וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות עם החיות: כדי שהבית לא ייראה כמו מלונה

ענת ניר

13.7.2011 / 18:34

מחזיקים בבית כלב או חתול ורודפים אחרי הזנב של עצמכם? לפני שאתם תולשים לעצמכם את השערות - המדריך המלא לניקיון דירה עם חיות מחמד

הייתם מכניסים לביתכם דייר חדש עם הרגלי ניקיון מזעזעים, כזה שלאחר כל סיבוב מחוץ לבית חוזר עם בוץ על הרגליים, שבקיץ יש לו נשירה איומה ולא משנה כמה תבקשו, הוא אף פעם לא מציע לעזור עם הכלים? למרות שמדובר בשותף מהגיהינום, רבים מאיתנו מוכנים לסבול את הלכלוך והבלגן המתלווה אליהם ומכניסים למעונם אינספור חיות מחמד. בקרב חולות הניקיון, לעומת זאת, רווחת התפיסה כי כלבים ניתן לאהוב, אבל מרחוק ורצוי שלא בתוך הבית. על אף משטר הסדר שמשליטות טרוריסטיות הספונג'ה, ניתן לשמור על בית נקי גם כשחלק מהדיירים הם חיות מחמד. באמצעות הרגלי ניקיון משופרים ופתרונות יצירתיים המותאמים לצרכיהם של בעלי החיים, הבית יסביר פנים גם לכם וגם לדיירים ההולכים על ארבע.

גור כלבים וחתול. hagit berkovich /shutterstock.com, ShutterStock
חמודים-חמודים, אבל אפשר למלא כריות עם כל השערות שהם מישירים/ShutterStock, hagit berkovich /shutterstock.com

"לי הייתה בעיה, כשהגורה שלי שרטה את הדלת", מתאר רון, בעליה הגאים של הכלבה נונה ושל דלת רב בריח שסבלה מהתעללות, "לפעמים יש כלבים שפוגעים בדלת אחרי שהבעלים הולכים, בעיקר בגלל חרדת נטישה. חשבתי בתגובה לשים על הדלת משטחים של פרספקס. בסוף הכנתי מין לוחות ענקיים שעשויים ממגנטים ופשוט הייתי מצמיד אותם לברזל של הרב בריח, ואז זה לא נורא כי היא לא באמת שרטה את הדלת. הייתי שם את זה בכל פעם שאני יוצא". פתרון יצירתי אחר שאימץ רון הוא פשוט להצטייד במברשת נוצות נוסטלגית, אולם כזו שמשלבת חשמל סטטי, כך שבכל פעם שהבית התמלא בשערות הוא הוציא את המברשת לסיבוב ניקיון קצר וזו כבר לכדה את הפרווה העודפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו חיית המחמד המשנית של בית עם כלבים. שואב אבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי להפנים שעבור הכלבים, הנשירה הכרונית היא נטייה מולדת, טבעית ובריאה. כמו שאנחנו מחליפים מלתחה פעם בעונה, הם מחליפים לפרוות קיץ מעודכנת, מודל 2011. הקפדה על הרגלי ניקיון שגרתיים, כמו גם על תספורת מדי חצי שנה, תסייע להתגבר בקלות על המטרד, גם אם בחרתם בגזע מהזן הפרוותי. שתי דקות של הברשת הכלב בזמן הטיול יעשו יופי של בונדינג ביניכם לבין החיה וגם יורידו את המטען השעיר והעודף מחוץ לחדרי הבית. טאטוא יומי או שאיבה מסיבית של הרצפה יפחיתו את כמות השערות אף בבית עצמו. מוצר פרימיטיבי כמו גלגלת דביקה יאפשר הורדה יעילה ומהירה של השערות מסיבי הבד, למרות שגם גליל סלוטייפ פשוט יעשה את העבודה.

מסקינטייפ. ShutterStock
מומלץ לתלישת השערות מהבגדים/ShutterStock
כלב יורקשייר טרייר מסתפר. ShutterStock
עשו לשואב האבק שלכם חיים יותר קלים וגשו למספרה לפחות פעמיים בשנה/ShutterStock

גישה אחרת גורסת כי מלבד אביזרי העזר המסייעים להלחם בבעיית הנשירה, עדיף להשקיע מחשבה גם בתכנון הבית. "אם יש לך אפשרות לעצב את כל הדירה שלך מחדש ואתה בא עם כלב לבית שהוא עוד לא מרוצף, אז זו נקודה למחשבה", מדגיש רון, "יש כל מיני הבדלים בין צבעים של מרצפות מה רואים ומה פחות. אם אלו מרצפות בהירות והכלב או החתול הוא שחור, אז יבחינו יותר בשערות". נקודה למחשבה נוספת היא השטיחים בבית. למרות המראה החמים, יתכן מחצלת צמרירית היא לא הבחירה הנבונה ביותר לכיסוי הרצפה אם בבית גרה כלבה נשירה. אם אתם בכל זאת מתעקשים על שטיחים, ניתן לספק לחיית המחמד שטיח ישן שכבר סיים את חייו, עליו היא תוכל להשיר בכיף את הפרווה.

חתול בתוך כלוב. Lusoimages  /shutterstock.com, ShutterStock
החול יסריח פחות אם תשימו בו קצת סודה לשתייה/ShutterStock, Lusoimages /shutterstock.com

לעומת הכלבים, שאמנם זכו בטייטל "חברו הטוב ביותר של האדם" אך סובלים ממוניטין גרועים בכל מה שקשור לסדר ולניקיון, נחשבים החתולים לחיית בית אצילית ונקייה. כזו שלא צריך להגיד לה לסדר את החדר, היא כבר תעשה זאת בעצמה, לכן אם אתם איסטניסטים בנפשכם, אך אוהבי חיות בנשמתכם, תוכלו פשוט לקנות חתול במקום כלב. באשר לניחוחות העולים מארגז הצרכים של החיה, ניתן להוסיף לחול מעט סודה לשתיה שתמגר את הריחות הרעים.

בנוגע לשטיפת הרצפה כשיש לכם גור חתולים או כלבים שעדיין לא למד לשלוט בצרכיו, ממליץ רון להחזיק בקרבת מקום שפריצר לניקוי חלונות ונייר סופג "במקום לשטוף עשר פעמים, אז אפשר פשוט לספוג את זה עם הנייר, לרסס עם השפריצר ואז לנקות, בשבילי זה עבד בכל פעם", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully