וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזור הג'מג'ומים

שני ברים חדשים שנפתחו בתל אביב מעניקים במה עיצובית ראויה למוזיקה, שמתנגנת בהם בצורה שונה לגמרי. באחד מג'מג'מים ובשני אשכרה אפשר לנהל שיחה

גם אם זה לא ממש נעשה במודע, פרט למוזיקה שמסתלסלת ברקע ולחומר האנושי שפוקד את הבר האהוב עליכם, גם לעיצוב שלו יש השפעה בבחירה שלכם לבלות דווקא בו ולא באחר. ההשקעה העיצובית במקומות בילוי, לרבות ברים, מסעדות ומועדונים, היא מרכיב מהותי במדד הפופולריות שלהם. בימינו, בעלי העסקים כבר השכילו להבין שלא די בברמן חתיך ותאורה אפלולית כדי להפוך בר למקום הנכון להיות בו, ושכדי להביא אמירה אישית למקום שלהם – וכמובן שתיינים מהזן החיובי - יש צורך גם בתפאורה הולמת, שתשלים ותעצים את האווירה הכללית. שניים כאלה נפתחו ממש לאחרונה בתל אביב ועוצבו על ידי בעלי המקום ללא עזרה של מעצב פנים. האחד בסגנון מועדון פריזאי מאופק משנות ה-20 והאחר מאופיין בגישה אורבנית עכשווית ובחיבה לאלתורים מכל הסוגים. כל אחד מהם עושה כבוד גדול למוזיקה ולשוחריה בדרכו (ובשניהם מועסקים גם ברמנים חתיכים למשעי, אל חשש).

טוניק

טוניק. נמרוד סונדרס
תוכן לאנשים שבעים משופוני. טוניק/נמרוד סונדרס

שם: "טוניק", גם שם של משקה וגם מידה של סאונד.
בעלים: שמעון משל. מבעלי "קפה נח", הברים "ארמדילו" ו"פיקוק" ומסעדת "אורקה" המנוחה.
שטח: 120 מ"ר.

טוניק. נמרוד סונדרס
עיצוב אלגנטי שמכבד את המבלים ולא מאלץ אותם לרקוד/נמרוד סונדרס

קונספט עיצובי: מועדון האנג-אאוט בוהמייני בסגנון שנות ה-20 בפריז. "לא הייתה לנו מטרה לייצר מקום של שופוני" מציין משל, שאוחז בוותק של 17 שנה בחיי הלילה התל אביבים ומרכיב בעצמו את רשימות ההשמעה של כל מקומות הבילוי בבעלותו. "רצינו בר מוזיקלי שמשדר איפוק אלגנטי הודות לעיצוב שמכבד את המבלים, כשהם אלה שבולטים ולא יכולת הריקוד שלהם. מערכת הסאונד המתקדמת ששתולה בתקרה מאפשרת שיח, כך גם התאורה שלא אפלה מצד אחד ולא מסנוורת מצד שני". החלל מתהדר בבר ארוך עם פנל מוזהב, ריהוט עץ כהה, שנדליירים שמשתלשלים מהתקרה וחלון פנורמי גדול שצופה על רחוב אחד העם. "בחרנו לכסות את החלונות בווילונות גלילה דרמטיים שיעניקו פרטיות למבלים וכשהם מורמים נחשף הנוף האורבני של המבנים המשוחזרים ברחוב".

טוניק. נמרוד סונדרס
בתקרה מתחבאת מערכת סאונד משוכללת שמאפשרת לנהל שיחה שפויה גם במהלך הופעה/נמרוד סונדרס

פריטים מיוחדים: שנדליירים וגופי תאורה מפורזלים צמודי קיר, עמדת כניסה שעשויה מברזל ושיש ונראית כמו הכרכרה של סינדרלה, וכלי הגשה מתכתיים. כולם לוקטו בנסיעה מיוחדת של בעלי המקום למלון "קלארידג'" שבלונדון, שאחת לכמה זמן מקיים מכירות של הציוד שלו.

טוניק. נמרוד סונדרס
בר ארוך עם פנל מוזהב וברמן חצ'יך/נמרוד סונדרס
טוניק. נמרוד סונדרס
30,000 שקלים יורדים באסלה. תאי השירותים/נמרוד סונדרס

היי-לייט עיצובי: תקרת מתיחה שחורה, בעלת אפקט של מראה שבתוכה שתולים רמקולים סמויים, וגם תאי השירותים בסגנון דמקה, שבכל אחד מהם הושקעו 30,000 דולר.

טוניק. נמרוד סונדרס
על התפריט המוזיקלי: גלעד כהנא ואסף אמדורסקי/נמרוד סונדרס

היי-לייט מוזיקלי: מספר פעמים בשבוע מארחת הבמה הופעות בליווי פסנתר, שהאוצרים האמנותיים שלהן הם גלעד כהנא ואסף אמדורסקי.

מה בין העיצוב למוזיקה: מלבד השאנסונים המתבקשים בחלל הפרנקופילי, יתקיימו בו גם ערבי בורלסק וכאלה שיוקדשו לדיסקוגרפיה של סרז' גינזבורג.

בעל הבית מסכם: "כאן מגישים תוכן, לא אוכל".

טוניק. רחוב אחד העם 54. פתוח מדי ב'-ה', מהשעה 21.00 עד אחרון המבלים. 03-5607000.

האזור

האזור. נמרוד סונדרס
"בית מלאכה לקסם מוזיקלי". האזור/נמרוד סונדרס

שם: "האזור". כדי לשמור על דיסקרטיות המקום לפני שנפתח לקהל, הוא כונה האזור, ומאז נשאר לו השם. תודו שזה גם מצטלצל טוב כששואלים אתכם "אתם באים לאזור?".
בעלים: ג'רמי הורגן.
איפה: הרכב 13 .
שטח: 250 מ"ר.

האזור. נמרוד סונדרס
אין במה מוגדרת, כולם מנגנים ביחד בחלל אחד נטול היררכיה/נמרוד סונדרס

קונספט עיצובי: חלל גדול אך אינטימי וצנוע בהווייתו שמעניק למוזיקאים ואנשי מוזיקה השראה יצירתית. "מדובר בבר שמהווה מקום מפגש למוזיקאים שמגיעים לג'מג'ם ביחד על הציוד שהמקום מציע, ביניהם תופים, פסנתר, גיטרות ועוד", מפרט הורגן. כל מי שמגיע ל"אזור" יבחין מיד שמלבד הקונספט המוזיקלי הייחודי, גם העיצוב יוצא דופן ומקורי. הורגן עצמו עיצב את הרהיטים, גופי התאורה ואפילו את הבר שמורכב מבלוקים של בטון ומשטח עץ גס. "שום דבר לא גונב את ההצגה של הדבר שלשמו התכנסנו כאן - המוזיקה. כל הפריטים שמרכיבים את המקום משרתים את אותה המטרה".

האזור. נמרוד סונדרס
את גופי התאורה מכנים כאן "אור התוף"/נמרוד סונדרס
האזור. נמרוד סונדרס
וכל הרהיטים עשויים קרטון דחוס שהודבק בטכניקה מיוחדת/נמרוד סונדרס

פריטים מיוחדים: כורסאות, ספסלים ושולחנות שעשויים מקרטון שמודבק בטכניקה מיוחדת. גופי תאורה שמשתלשלים מהתקרה הגבוהה (5 מ') עשויים מתופים ומכונים על ידי הורגן "אור התוף". על הקירות תלויות כרזות מקוריות מפריז, של פסטיבלי ג'אז משנות ה-80, וכרזות מצוירות של דיוקנאות של אמנים בולטים, מבאך ועד ג'יימי הנדריקס, מעשה ידיו של האמן פביאן שפינר. אפילו המזוזה בכניסה מפוסלת בצורת מפתח סול (עליה אחראית אימא של הורגן).

האזור. נמרוד סונדרס
על הקיר תלויים דיוקנאות של אמנים בולטים, מבאך ועד ג'יימי הנדריקס, מעשה ידיו של האמן פביאן שפינר/נמרוד סונדרס
האזור. נמרוד סונדרס
אפילו פרקט העץ נבחר משיקולים אקוסטיים/נמרוד סונדרס

היי-לייט עיצובי: באופן די מפתיע (או שלא), אין במה שמושכת אליה את תשומת הלב של המבלים. "כולם מנגנים ביחד בחלל אחד, ללא היררכיה וללא חיץ ביניהם".

היי-לייט מוזיקלי: מפגש ספונטני בין מוזיקאים שמנגנים יחד ללא הכוונה או הגדרה מראש.

מה בין העיצוב למוזיקה: כמעט לכל פריט במקום יש קשר למוזיקה. אפילו פרקט העץ הורכב מתוך שיקולים אקוסטיים. "העובדה שהריהוט מודולרי ויכול לנוע ממקום למקום על גלגלים", מוסיף הורגן, "מאפשרת למבלים ליצור בינם לבין עצמם הרכבים בצורה נוחה".

בעל הבית מסכם: "בית מלאכה לקסם מוזיקלי".

האזור. הרכב 13. א'–ה' ושבת מהשעה 21:00 ועד אחרון המוזיקאים השיכורים. ו' 14:00– 19:00. 054-44467240.
עדכונים בנושאי ההופעות מתפרסמים בדף הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully