, השטיחים נבחרו מחומרים טבעיים שאפשר למחזר, הווילונות עשויים פשתן והמון תאורה טבעית חודרת דרך אותם פתחים שבעבר שימשו כמרפסת.

המעברים הפתוחים בין שני החדרים והפתחים הגדולים שפונים לגינת הבית מצליחים לבטל את התחושה שמדובר כאן במרתף. למרות שלדירה יש רק כיוון אוויר אחד, אין בה תחושה של מחנק, היא מאווררת, מוארת ומלאת צבעוניות - בדיוק כמו סגנון החיים של מי שגר בה, שכמו בכל בית - הוסיף גם הוא אלמנטים מעניינים לחלל. ככה מרגישים גדול בבית קטן.

(צילום: עודד סמדר)

לאתר BVD - פורטל עיצוב פנים מבית המגזין "בניין ודיור"

דירה ברמת גן: לגור מתחת לאדמה - דירת מרתף ברמת גן. עודד סמדר, בנין ודיור
הכל טבעי ואקולוגי. מבט מהמטבח/בנין ודיור, עודד סמדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully