וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצלי הכל בחדר: דירת שותפים של עובדים זרים

ליאור יעיש

16.9.2011 / 7:34

בשכונת התקווה בתל אביב גרים קיבריט, אפי ומנגו, שלושה אחים שהגיעו מאריתראה, כדי לחלוק בדירת חדר שהפכה לדירת שותפים. צדק חברתי, מישהו?

לאן הגענו: שכונת התקווה שבתל אביב, רחוב אצ"ל 54, קומת קרקע בבניין, מאחורי שיפודיית "אווזי". הבית נמצא בלב השכונה, מסביב בשרים נצלים בשיפודיות שונות ובקצה הרחוב, שוק התקווה. באזור גרים הרבה עובדים זרים, שמתניידים עם האופניים ליעדיהם מסביב לעיר. רובם מכירים אחד את השני ומנפנפים לשלום, לא למנגל מהשיפודיה. “אנחנו חברה מצומצמת שסגורה פה, ולכן רובנו מכירים אחד את השני".

כאן גרים: שלושת האחים למשפחת בייאנה: קיבריט, בן 37, מנקה דירות ברמת גן, אפי (אפרם), בן 28, טבח במסעדת "הבסטה" ומנגו (מנגסטב), בן 24, שהתארס לפני יומיים ועובד במסעדת המעורב, שלוחה של "הבסטה". שלושת בני המשפחה חולקים דירת חדר. לכל אחד מהם מיטה בפינה נפרדת, ובמרכז החלל ניצב שולחן האוכל. הטלוויזיה דולקת על תחנת "Eri-TV", שמשדרת חדשות וסרטים בתיגרינית. חוץ מזה יש להם דיסקים של סרטים אריתראים מהתחנה המרכזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במרכז החלל - שולחן האוכל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנג'רה, עושה רושם טוב על בנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושתם עסוקים מאוד ועובדים מסביב לשעון ומחוצה לו. נפגשים בשבתות, אם בכלל. הם מקבלים את פנינו עם אנג'רה, מעין פיתה אתיופית, אותה הם מכינים בבית בתהליך שמצריך מספר ימים עד לתסיסת הבצק. הם מגישים אותה עם תבשיל בשר ותפוחי אדמה וסלט ירקות מעל, “רק כשבאות בנות לבקר".
הם הגיעו מסנפא, עיירה בדרום אריתראה, שנפגעה במלחמת העצמאות מול אתיופיה. בעיירה הם השאירו את אמם, בת ה-67, שחיה עם אחיהם הגדולים ואחייניהם. קיבריט השאיר שם את שבעת ילדיו. אביהם נפטר כשהיו ילדים והאם רגילה לטפל בכולם, חוץ מבאח נוסף, שכמוהם עובד מחוץ למדינה, באנגליה.
מנגו, שהתארס לפני יומיים ממהר להגיע לארוסתו, מראיי בת ה-20, שעבדה לפני האירוסים בירושלים. הם הכירו עוד באריתראה ונפגשו שוב בישראל. את החתונה הם ערכו בכנסיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפי, לבש לכבודנו את החולצה הוורודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבריט, אחרי יום עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגו, ארוס טרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוציאים חוזה: כאמור, האחים גרים שלושתם בדירת חדר עם מטבחון, אך אינם מעוניינים לדון בשכר הדירה ובחשבונות. אפי מציין שבעל הבית נחמד מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון פלוס חדר שינה, שכר הדירה נשמר בסוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ותק: אפי הגיע ראשון לישראל ומאז הוא חי בדירה הזו, כארבע שנים. מספר ימים אחרי שנחת בארץ כבר החל לעבוד בשטיפת כלים במסעדת "סיטרה". מאז הוא עזר לשני אחיו להגיע לכאן ולמצוא עבודות.

שותפים להצלחה: מרינה מקסימיליאן בלומין, לה מוקדשת פינה משלה על הקיר, בה מודבקות תמונות ממגזינים שונים. מעל חיוכה חושף השיניים והבלונד הזוהר, תלויה תמונתם הוריהם של האחים, כאשר היו זוג צעיר. שלושת האחים מסכימים שהם יצאו דומים יותר לאם מאשר לאב או למקסימיליאן בלומין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האבות המייסדים, מרינה מקסימיליאן בלומין וההורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק אצלנו: חוץ מתמונותיה של נערת הרוק ושל זוג ההורים, לארבעת הקירות הם הצמידו גם קישוטים נוספים. על אחד מהם טור של סייד קשוע מעיתון "הארץ", פוסטרים של בית לחם וירושלים, על המראה תמונות של המשפחה המורחבת, כולל דודם, עם שתי נשותיו, בניו ובנותיו, כאשר הוא אוחז בנכדו (“הוא מאוד עייף"). מעל המראה צילום של מנגו משוכפל לשלוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות משפחתיות ושלושה מנגוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דו"ח מקרר: האחים כולם מבשלים בבית, אוכלים הרבה פיתות עם חומוס וירקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרר, לא עושה רושם טוב על בנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים: קמח חומוס (להכנת תבשיל שורו), לימון, שום, תפוחי אדמה, טריאקי, זיתים, מיונז, אנג'רה, חסה ערבית, יין אדום, בקבוקי מי עדן, זיגני (סוג של גולש שמגישים על לחם האנג'רה), קולה, פיתות, בצל, עגבניות ומלפפונים.
במקפיא - הרבה בקבוקי שתייה שנשארו ממסיבת האירוסין של מנגו ביום שבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרר, בקבוקי השתייה חיים בצפיפות אוכלוסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצב הרוח: מאוורר. את אוויר המזגנים הקריר הם מרגישים רק במקום העבודה.

כביסה: הבית נטול מכונת כביסה. השלושה מכבסים במכבסה ציבורית במעלה הרחוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטתו של מנגו תישאר ריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עתידות: מנגו יעבור לגור עם אשתו בדירה משלהם, קיבריט ואפי נשארים בבית. אפי מפעיל גם עסק משלו בשכונה, חנות עם שירותי אינטרנט וטלפון. הוא רוצה להכיר חברה ישראלית. האחים ימשיכו לעבוד ולשלוח את כספם למשפחה.

רוצים להשתתף במדור? כתבו לליאור

חדר משלהם: לכל הטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully