וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר הסמרטוטים: פלייליסט לספונג'ה

יותם קניספל

26.8.2011 / 7:09

פסקול מוצלח יכול לגרום לכל פעולה להיות נסבלת. אפילו לניקיון. קבלו את הפלייליסט שיקרצף לכם את הנשמה בזמן הספונג'ה – מדפנה ארמוני ועד קורטני לאב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לניקיון הבית לקראת כניסת השבת
מתי כספי - שיר עם נקי
מתי כספי, עם מילותיו של אהוד מנור, תפס את מהות ניקיון הבית לקראת כניסת השבת, בשיר שיש בו חגיגיות סופ"שית מדויקת עם מידה מאד נכונה של דרייב מפרגן שגורם לעבודה הקשה להרגיש חגיגית.

לפריקת ארגזים בדירה הראשונה לבד
Ryan Bingham - Tell My Mother
ראיין בינגהם, כוכב הקאנטרי הכריזמטי והצרוד, שהספיק כבר לקטוף אוסקר על המוזיקה המושלמת שכתב עם טי-בון ברנט לסרט 'לב לא שפוי', בשיר שכולו מבט קדימה - "דבר אחד בטוח, אהיה במקום אחר/רק אל תשכחו להזכיר לאימא שאני אתגעגע". לשמוע, למחות דמעה ולנגב את המדפים, ובסוף להתקשר לאימא. ספרו לה שאתם מתגעגעים ועל הדרך, מנפו את המומנטום ובקשו עוף לשבת, או סיר קובה, שיקל על הסבל.

למעבר לדירה חדשה עם בן זוג
She & Him - Don't Look Back
הריגוש שבניקיון עם בן או בת זוג בדירה חדשה הוא ריגוש של "פעם ב-". תחושה של מרץ וחיוניות מעורבבת בניחוחות אהבה ואבק באוויר. בדיוק כמו השיר המדויק הזה, שמלווה בקליפ מצוחצח ומלא חן. אבל זה לא כוחות. כשזואי דשאנל היא הזמרת ששרה אותו, ברור שהוא ייראה טוב.

אלאניס מוריסט - hand in my pocket. מערכת וואלה!
אלאניס מוריסט. אוספת את השברים מהרצפה ומעבירה ניגוב/מערכת וואלה!

לנקות את הדירה אחרי שבן הזוג עזב
Alanis Morissette - Hands Clean
הדבר האחרון שבא לנו לעשות אחרי פרידה מבן הזוג זה לנקות את הבית. אבל שיר טוב, שמציג בדרכו את ההתנקות הנפשית של המבצע, יכול לגרום לכם לקום מהרצפה, להכניס את הטישיו לפח, ולהתחיל לאסוף את השברים. אלאניס, שידעה פרידות קשות (ובעיקר איך לנסח אותן בצורה ישירה וכואבת), בשיר שכולו היטהרות, התחלה חדשה - וניקיון. הפעם זה הידיים, מחר זה הנפש.

The Like - Wishing He Was Dead
The Like, להקת בנות קליפורנית מתוקה, בשיר קצת יותר כועס ותקיף על נערה נבגדת שמחכה שבן זוגה ישוב הביתה כדי לזרוק אותו. "חיכיתי כל הסופ"ש/שהעכבר הזה יחזור/בזמן שהיה עם מישהי חדשה/ועכשיו זמנו קצוב". השיר שהכי מתאים לקרצוף הרצפה בכעס, בזמן שתסתכלו על הדלת ותחכו שישוב. איזה חבל שהיא תלכלך שוב כשתזרקי עליו מאפרה.

דפנה ארמוני - אוהבת אותך, עוזבת אותך
אלה מכם שהיו בחיים כשהשיר הזה יצא לרדיו אולי יצליחו לזכור מי כתב אותו (התשובה בסוף*). אבל מעבר לקליפ המצחיק - שמאז שצולם, הספיק הבמאי מיקי בהגן לחזור בתשובה – מדובר בפנינה אייטיזית, שלא לומר פאייט בוהק, של דפנה ארמוני בעלת הקול הנפלא בשיר על פרישת כנף, שכולו עצמאות. ועצמאות, אם היה לכן ספק, משמעה שאין עם מי לחלוק את שטיפת הכלים בכיור (* וכן. שלום חנוך).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דפנה ארמוני. המלכה האם של שירי הספונג'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מריח כמו מקרר מסריח
Tiger Love - Gio Gio
נחסוך במילים. תגידו שלא בא לכם לפתוח ולסגור את דלת המקרר לפי הקצב של השיר הזה, רק אל תשכחו גם לפנות אותו משטויות בדרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר השינה שלה היה מלוכלך משלכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לניקיון בבוקר שאחרי מסיבה פרועה
Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
כשאתם עוד בהאנגאובר ומרגישים שחייכם תקועים מתחת לגשר, זכרו יש אנשים שהרגישו כך לפניכם, וסביר שהם היו במסיבות פרועות בהרבה. הבדל קטן: אחריהם ניקתה חדרנית עם הבעת פנים דומה מאוד לשלכם. נו טוב, לפחות יצא לכם מזה שיר.

Hole - Celebrity Skin
היופי בשיר הזה הוא שלא משנה מה תאספו מהרצפה של הסלון כשהוא יתנגן לכם ברקע, בקבוקי בירה ריקים או צעצועים עטופים בבמבה, עדיין תרגישו כמו כוכבי רוק. רק תשתדלו להגיף את התריסים לפני שאתם מתחילים לנגן על המטאטא בפראות משל היה גיבסון חשמלית.

Janis Joplin - One Night Stand
היישר מקברה של האישה שהצהירה שהיא עושה אהבה עם 25,000 איש כל לילה, אבל חוזרת לישון לבד. נקו את חדר השינה שלכם, וביתר יסודיות אם אתם לא זוכרים מה קרה אתמול בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully