וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לניקיון בזק: מנקים צ'יק צ'ק

יותם קניספל

19.8.2011 / 8:37

הסלון נראה כמו אתר הריסות ואימא בדרך אליכם עם האחות? הבית הפוך ולא בא לכם ממש לנקות? כך תמזערו את הטינופת במינימום זמן

הבית מטונף ואין לכם דקה לעצמכם? יש לכם אורחי פתע והסלון נראה כמו אתר הריסות? שונאים לנקות, אבל עוד יותר את המבטים המאוכזבים של החמות? הרשו לנו לעזור. הנה טיפים לניקיון הכי זריז שיש - עד כמה שניתן, כן? לפעמים יותר מהיר לעבור דירה מאשר לנקות - כדי שמצד אחד תוכלו לסמן וי על משבצת הניקיון ולעשות ספונג'ה למצפון, ומצד שני, עוד ישארו לכם מספיק זמן ואנרגיה כדי ללכלך את הכל בחזרה אחרי שתסיימו.

מחברת. ShutterStock
כתבו את רשימת המטלות ואת הזמן הדרוש המשוער לכל אחת וקבעו דד ליין/ShutterStock

לפני הכל: עושים סדר בראש

צאו מנקודת ההנחה שכל מה שיש לכם בחדר יכול להתחלק לשלוש קטגוריות: דברים שמקומם בפח, דברים שמקומם בחדר, אבל לא בהכרח על מאוורר התקרה, ודברים שלא צריכים להיות בחדר הזה - אלא באחר. מומלץ לקחת פנקס ועט, לסרוק את החדר, ולציין את מטרות הניקיון. אל תגעו עוד בכלום, רק תסתכלו, והתחילו להפגיז את עצמכם ביעדים. לצד כל כמה מטלות, רשמו את פרק הזמן שאתם חושבים שהן יגבו.

תלו עם סלוטייפ את דף המטלות על דלת החדר - ואתגרו את עצמכם ברשימת היעדים. דקה וחצי לקפל את הבגדים? נסו לעשות זאת בדקה. אתם בתחרות. חוץ מזה (וככלל), השתדלו לקבוע עם חברים/משפחה לשעה מסוימת, כך שיהיה לכם דד ליין לסיום.

שלא תטעו. ניקיון זריז בבסיסו מנוגד לניקיון מעמיק. זה לא הזמן לפרק את הבוידעם מתכולתו, לשבת ולדפדף בספר המחזור שבמקרה מצאתם או לתהות מי מבין חבריכם יקבל את המנורה המאובקת או את חולצת סוף מסלול אוג' 92 שפתאום נפלטה מהארון. כשאנחנו מתחילים לסדר ולנקות, הפיתוי להתחיל "להעמיק" מסוכן מתמיד. למשל, אם כבר החזרנו ספר למדף - פתאום נחליט לסדר את כל הספרים לפי א'-ב', שזו מחשבה מבורכת, אבל היא תעלה לכם בזמן ומאמץ. הוסיפו את המטלה הזו לדף המטלות שלכם, ושמרו אותה לאחר כך. ככה יש סיכוי קלוש שאפילו תחכו לרגע שתגיעו אליה, בתום המטלות הדחופות יותר.

חדר שינה. ShutterStock
הפכו את מיטתכם למזמינה. היא תחכה לכם כשהכל ייגמר/ShutterStock

תחנה ראשונה: הסלון

המקום המרכזי בבית הוא מן הסתם זה שצריך להיות הכי מזמין. שבו על הספה, ונסו לסדר את כל מה שבשדה הראייה שלכם. סביר שגם האורחים יישבו עליה, ויראו את אותו הבלגן שאתם רואים עכשיו. טלו שקית ומלאו אותה בטינופת שמסביב, וכמובן, עשו לאנושות כולה טובה והקדישו שקית נוספת לפריטים שיש לזרוק למחזור. עיתונים מלפני ארבעה שבועות כבר אין סיכוי שתקראו עכשיו, אם לא קראתם בהם עד כה. הגיע הזמן להיפרד.

שולחן הקפה ברוב הסלונים מהווה מושבה נוחה למדי לבלגן לא נחוץ. עיתונים שלא קראתם, כוסות קפה מהפעם האחרונה שאירחתם, מאפרה מלאת בדלים שהאיום "ניקוי יבש לשטיח" כתוב עליה בענק - כל אלה ועוד, צריכים להיות מוקד העניין שלכם. חמש דקות גג.

אחרי שתקומו, עברו על הרצפה וסביבתה - והרימו כל דבר שנראה לכם חריג. את קופסאות הדי.וי.די החזירו למדף. את הכלים למטבח, את הגרביים לכביסה ואת השלט למקום. דאגו לסדר בצורה מזמינה את הכריות.

רק כשתסיימו, התחילו בשאיבת השטיח. אם אין לכם אחד - ניצלתם. עברו לתחנה הבאה.

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב להשאיר את כל ענייני הכיור לסוף/ShutterStock

תחנה שנייה: המטבח

בירת הלכלוך במדינה שהיא ביתכם. המטבח, חללית האם של כל הפירורים, הריחות, הכתמים והכלים המפוזרים בכל רחבי הבית - הוא האתגר הגדול באמת, ולכן חשוב להיות ממוקדים כשמנקים אותו, יותר מאשר את שאר החדרים בבית.

חשוב להשאיר את כל ענייני הכיור לסוף. זרקו את כל הכלים שתתקלו בהם בדרככם לכיור, וחכו לסיים איתם.

את כל הדברים שאתם לא יודעים איפה להניח, שימו במקום אחד. אתם תחזרו אליהם אחר כך. הכי חשוב להיפטר מהפירורים ומשאריות מזון שנמצאות במקרר או מחוצה לו - לחם ששוכב ללא תנועה ארבעה ימים, גבינות שפג תוקפן וחצאי בצלים שאין להם הופכין.

ועכשיו - תופים דרמטיים – הכלים, ובשמם השני, אימת העצלנים. כדי למזער את הייאוש, וגם את צריכת המים, מומלץ לחלק את העבודה לשני חלקים: קודם מברישים את כל הכלים ביסודיות עם ספוג וסבון כלים ומניחים על השיש, ורק לאחר מכן שוטפים אותם אחד-אחד תחת מים זורמים.

שעונים. ShutterStock
נראה אתכם מנקים את המקלחת בשש דקות/ShutterStock

תחנה שלישית: המקלחת והשירותים

המקום בו אנחנו מתנקים צריך להיות נקי בעצמו - ולמרבה ההפתעה, זה בדרך כלל גם אחד הלוקיישנים הכי מזוהמים בבית. אבל אין חדר שמרגיש נוצץ יותר מחדר אמבטיה או שירותים נקי. כך עושים את זה בשש דקות: נקו את הכיור עם מגבון לח או סמרטוט. יפה. עכשיו נקו את המראה עם ספריי, והעבירו ניגוב על מכסה האסלה והמושב. כל זה, במצטבר, לקח עד דקה ורבע, בהנחה שהתעכבתם להפריח נשיקות למראה. העבירו סמרטוט גם על כתמי המים שעל דלת המקלחון, ואל תשכחו שתי התזות של מטהר אוויר. הסוף.

פח אשפה. ShutterStock
כשהזבל יוצא ראשון מהחדר, כל שנותר הוא לסדר את הבלגן/ShutterStock

תחנה אחרונה: חדר השינה

את המסע הקצר אך המפרך כדאי לחתום בחדר השינה, כדי שהמיטה תהיה כמה שיותר קרובה אליכם כשתסיימו. מומלץ להתחיל מהמיטה ולהחליף קודם כל את המצעים. הלוא זה הדבר הכי מעיק שתאלצו לעשות ממילא, אז עדיף לסלק אותו מהרשימה. הפכו את מיטתכם למזמינה. היא תחכה לכם כשהכל ייגמר.

הלאה. עוברים אל הפח, או לכל מה שאמור להיות בתוכו אבל טרם הגיע אליו - כולל עטיפה של חטיף שמעלה אבק על השידה מתחילת השבוע, מכתב מיותר מהבנק, פתקי "לא לשכוח" שכבר מזמן שכחתם וכו'. כשהזבל יוצא ראשון, כל שנותר לכם הוא להחזיר את הבגדים והספרים למקומם, ולטאטא את הרצפה, וכבר החדר נראה הרבה יותר טוב.

אישה מנקה, ניקיון, מטאטא. ShutterStock
תמיד כדאי לשים ברקע מוזיקה או פטפטת ברדיו. מדיבור בטלפון או טלוויזיה ברקע עדיף להימנע/ShutterStock

עוד כמה טיפים לפני שחרור:

1. הכי חשובה השיטה. היו עקביים במה שאתם מחליטים לעשות בכל רגע, ואל תזפזפו בין מיון מדפי הספרים לסידור ארון בגדים.

2. התמקדו בכל דבר בנפרד. שלוש דקות לאסוף דפים, חמש דקות לבגדים, שש דקות לערימה של פריטים שלא שייכים לכאן. זה יותר משחק הזיכרון מניקיון - אבל ככה לאט לאט החדר יתנקה בלי שתשימו לב איך זה קרה, ועם הקצבת הזמן תרגישו יותר מאותגרים.

3. תמיד היעזרו במוזיקה או דיבורים מעניינים מהרדיו. הימנעו מדיבור בטלפון או מהסחות טלוויזיוניות - ונסו לשתות קפה לפני. ככל שתהיו יותר אנרגטיים, ככה תהנו יותר לסדר.

4. תגמלו את עצמכם. החליטו מראש על פרס שתעניקו לעצמכם כשהבית יהיה מסודר (אולי מנקה בתשלום?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully