וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה זה כשיש שניים: המדריך לשותף המטונף

ענת ניר

21.7.2011 / 1:11

מתי להגיע, מה לשאול, כמה לשתות ואיך לא להיראות כמו טינופת. שמונה כללי זהב בדרך לרושם ראשוני מצוחצח על השותף החדש שלכם לדירה

אם בעבר שיטוט זריז באינטרנט ושיחת טלפון קצרה היו מספיקים על מנת לאתר שותף מתאים לחדר ריק שהתפנה, היום עשרות אודישנים וראיונות אישיים מביכים, שמתחזים לסמול-טוק מנומס, מחכים לכל סטודנט שמנסה למצוא קורת גג עירונית. אל מול אינפלציית המועמדים שמוכנים למכור שיני זהב תמורת טריטוריה מינימלית, נטייה טבעית לסדר וניקיון תהווה יתרון לא רע בדרך אל החוזה הנכסף. הצהרה על ספונג'ה כעל תחביב מרכזי ועל המגב כחבר קרוב, תשאיר את שאר המרואיינים מאחור ואתכם צוחקים כל הדרך אל שכר הדירה המופקע. אז איך גורמים לשותפים העתידיים לחשוב שאתם מתנתה האישית של מרתה סטיוארט לבני האנוש? כיצד משכנעים אותם שאתם מומחים לניקיון והיגיינה, מבלי ליצור רושם מלוקק? גייסנו עבורכם את שמונת כללי הזהב בדרך לרושם נקי, טבעי ומלא ברק.

1. הקפידו על מראה מסודר והגיעו בזמן

נכון שאין מתאם מדויק בין השניים, אולם סביר להניח שמי שיגיע במועד שנקבע לראיון הוא גם השותף שישלם בזמן את חשבון החשמל ולא סתם יתלה אותו לקישוט על דלת המקרר. כמו כן, כנראה שמרואיין שמקפיד על מראה מסודר ומצוחצח, הוא גם זה שיוריד את הזבל כשהפח במקום יעלה על גדותיו. לכן הקפידו להגיע לדירה חמש דקות לפני הזמן, רצוי בבגדים נקיים.

2. הכיבוד הוא בשבילי

אפילו אם מדובר בכוס מים, כדאי תמיד לטעום מהכיבוד או מהשתייה הקלה שהונחה על השולחן. נכון שלא מדובר בחוקיו הנוקשים של מאהל בדואי מסורתי, ואף אחד לא ייעלב אם לא תסיימו לשתות את התה, אף על פי כן כדאי כבר בהתחלה להראות שייכות לבית וביטחון גמור לאכול מהמזון או להשתמש בכלים במקום.

3. לא לשטיפת הכלים, כן לפינוי השולחן

אבל מה עושים אחרי שפטפטתם על תה ועוגיות? האם להעניק לכוס ליווי מלכותי עד הכיור, או אשכרה לשטוף אותה תוך קריאות פולנית של "זה בסדר, זה מה זה מרגיע אותי לשטוף כלים"? לדעתו של אורי סתיו, שוכר דירות ותיק שראיין כבר אינספור שותפים, הכוס הזו היא למעשה מבחן אמריקאי קטן. "אני תמיד שם לב מה אנשים עושים עם כוס התה או המים שהכנתי להם", הוא מספר, "יש תופעה שכיחה מאוד בדירות שותפים, שאנשים שותים, אוכלים ומשאירים את הכלים בחדר. אחר כך אתה נכנס לשם והכל מלא בצלחות וספלים, אז זו דרך טובה לוודא שאנשים הם לא אגרני כוסות פוטנציאליים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

4. יש שאלות?

"יש כאלו שנכנסים ועושים רושם יותר מדי נקי", מזהיר סתיו מפני טעות נפוצה נוספת, "הם שואלים אותך: 'רגע, אז מי מנקה פה תמיד?' זה נראה כאילו הדירה מגעילה אותם. זה לא מראה שהם נקיים, אלא כאילו הם הולכים להיות ממש מעצבנים", לכן הקפידו על הגבול הדק שבין התעניינות אמיתית למטרד.

5. שותפנינג'ה

כדי לכבוש את ליבם של השותפים לעתיד, התייחסו אל עצמכם כאל: "שותפנינג'ה". אם המראיינים חיים את הז'רגון העכשווי של אתר "הומלס", הם כבר יבינו למה הכוונה. "שותפינינג'ה הוא שותף בלתי נראה", מסביר סתיו את משמעות המילה למי שאינם יודעי ח"ן, "אין לך מושג שהוא נמצא בבית, כי הוא חי חיים הרמטיים. בכלל לא יודעים שהוא פה". במילים אחרות, לשותפנינג'ה הרגלים מושלמים בכל מה שקשור לסדר ולניקיון, ועל אף הדמיון לצבים המצוירים, כדאי שתנכסו את הביטוי לעצמכם באופן מיידי.

6. חבר טלפוני

במידה והדרך הנונשלנטית לא הוכיחה את עצמה, טכניקה אחרת להוכיח למראיין שאתם שותפים נקיים היא פשוט להביא חברים שיעשו בשבילכם את העבודה השחורה. תמר פריאל, עוד שוכרת דירות מנוסה, מספרת כי היא זו שגרמה לחברתה, שחיפשה בנרות אחר בית, לזכות בדירה. "אחרי שניצן שאלה את השאלות הרגילות, התערבתי בשיחה", היא משחזרת, "הסברתי שהיא שותפה מדהימה, שכל ערב מבשלת פסטות מהממות ושהיא פסיכית לניקיון, חוץ מזה שהיא חמודה ומקסימה". הקסם עבד בקלות ואחרי יומיים התקשר השותף לניצן ושאל מתי היא נכנסת לדירה.

7. הסיגריה שאחרי

יש דירות בהן מדיניות האפרטהייד כלפי מעשנים מופיעה כבר במודעה. באחרות, המאפרה עומדת על שולחן הסלון ומצהירה בגאון על הרגלי העישון של בעליה. אבל מה עושים בדירות ניטרליות, שבהן דבר אינו מסגיר את כמות העשן המסתלסל בדירה? במקרים כאלה מוטב לחכות עם הפסקת העישון שלכם לפחות עד אחרי המעלית. כך, תוכלו לפחות לדחות את הקץ עד שיתגלה כי אתם בעצם הכלאה נדירה בין מאפרה לבן אנוש.

8. לשכוח פלאפונים

אף על פי שזהו הטריק הישן ביותר בספר, אם ברצונכם לסמן טריטוריה, הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא פשוט להשאיר חותם בצורת פלאפון שנשכח בדירה. נכון שהשארת חפצים בשטח מראה על פיזור, חוסר תשומת לב ונטייה לשכחנות, אבל כך השותפים העתידיים ידעו, גם אם במקום נשכח במעמקי התת מודע, שאתם כבר מרגישים בבית. ואם להודות על האמת, יותר מכל הרגלי צחצוח משופשפים, בסופו של דבר הידיעה הזו היא שתביא אתכם לנצח במרוץ לדירה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully