וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעון טיפוח: כיצד מעצבים סלון יופי גברי?

צבעים כהים, תריסים שחורים המונעים קשר עין וסיגרים ריחניים שמונחים על המדפים, לצד הלקים והקרמים. מכון יופי חדש, שעוצב במיוחד כדי שהמין השעיר ירגיש בו בנוח

איציק זוהר ושלומי סרנגה, שנחשבים למטרוסקסואלים הכי מוחצנים בביצה המקומית, יכולים להעיד בגאווה כי קיים קהל לבנטיני למכוני היופי הגבריים. אך למרות הביקוש הגובר והולך בקרב האוכלוסייה המקומית לסלוני טיפוח עתירי טסטוסטרון, עדיין לא ברור כיצד מעצבים בית עסק, המוקדש כולו ליופי גברי. מכון תל אביבי חדש בשם "גלאו", המיועד לגברים בלבד, מנסה לספק תשובה לאוקסימורון העיצובי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסה לספק תשובה לאוקסימורון העיצובי, גלאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הסלון הקימו גלעד לוסטיג ואביהו גוצקי, שהרכיבו את כינויו מצירוף האותיות של שמותיהם הפרטיים. הצליל האיטלקי שלו, בהנחה שהוא מתגלגל על הלשון במבטא הנכון, גם כן מעיד בקלילות על יוקרה אירופאית. למלאכת התכנון בחרו הבעלים במעצבת הפנים מיטל ברעוז, המחזיקה ברפרטואר מכובד בתחום מכוני היופי והטיפוח. ברעוז אחראית על שניים מסניפי רשת הספא, "יוליה" (בהרצל ובדיזנגוף), "עדי" שבמתחם בזל, סניף הדגל של "סטייליש" שברמת החייל ועל מכון הטיפוח "סמדר קדמי", השוכן ברמת השרון. כל אלו מיועדים לנשים ומעוצבים בהתאם. ל"גלאו", לעומת זאת, היא העדיפה להעניק מראה של לאונג' רציני ומוקפד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי העיצוב עומדת תורת השיווק, גלאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה של ברעוז, מאחורי עיצובו של כל חלל מסחרי, בין אם מדובר במסעדה, חנות בגדים, מספרה או מכון יופי עומדת תורה שלמה, המבוססת על שיווק. מטרת העל בכל בתי העסק היא תחילה למגנט את הלקוחות לחנות. לאחר מכן, רצוי לגרום להם גם לשלוף את הארנק ביתר קלות. "במכוני יופי התורה העיצובית הזו יותר מורכבת", אומרת ברעוז, "מכיוון שיש בהם מספר פונקציות הכוללות טיפולים, מכירת מוצרים והם משמשים גם כמקום בילוי. במכוני הנשים העקרונות דומים, אולם כשניגשתי לעצב את "גלאו" מצאתי עוד כמה הבדלים בין המין הנשי לגברי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תריסי רפפה מפרידים בדיסקרטיות בין עמדות העבודה, גלאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גלאו" בהחלט שונה ממכון יופי סטנדרטי, החל בעיצוב החלל וארגונו, וכלה בצבעים, בחומרים ובמוצרים הנמכרים במקום. בגלל שרוב הגברים במחוזותינו שמרניים יותר ומעדיפים להצניע את נושא הטיפוח, ב"גלאו" עוצבה סביבה, המעניקה להם פרטיות מקסימלית. פריטים שונים, כגון: גופי תאורה, ספרייה, מדפי מוצרים ותריסי רפפה שחורים שמשתלשלים מהתקרה, מפרידים בדיסקרטיות בין עמדות העבודה. "באופן הזה אין קשר עין מביך בין המטופלים", מציינת ברעוז. היא מסבירה שבסלוני הטיפוח הנשיים יש צורך דווקא בחלל פתוח, ללא חסימות וחציצות, על מנת לעודד אינטרקציה בין הבנות, מכיוון שהן בשונה מהגברים, מתייחסות לביקור במכוני היופי כבילוי מהנה המלווה בחברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום בקבוקוני לקים צבעוניים, תמצאו כאן בקבוקי יין/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הצבעים במכון היופי הגברי שונים מאלה שבסלון הנשי. בניגוד לגוונים הבוהקים ולמראה הסכריני בהיכלות היופי לבנות, כאן הלבן הוא שנותן את הטון העדין על גבי הקירות והריצוף, כשנגיעות הצבע באות לידי ביטוי באמצעות גווני המוצרים. הבולטים שבהם הם בקבוקוני הלקים, שנחשבים לחלק בלתי נפרד מהתפאורה הכללית. שאר המוצרים המיועדים לגברים, לרבות הקרמים והמשחות, אינם ארוזים בעטיפות צבעוניות, אלא שומרים על ארשת מתונה ומאופקת. למרות הרושם השקול שמשדרים המוצרים, בחרה ברעוז לצאת מהשבלונה הלבנה ולהכניס למקום מגוון רחב של צבעים טבעיים. החלל החדש מבוסס על צבעי חאקי, אפור, ירוק וחום, שתורמים למראה של ספא יוקרתי. "ממדי הרהיטים גם הם מותאמים לקהל היעד", מוסיפה ברעוז, "כורסאות העור רחבות יותר וכך גם חדרי הטיפולים הפרטיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כורסאות העור רחבות יותר", המושבים בגלאו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על המדפים - סיגרים ריחניים ופולי קפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר למוצרי הקוסמטיקה השונים, ניתן לרכוש במקום גם יינות ופולי קפה של החנות "חותם הקפה", ובקרוב אף צפויים לככב על המדפים סיגרים ריחניים, להשלמת החוויה. בפינת ההמתנה מונחים מגזינים לגברים ועיתוני כלכלה, שמשתלבים היטב עם האספרסו החם המוגש במקום. זריקה אחרונה לחיזוק האופי המאצ'ואיסטי, קיבל המכון באמצעות חפצי דקורציה שמפוזרים בחלל. הפריטים הושאלו מתוך אוסף פרטי של בעלי הסלון, ביניהם סמלים של מכוניות יוקרה קלאסיות ומצלמות אותנטיות. אלמנט נוסף שמשותף דווקא לשני המינים הן המגבות שנחות על גבי המושבים. המגבות הלבנות משדרות, כמובן, מסר אוניברסאלי של אסתטיקה וניקיון, רק שעל אלו שב"גלאו" תמצאו את שם המותג רקום לא בוורוד פוקסיה נשי, כי אם באותיות ירוקות. המין השעיר בהחלט יכול להרגיש פה בנוח.

Galeo, בן יהודה 185, תל אביב. 1-700-077-185

שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-21:00, ו' 9:00-15:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגבות בגלאו, וורוד פוקסיה נשי נעדר מהמקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully