וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצודה המצודדת: השיפוץ של מלון מצודת דוד

המלון הירושלמי "מצודת דוד" עבר מתיחת פנים הכוללת לובי אירופאי, חדר כושר מפואר, משחקייה וספריה. על העיצוב הופקד מעצב העל האיטלקי פיירו ליסוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה הייתה ליצור בית גדול שאורחיו ירגישו כדיירים ולא כעוברי אורח. מלון מצודת דוד המחודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקרה שמסעדת "מחניודה", מוזיאון ישראל המחודש או פסטיבל הסרטים שנערך לאחרונה לא הצליחו לפתות אתכם לעלות לרגל לעיר הבירה, מנסה את מזלה האטרקציה הבאה: מלון מצודת דוד המחודש, שבימים אלה משוויץ בתוצאות המייק-אובר שעבר לרגל יום הולדתו העשירי. מעצב העל ששירותיו הושכרו לניצוח על הניתוח הפלסטי המסובך הוא פיירו ליסוני האיטלקי, שעיצב גם את מלון ממילא הסמוך. המלון נמנה עם השלישייה הפותחת של מלונות הפאר בירושלים, ומארח בעיקר אנשי עסקים מחו"ל וציבור דתי שהפרוטה מצויה בכיסו. הוא שוכן במרכז העיר, ברחוב המלך דוד, בסמוך לשדרות ממילא, וצופה אל מגדל דוד וחומות העיר העתיקה.

ליסוני נחשב כיום לאחד מהמעצבים המובילים בעולם, ומחזיק רפרטואר מקצועי שכולל עיצוב מלונות בוטיק כמו "בנטלי" באיסטנבול ו"גרדן מיטוצי" בטוקיו, עיצוב רהיטים לחברות כמו "קרטל" ומטבחים עבור "בופי". מטרתו העיקרית במלון הירושלמי הייתה לייצר תחושה של בית גדול שאורחיו ירגישו כמו דיירים ופחות כעוברי אורח ארעיים. לשם כך, החדרים הפרטיים התרעננו והלובי קיבל מראה של סלון איטלקי אותנטי, בגוונים מוזהבים שמשתלבים בצורה הרמונית עם קירות אבן הירושלמית. חדר האוכל התהדר בכיסאות עור מוקפדים, ועל הקירות תלויים ציורים של ירושלים, מעשה ידיו של הצייר הסקוטי דיוויד רוברטס, הנחשב לגדול ציירי ארץ ישראל במאה ה-19. מהתקרה, משתלשלים גופי תאורה עדכניים המעוצבים כבלוני זכוכית עם נורות פחם. להשלמת התמונה, במסגרת השיפוץ נוספו למלון גם חדר כושר, משחקייה מושקעת לילדים וספרייה בהשראת הספריות הקלאסיות של פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלובי מעוצב בגוונים מוזהבים עם שילוב של אבן ירושלמית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר האוכל מתהדר בכיסאות עור נוחים, ציורים מהמאה ה-19 וגופי תאורה עדכניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחקייה עוצבה על ידי המעצבת שרית שני-חי, המתמחה בעיצוב חדרים וגנים לילדים. שני-חי הציפה את 100 המטרים הרבועים עליהם היא משתרעת במוטיבים עיצוביים שקשורים לירושלים, כגון טחנת הקמח בימין משה ושוק מחנה יהודה. מסך טלוויזיה שמותקן מהתקרה וארבע עמדות מחשב למשחקים וגלישה באינטרנט, מאפשרים גם לבני נוער, ואפילו להורים, לבלות ביחד במתחם מבלי לטפס על הקירות מרוב שעמום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחקייה בעיצוב שרית שני-חי, בעלת מוטיבים ירושלמיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באסטות קטנות עם ירקות מעבירות לילדים את הזמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקאלת הצבעים במשחקייה, שמבוססת על אדום, כחול ולבן, מלווה הרבה מהפרויקטים של שני-חי ומוכיחה כמתאימה במיוחד עבור חללים המיועדים לילדים. החומרים הרכים והידידותיים שמהם עשויים הרהיטים והחפצים השונים, כמו ספוגים מיוחדים ועץ, לצד הארגון הכללי של החלל, עברו את הביקורת הקפדנית של ליסוני. מדובר בכבוד גדול עבור שני-חי, למרות שלא ברור עד כמה החלל הזה יהיה בשימוש, לאור העובדה שחופשות משפחתיות בארץ פופולריות הרבה יותר ביעדים כמו אילת, טבריה ותל אביב, מאשר בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החומרים, הצבעים והארגון הכולל עברו את הביקורת המקפידה של פיירו ליסוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מורידים את הקינוחים בזומבה

חדר הכושר מעוצב כמכון עצמאי ומהווה פתרון לאלה שלא מוותרים על פעילות ספורטיבית גם כשהם בחופשה. הוא נחשב לחדר הכושר המושקע ביותר בארץ מבין אלה השוכנים בבתי מלון ומאובזר במכשירים של חברת "טכנוג'ים" המוערכת, ביניהם הליכונים ומכשירים מעוצבים המצוידים במסכי מגע לצפייה או האזנה למוסיקה במהלך האימון. האולם צופה לבריכה החיצונית דרך קיר שכולו חלונות ויטרינה ומתקיימים בו גם חוגים כגון פילאטיס, יוגה וזומבה. אורח שלא מעוניין להתערבב עם מתאמנים מיוזעים אחרים יכול להוסיף עוד כמה ג'ובות ולהזמין הליכון משלו לחדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר הכושר, הצופה אל הבריכה. מהמושקעים בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספרייה החדשה במלון היא ללא ספק חדר שלא רואים בכל מלון ובטח שלא בארץ. היא עוצבה במתכונת הספריות הביתיות הקלאסיות, עם שימוש נרחב בפריטי נגרות מעץ גושני וכורסאות הסבה יוקרתיות מעור. על המדפים ניצבים בסדר מופתי ספרים במבחר שפות, כולם בנושא מדינת ישראל בדרך זו או אחרת – החל מספרי תיירות, דרך רומנים ועד אלבומי תמונות מרשימים בכיכובה של דוגמנית הבית, ירושלים.


מלון מצודת דוד, רח' המלך דוד 7, ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully