וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור על גבי לבן: בית מודרני בכרכור

מירי לברן

18.10.2011 / 9:32

קווים ישרים, ניקיון צורני וחלל בגווני שחור לבן. זה מה שביקש זוג צעיר לבית חלומותיו המעוצב. המראה שהתקבל: בית אלגנטי ונעים או דירה מאופקת וקרירה? תחליטו אתם

זוג צעיר פלוס אחת ועוד אחד בדרך, בשנות השלושים לחייהם, ביקשו לעצב את ביתם בכרכור בסגנון צעיר, מודרני ואלגנטי, תוך שמירה על קווים נקיים, שאינם יוצרים תחושת ניכור. המעצבת כרמית גורש מלאה את המשימה בתשומת לב קפדנית, המורגשת בכל פרט ופרט בחלל. הבית שעיצבה מתפרש על פני חצי דונם ומחולק לארבעה מפלסים. בקומת הכניסה ממוקמים הסלון, המטבח ופינת האוכל, ואילו במפלסים העליונים נבנו חדרי השינה. במפלס התחתון שוכן מכון הקוסמטיקה של בעלת הבית, אליו קיימת גם כניסה חיצונית. בחלל המבואה בולטים שני עמודים המחופים אבני פסיפס בצבעי לבן ושחור, שיוצרים מראה ייחודי ומעניין. אלמנט עיצובי נוסף הוא התקרה המוגבהת, היוצרת מעין פיר, ממנו יורדים גופי תאורה מוארכים המדגישים את גובהו.

בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
מראה ייחודי ומעניין, עמודי הפסיפס בכניסה לבית/בנין ודיור, אורן אליאס
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
גופי תאורה מוארכים מדגישים את גובה התקרה/בנין ודיור, אורן אליאס

קשת הצבעים בבית מבוססת על הצבע הלבן וגווני האפור. בחלק מהחדרים אף נעשה שימוש בעץ, על מנת לרכך את המראה המונוכרומטי הנוטה לקרירות. כך, למשל, המדרגות שמחברות בין קומת הכניסה לקומה העליונה עשויות ממשטחי עץ אלון תחומים במעקה זכוכית, המקרינים תחושת חום. בכניסה, לעומת זאת, בולטים בעיקר צבעי השחור והלבן. שביל הגישה לבית עשוי גרניט פורצלן דמוי דק בצבע שחור, המשולב גם במרפסת. דלת הכניסה הכפולה צבועה אף היא בשחור ולבן, כאשר בסמוך אליה ניצב ספסל עור דקורטיבי. יחד עם הצבעים השלווים, גם הקווים האופקיים בחלל הכניסה לבית יוצרים תחושה של אחידות ואסתטיקה מוקפדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
מדרגות ממשטחי עץ אלון, שוברות את המראה המונוכרומטי/בנין ודיור, אורן אליאס
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
חלל הכניסה, אחידות ואסתטיקה מוקפדת/בנין ודיור, אורן אליאס

חדר המטבח גדול ופרקטי תוך מתן דגש על יצירת מקומות אחסון רבים, בהתאם לצורכי הדיירים. החלל שנוצר גדול ומוארך בעל קווים אופקיים המקבילים זה לזה. קוויו הישרים באים לידי ביטוי בחלון המטבח הארוך שנמתח על פני החדר ונראה כהשתקפות של הארון המוארך תחתיו וכן באריחי הרצפה המלבניים. צבעו הלבן של החלל מוסיף לתחושת המרחב והניקיון. קיר המטבח עצמו מחופה בסטיקים מוארכים של גרניט פורצלן.

בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
גדול, מוארך ובעל קווים אופקיים. חלל המטבח/בנין ודיור, אורן אליאס

בין המטבח לסלון מפריד קיר דו שימושי. בצדו האחד נמצאים התנור והמקרר ואילו בצד השני ממוקמות נישות אחסון, היוצרות פתרון פרקטי ונעים לעין. בפינת הסלון שולט שזלונג עור שחור ומודרני, לצדו ניצבות ספות עור לבנות. על הרצפה פרוש שטיח שאגי שעיר בגווני שחור ולבן. את החדר משלימות וויטרינות אופקיות, המשתלבות עם אופיו הזורם של הבית.

בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
קיר דו שימושי, פתרון פרקטי ונעים לעין/בנין ודיור, אורן אליאס
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
שזלונג עור שחור, שולט על הסלון/בנין ודיור, אורן אליאס

שירותי האורחים בבית אומנם אינם גדולים, אך מעוצבים באופן מדויק. אריחים כסופים, עליהם עיגולים שחורים, יוצרים מראה יוקרתי של מלון בוטיק. גם המראה המוארכת, בעלת מסגרת העץ הגסה, משתלבת עם אופיו המלכותי של החדר. את הכיור בחרה המעצבת למקם מעל שיש ארוך וצר, המשמש גם כמדף אחסון. בשירותי הילדים, לעומת זאת, העיצוב רך יותר. הקיר מחופה באריחים עם דוגמת פרחים. מעל השיש הלבן תלויים שלושה גופי תאורה מעוצבים בשובבות עגולה. האמבטיה רחבת ידיים ובעלת משטח ישיבה רחב, המציע פרקטיות ונוחות.

בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
מקור ההשראה: מלון בוטיק. שירותי האורחים/בנין ודיור, אורן אליאס
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
עיצוב רך יותר, שירותי הילדים/בנין ודיור, אורן אליאס

המפלס העליון שייך כולו לזוג הצעיר ומכיל רק יחידת הורים מפנקת וחדר עבודה. יחידת ההורים מורכבת מחדר שינה, אליו צמוד חדר רחצה גדול שעוצב בצבעי שחור ולבן. הריצוף והנישה של המקלחון משובצים בזכוכית שחורה. שאר האריחים צבועים בלבן ומעוטרים בפס אלומיניום. גם בחדר הזה, הארונות מלבניים והמראה הכולל יוצרים חלל מודרני, שממשיך את הקו העיצובי של הבית כולו. מבחוץ מחופה המבנה בטיח בגווני אפור ושמנת, השולטים גם בעיצוב הפנים. אל מול קוויו הישרים של הבית, חלקת הדשא הירוקה נותנת זריקה חמימה של עניין וצבע. אין ספק כי בנוף הכפרי של כרכור, משדר הבית מסר אחר, מקורי, מעניין וייחודי באופיו.

בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
משובץ בזכוכית שחורה, המקלחון/בנין ודיור, אורן אליאס
בית מעוצב בכרכור. אורן אליאס, בנין ודיור
מסר אחר, הבית בכרכור/בנין ודיור, אורן אליאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully