וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה בעקבות אחד: מלונות הבוטיק החדשים

שחר בן פורת

23.7.2011 / 9:15

כמו מלון רגיל, רק אינטימי, בלי בריכה, ובדרך כלל עם טוויסט. 4 מלונות בוטיק חדשים ומעוצבים שתפסו לנו את העין, ועוד אחד שייפתח באביב הקרוב

סנטר שיק, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמייה של דירה תל אביבית טיפוסית, מינוס בעל הבית החמדן והשכנים שגונבים את העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש נפתח מחדש מלון "סנטר", השוכן בכיכר דיזנגוף ומנוהל על ידי רשת אטלס. המלון נסגר למספר חודשים לעיצוב מחדש, שגרר תוספת של שם משפחה לתעודת הזהות; מעתה, קראו לו "סנטר שיק". בנוסף, הצטרפה לסיפור גם הכותרת "love to live in Tel Aviv", והרעיון הוא שהאורחים במלון ירגישו כאילו הם מתארחים בדירה תל אביבית טיפוסית. הכוונה היא כמובן לא לדירה מחולקת זעירה עם קירות גבס, מנת חלקם של מרבית שוכרי הדירות בעיר, אלא כמובן לכזו שרוב התל אביבים כבר לא יכולים להרשות לעצמם בשל תעריפי השכירות המשתוללים בעיר.

כדי למקסם את החוויה התל אביבית לקח המעצב אורן ברונשטיין את הטרצו – מרצפות שמאפיינות את בנייני הבאוהאוס, ואת הסיליקט – הלבנים של הבנייה התל אביבית הישנה, ושילב אותן במלון בדרך חדשה; הסיליקט מופיעות כחיפוי קיר בלובי ובחדרים, ומרצפות הטרצו, שהוזמנו בגוון ירוק שונה מהמקובל, מכסות את הרצפה. עבודות של האמן אבי כץ, המצייר סיטואציות בבתי קפה וחותם עליהן בצירוף פירוט הארוחה והעלות שלה, תלויות בכל אחד מהחדרים, וברחבי המלון פזורים מסמכים ישנים המתארים את ההיסטוריה של המבנה. הספרייה בלובי כוללת ספרים על העיר, ובטלוויזיה מוקרנים סרטים על תל אביב של פעם מהארכיון של סטיבן שפילברג.

בכל אחד מ-54 החדרים במלון תמצאו מאוורר תקרה כמו גם מרפסת קטנה. כולם, כמו גם הלובי, מעוצבים בצבעוניות מתפרצת ומגוונת, שעלולה לגרום לסחרחורת לשמרנים. חגיגת הצבעים משתלבת גם בריבוי טקסטורות וטקסטילים מסוגים שונים, המדגישים את האקלקטיות המאפיינת בתים רבים בעיר, מבפנים ומבחוץ. החפצים נאספו במקומות שונים – הנמל, שוק הפשפשים, במטרה לערבב בין אזורים ותקופות.

הגג אמנם נטול בריכה אך הוא עשיר בצמחייה מסוגים שונים ובפינות ישיבה, המצליחות לדמות גג תל אביבי עשיר ומושקע. גולת הכותרת, עם זאת, נמצאת בכלל בכניסה: שני פסלי חתולים גדולים של עוגג כחילה, עשויים ברונזה, קריצה לחתולי הרחוב הממלאים את העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גג מלון סנטר שיק. על היעדר הבריכה אמורים לפצות העציצים. המון עציצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

West, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ווסט. חלל קצת אחר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדי שתרגישו בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת מלונות "טמרס" פתחה באחרונה את המלון, השוכן מעל חוף הצוק בתל-אביב, בצמוד למתחם "סי אנד סאן" השנוי במחלוקת. המלון, על 65 הסוויטות שלו, פונה בעיקר לאנשי עסקים, המגיעים בחלקם למספר ימים ואחרים למספר שבועות ומעלה. בניגוד למצופה ממלון השוכן על החוף, בחר מעצב פנים דניאל חסון לתכנן את החלל בצורה קצת אחרת. הכניסה למלון מפגישה את הנכנסים עם הבריכה והים שברקע, קירות לבנים ווילונות חצי שקופים. בעמדת הקבלה, הנמצאת מימין, בחר חסון להציב קוביית אבן שחורה ובלתי שגרתית, עם גופי תאורה מתכתיים העומדים עליה ולא תלויים מעליה. השטיחים בלובי שעירים, בגוון נס-קפה-זהוב, ולא בתכלת המתבקש. עם זאת, המראה הגדולה מאחורי עמדת הקבלה עוזרת להכניס את הים והבריכה אל תוך החלל.

לובי המלון חולק חלל עם המסעדה, המתפקדת בבקרים כחדר אוכל. הוא משלב ספות נמוכות בצד פינות ישיבה גבוהות, השוברות את המקובל בחדרי אוכל של מלונות. בעוד כל הרהיטים שומרים על צבעוניות לבן-שחור-חום, תמצאו כאן שני שזלונגים ורודים הנותנים לחלל זריקת צבע, בצד ספת עור שחורה באורך 11 מטר שמולה ניצבות כורסאות.

החדרים, שומרים על הצבעוניות והשילובים שהנחיל חסון בשטחים הציבוריים, עם שולחן ניקל כסוף מצופה בפלטות של עור שחור ותיפורים חומים, בצד תמונות אובר-סייז של נופים שונים בצבעי שחור-לבן. הסוויטות עוצבו כך שמי ששוהה בהן לזמן ממושך ירגיש בהן בבית, כולל מטבח לכל דבר וסלון בו ניתן לארח, וחלקן מותאמות לכבדי ראייה, לכבדי שמיעה ולמסתייעים בכסא גלגלים.

Black & White, מושב חד נס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בקטע של קולור בלוקס. מלון Black & White/מערכת וואלה!, צילום מסך

קומפלקס האירוח שנפתח בחודש אפריל במושב חד נס שבצפון הארץ, אמנם ממותג כמלון בוטיק, אך למעשה נע על קו התפר שבין מתחם צימרים למלון. מרכיבות אותו שלוש יחידות אירוח: האחת היא וילה גדולה, שבה שלוש סוויטות, והשתיים האחרות הן שתי סוויטות השוכנות כל אחת במבנה נפרד משלה. כל סוויטה בווילה כוללת חדר שינה גדול עם חדר רחצה צמוד ומרפסת פרטית. הסוויטות הנפרדות כוללות כל אחת חדר שינה, סלון וחדר רחצה גדול.

בעלי המקום הם סיגל ואייל שמואלי, והם עיצבו אותו במו ידיהם, ללא ההכשרה מסודרת בתחום אך עם טוטאליות גמורה. הצמד הקלאסי, שחור ולבן, נבחר עבור המתחם, במטרה לשוות לו יוקרה ואיכות. בהתאם, הקירות נצבעו בצבע לבן-אפרפר או חופו בקרמיקה לבנה או אפורה-שחורה עם עיטורי עלים, וריצוף החללים נעשה בגרניט-פורצלן שחור מבריק, המשקף את התקרה, בכדי ליצור תחושה של חלל גדול יותר. החפצים השונים בחדרים משלבים גם הם בין שני הצבעים, עם נגיעות קטנות של כסף, ירוק ואדום.

בחדרי הרחצה תמצאו מקלחונים שקופים, משטחי שיש שחור מבריק עם רצפה שחורה נוגדת החלקה. הכיור בחדרי הרחצה לבן, כמובן, כמו גם האמבטיה, שהחיפוי סביבה שחור משחור. על תקן אמבטיה ממתין בכל חדר הג'קוזי, בין אם בתוכו או בגינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיש שחור משחור עם נגיעות לבן בחדר הרחצה הדרמטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

Shalom Hotel & Relax, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראת בית חוף פרטי. מלון שלום, תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת אטלס קיבלה לידיה את ניהולו של מלון שלום התל אביבי, עיצבה אותו מחדש ופתחה אותו לפני כחודשיים. המעצב אריה דבילנסקי עיצב מחדש את השטח הציבורי של המלון, כמו גם 51 החדרים, בהשראת בית חוף פרטי. חזית המלון, הפונה אל הים, עוצבה בסגנון הקבינות של שנות ה-20 וה-30, עם פינות ישיבה ווילונות שניתן לסגור ולהחליף מאחוריהן בגדים (לפחות זה מה שעושים בקבינות אמיתיות). בלובי, המתפקד גם כחדר אוכל, מסודרות פינות ישיבה אינטימיות שמשלבות שולחנות עץ עם כסאות לצד ספות נוחות מסביב לשולחנות נמוכים יותר, אשר יחד עם השטיחים הרכים והכורסאות המפנקות, מספקים תחושה של בית נופש. סקאלת הצבעים מורכבת מכחול, לבן ובז', עם נגיעות של אדום, חום וכתום. כדי להגביר את תחושת השייכות לשכונה מעטרים את הקירות ציורים, איורים וצילומים של האמן הישראלי מיכאל ארגוב, שפעל בקרבת מקום.

החדרים מגיעים במספר גדלים, תוך שהם שומרים על הקו העיצובי שהתחיל בחללים הציבוריים בכל הקשור לצבעים ולטקסטורות (במילים אחרות - הרבה פסים), כך שהחוויה של בית חוף ממשיכה. מבין החדרים השונים כדאי לציין את חדרי הספא הגדולים. יש ארבעה כאלה בסך הכל, והמיוחד בהם הוא הג'קוזי, הממוקם בחדר השינה, על דק עץ אל מול החלון הפונה לים.

הגג של המלון הוא אחת מפינות החמד שלו. אמנם אין כאן בריכה, אך יש אזורי ישיבה וכורסאות שיזוף, והכל בסגנון כפרי, מעט משופשף ובלוי, המחזקים את התחושה הביתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן לסגור את הווילונות ולהחליף בגדים ליד הבריכה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
או לעלות לפינת החמד בגג/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירקון 88, תל אביב

הבעלים של מלון Brown TLV מתעתדים לפתוח במרץ 2012 את המלון החדש, ששמו הזמני נובע כצפוי ממיקומו. המלון, שנמצא בסמוך לשגרירות האמריקאית בתל אביב, מתפקד מזה מספר שנים כמלון מיגל, ובידיים החדשות הוא עתיד לעבור מטמורפוזה. לליאון אביגד, אחד הבעלים, יש כבר קונספט ברור: בית נופש על הים, והוא מבטיח לשבור את התפישה המקובלת על סגנון עיצובי זה.

ההשראה לעיצוב המחודש של המלון, מספר אביגד, מגיעה ממונטה קרלו, קאפרי והריביירה הצרפתית. כלומר, לא עוד צבעי הכחול-לבן-בז' הקלאסיים, אלא צבעים, טקסטורות וטקסטילים עשירים ועמוקים מהמקובל. הרעיון המנחה את הבעלים הוא להגיע לרבדים יותר עמוקים של עושר ויוקרה. כלומר, הצהוב יהיה צהוב חזק, הכחול יהיה כחול עמוק, והלבן יהיה יותר שמנת מאשר גבינה לבנה.

הקונספט הזה עתיד להתלבש על 24 חדרים, לכולם נוף לים. הלובי של המלון פונה גם הוא אל הגלים, ובשטחו עתיד להפתח גם ספא. כל זה אמור ליצור אוירה של אחוזה פרטית של איש עשיר בסן טרופה, שכל מה שמעניין אותו זה לנוח, בזמן שבני האדם הרגילים עובדים. המעצב של המלון נבחר בימים אלה, ומסתמן כי הוא יגיע ממעבר לים, שם מאמין אביגד כי ישנם מעצבים המומחים ביצירת חלל עשיר למראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully