וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק - רואים לכלוך

יותם קניספל

1.9.2011 / 7:26

מקשי המקלדת הם מצבור של אבק, ידיות הדלתות מלאות בחיידקים ומברשת האסלה לא רק מנקה, אלא גם מתלכלכת. 8 המקומות הכי מזוהמים בבית וכיצד מנקים אותם?

המקומות הכי מלוכלכים בבית הם אלו שאנחנו לא מקדישים להם מספיק מחשבה, בעיקר כאלה שקל לנו לשכוח מקיומם. לרוע המזל, לא רק אלוהים, גם האבק, החיידקים והריחות הלא נעימים שוכנים בפרטים הקטנים. חלקו העליון של המזגן, ידיות הדלתות ומדפי הפריזר מלאים כולם בלכלוך וכתמים. הגיע הזמן להתוודע למקומות הנסתרים והמלוכלכים בבית, ולהקדיש להם את תשומת הלב הראויה.

מקלדת מלוכלכת. Dewitt, ShutterStock
כמו להוציא שחורים, ניקוי המקלדת/ShutterStock, Dewitt

1. מקשי המקלדת

לנקות את המקלדת זה כמו להוציא שחורים - פעולה מעצבנת, שמשום מה אנחנו לא מפסיקים לפנטז עליה. רק ש"השחורים", במקרה המדובר, עלולים להצטבר די מהר ולהפוך את השימוש במחשב לבלתי נסבל. מומלץ לנקות את המקלדת בעזרת ספריי אלכוהולי, שנקרא באנגלית Isopropyl. לניקוי בין המקשים עצמם כדאי להשתמש במטלית לניקוי משקפיים או בסמרטוט לח. לאלו שמגדלים בעלי חיים, תופעת שערות הפרווה שמסתתרות בין המקשים בוודאי מוכרת. קחו קיסם או מקל אוזניים, ונסו "לדוג" משם שיערות. אל תחששו להוציא בעדינות את המקשים עצמם, מדובר בפלסטיק שדי קל לשלוף החוצה. לסיום, ודאו כמובן שהמחשב כבוי, אחרת תצטרכו להסביר מי כתב את הג'יבריש שהקלדתם כסטטוס בפייסבוק.

ניקוי מקלדת למרחיקי לכת

מאוורר תקרה. zhangyang, ShutterStock
מאוורר תקרה, מומלץ לנקות בעזרת מקל גולף ארוך ומעוקל/ShutterStock, zhangyang

2. מאוורר התקרה

אנשים רבים מחזיקים במאווררי תקרה, המושכים אליהם לכלוך ואבק. התעלמות מהזוהמה המצטברת עליהם עלולה לגרום לחבלות במנוע, ולכן חשוב לנקות את מאוורר התקרה פעם בחודש. לשם כך מומלץ להשתמש בסולם. לאלו שאין להם, קיים פתרון נוסף: תוכלו להיעזר גם במקל גולף ארוך ומעוקל (אף על פי שלמצוא מקל גולף לא פשוט יותר מלקנות סולם). אם איתרתם אחד כזה, הלבישו עליו את הכיסוי שלו והרטיבו במעט מים עם סבון. העבירו את המקל בעדינות על כנפי המאוורר, בתקווה שהאבק ייפול למטה. רק אל תלחצו חזק מדי, כדי שהמאוורר לא יתנתק, חלילה, ממקומו או מהמנוע. המלצה נוספת היא מריחת וקס למכוניות על כנפי המאוורר, על מנת למנוע מהאבק להצטבר עליהן בפעמים הבאות.

ארגזים. Franck Boston, ShutterStock
ארגזים, מה שלא צריך - זורקים/ShutterStock, Franck Boston

3. המרתף

בכל בית משפחתי יש את החדר שאוצר בתוכו שטויות שאיש כבר לא צריך, אבל לאף אחד אין אומץ לזרוק. אף על פי כן, כדאי להכיר במציאות הקשה, אחרת הדברים שאתם כן זקוקים להם יישכחו שם במהרה. את תהליך הניקוי כדאי להתחיל בחיפוש שאריות של בעלי חיים - קורי עכביש, חרקים קטנים או צואת חולדות, לא עלינו. לאחר מכן, פנו את הארגזים המכילים חפצים ישנים. שימו לב שבתום העלאת הזיכרונות, תוכלו להתקין מדפים בכל המקומות שהתפנו. את החפצים שבחרתם לשמור, נסו למיין לפי קטגוריות. חוסר הסדר מתחיל ממיון לא נכון. לסיום, מומלץ להכין רשימה של הדברים שמצאתם ולהדביק אותה על דלת הכניסה, כך תדעו באופן ברור מה נמצא בחדר גם בפעמים הבאות.

ידית הדלת. evan66, ShutterStock
הידית, נסו לפנק אותה עם סודה לשתייה/ShutterStock, evan66

4. ידיות הדלתות

ידיות הדלתות, במיוחד המתכתיות, נוטות לצבור לכלוך וכתמים וגם לפתח ריח לא נעים שנשאר ביד לאחר השימוש בהן, לכן מומלץ להקדיש תשומת לב גם לידיות, ולנקות אותן מידי פעם. לצחצוח הידית, היעזרו בקערה עם מים חמים וסבון . כדי להיפטר מהריח, מומלץ להיעזר במוצרים כמו סודה לשתייה או חומץ (כן, כן!) בהתאם כמובן לסוג הידית. הסודה, למשל, נוטה להיות אלימה, כך שכדאי להשתמש בה רק בידיות העשויות מחומר יציב. אם יש לכם ידית שנוטה להסריח במיוחד, נסו להשתמש גם במטליות מיוחדות עם ליזול. הן עוזרות לשמור על רעננות המתכת ומחסלות את החיידקים שמצטברים בה.

ניקיון הכיור. SeDmi, ShutterStock
המנוע מאחורי כל פעולת ניקיון פשוטה, הכיור/ShutterStock, SeDmi

5. הכיור

קל לנו לזלזל בכיור שלנו ולצפות שיספוג הכל, אבל ברגע שהוא טיפה מתקשה ומתלכלך, אנחנו מיד מתחילים להיבהל ולהאשים. הנה כמה שיטות לדאוג לכך שהכיור יישאר מבסוט - אחרי הכל, הוא המנוע מאחורי כל פעולת ניקיון פשוטה. רצוי לשמור לצד הכיור מטלית שתוקדש לניקיונו בלבד. אם יש בו כתמי משחת שיניים או אוכל ישן, השרו אותו במים רותחים, כך תוכלו להסיר את הלכלוך ביתר קלות. אחרי זמן מה, נסו להוסיף למים הרותחים גם סודה לשתייה. היא תסייע בניקוי הכתמים ותרענן מעט את ריח הכיור. לחיסול הלכלוכים העקשניים באמת, שפשפו מסביבם ביסודיות עם מברשת שיניים.

מברשת לאסלה. Coprid, ShutterStock
שאלה פילוסופית: איך מנקים את מברשת הניקוי לאסלה?/ShutterStock, Coprid

6. כלי האחסון למברשת האסלה

ברוב הבתים המקום בו מונחת מברשת הניקוי לאסלה הוא המקום הנשכח ביותר. על אף שהמברשת, זוכה פעמים רבות לשימוש, מעטפת הפלסטיק בה היא יושבת, נחה שם לעיתים במשך שנים, עד שהיא מקבלת התייחסות. לכן מומלץ מידי פעם לשטוף גם אותה עם מים וסבון, בכדי למנוע ריח לא נעים או בכלל, על מנת להרגיש שהשירותים וסביבתם נקיים.

7. המברשת עצמה

אחת מהשאלות הפילוסופיות הגדולות ביקום היא איך מנקים את מברשת הניקוי לאסלה. שיערותיה העבות והסבוכות תופסות היטב שאריות של נייר טואלט, שעלולות להישאר שם במשך שנים, ולעיתים גם להסריח. מומחים ממליצים לנקות את המברשת באמצעות דלי המכיל 10-15 כוסות של מים חמים ו- 2 כוסות אקונומיקה. הניחו בדלי את המברשת והשרו אותה במשך שעה. לאחר מכן, ייבשו אותה עם מגבת. במידה ויש צורך, החזירו אותה לדלי למשך שעה נוספת, או שפשוט תשקלו לקנות מברשת חדשה.

מקפיא ומצרכים. ShutterStock
הפריזר, מוקפא גם במחשבותינו/ShutterStock

8. המקפיא

פעמים רבות הפריזר מוקפא גם במחשבותינו. אף על פי כן, מומלץ לנקות את המקפיא לפחות שלוש פעמים בשנה, בעיקר לפני תקופות החגים. תתחילו בלזרוק את כל המזון שאתם לא זוכרים מתי אכלתם בפעם האחרונה. אם התאריך התקלף מהאריזה זה סימן רע מאד, אפילו כשהנ"ל בהקפאה. בתום הפינוי, הפשירו את המקפיא. לאחר מכן שטפו אותו עם מטלית טבולה במי סבון, ולסיום נגבו היטב את כל הכתמים והפירורים שנדבקו לדפנות. לאחר השטיפה, תרשו לעצמכם להעביר ניגוב אחרון עם מים חמים וקצת חומץ או סודה לשתייה. לפני שתחזירו אותו לשימוש, השאירו את דלת המקפיא פתוחה זמן מה, לצורך אוורור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully