וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים שיפוצניק?

ענת ניר

23.6.2011 / 8:35

כמה הצעות מחיר לבקש, איך תזהו חאפרים ומה חשוב לסכם מראש. לבחור קבלן שיפוצים ולהישאר בחיים - המדריך

מירה, תושבת פתח תקווה שחשקה במתיחת פנים חגיגית לסלון, שכרה קבלן שיפוצים עבור ביצוע עבודות הגבס והזכוכית בביתה. הסיפור התחיל באופן מבטיח, עת התקבל התשלום הראשון והושלמה תכנית השיפוץ הסופית, אולם אז סיפר לה הקבלן שנגנבו החומרים שקנה. "הוא אמר שהוא חייב לקנות לי זכוכיות חדשות", מספרת מירה, "ברוב טיפשותי שילמתי לו את הכל מראש ואז הוא לקח את הכסף. היו טלפונים עד שהוא נעלם לגמרי וזהו, לא ראיתי זכוכיות ולא ראיתי כסף".

לא רק במקרה של מירה, גם בעוד סיפורים, מה שהתחיל בתאוות שיפוצים נאיבית הסתיים בחלום בלהות מלווה בתביעות משפטיות, סכומי כסף אבודים ובעוגמת נפש שנשארת גם לאחר שהפועלים עוזבים. אז איך בכל זאת בוחרים את איש המקצוע המתאים? איך אפשר לדעת איזה קבלן יסיים את העבודה בזמן, על פי דרישותיכם ובהתאם להבטחותיו, ומי יבצע תרגיל עוקץ מהזן הנחות ביותר?

"זה נושא שהוא מאוד פרוץ", מבהיר הקבלן בני זקוטו את הבעייתיות בעניין, "יש הרבה קבלנים שפועלים בשוק ללא היתר עבודה, וכל החאפרים הם אלה שמוציאים שם רע לקבלנים המסודרים". אז איך מזהים מעמידי פנים? ניתן להבדיל בין החאפרים למסודרים באמצעות מחקר אינטרנטי קצר באתר התאחדות הקבלנים. שם תוכלו לרשום את שם הקבלן ולבדוק האם הוא מחזיק במספר רישיון.

אילוסטרציה. ShutterStock
בקשו מהקבלן לעשות "אודישן" על פינה קטנה בבית/ShutterStock

אולם גם אימות פרטים וירטואלי אינו ערובה לעבודה נקייה. אל תוותרו על כיתות הרגליים וצאו לבדוק עבודות קודמות של קבלנים. נכון שהבדיקה אינה מקצועית, בייחוד כשאתם אלה שמבצעים אותה – חובבי עיצוב שמעולם לא עסקו בבנייה, אף על פי כן, תוכלו להתרשם מרמת העבודה על פי סימנים פשוטים, כמו הצורה בה מונחות הקרמיקות באמבטיה, שילוב הצבעים על קירות הסלון או האופן בו מתחברים הקירות זה לזה.

דרך נוספת לבחירת קבלן היא לערוך פיילוט זריז, בו תבקשו מאיש המקצוע לשפץ פינה מסוימת בבית באופן מושלם - מההתחלה ועד הסוף. לא כל הקבלנים ייענו ברצון לבקשה המוזרה, אולם כך תוכלו לבדוק את איכות העבודה בקנה מידה מוקטן, מבלי לגרום לטעויות עתידיות. שיקול נוסף, ויש שיאמרו החשוב ביותר בקבלת ההחלטה, הוא הגורם הכספי. לפני תחילת העבודה בקשו הצעות מחיר משלושה קבלנים לכל הפחות. סביר להניח שחלק מהם ידרשו מחיר מגרד רצפה ואילו אחרים לא ישאירו לכם כסף למשכנתה, קל וחומר לגביע קוטג', אף על פי כן הבחירה אינה ברורה. אם כך, את מי מהם להעסיק, את היקר או את הזול? תלוי את מי שואלים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מחיר גבוה לאו דווקא מצביע על עבודה טובה. בקשו לראות עבודות קודמות/ShutterStock

"מישהו אמר לי פעם: 'את החמישים שקלים ששילמת יותר, בסופו של דבר תשכחי", טוענת חנה, קיבוצניקית מהדרום ששיפצה את ביתה כבר מספר פעמים, "לעומת זאת האריח במטבח, שהוא לא בדיוק מה שרצית, ייזכר לך לכל החיים". לעומתה, משפצת אחרת מאזור המרכז טוענת כי הכסף לא מעיד על כלום, אולי רק על המינוס בחשבון הבנק. "הרבה פעמים זה שטויות", היא אומרת, "יש כאלה שפשוט יש להם אומץ לבוא ולדפוק מחיר. אנשים מבקשים מחיר גבוה, כדי שיחשבו שאתה יודע מה אתה עושה". בסופו של דבר, העצה הטובה ביותר היא ללכת על פי תחושת הבטן, ולאו דווקא בהתאם לשיקולים הפיננסיים. היא תבהיר לכם אם זהו הקבלן שאתם מעוניינים לצדכם בהרפתקת השיפוצים.

עדיין מחפשים דרך יצירתית להוריד במחיר? עשו עסקה עם הקבלן: מחיר נמוך יותר על כל חודש נוסף של שיפוצים. כך אולי תגורו זמן רב יותר על מזוודות, אבל האוברדראפט שלכם בוודאי יעריך את המחווה. אולם לא משנה אילו הנחות, ברזים בייבוא אישי מאיטליה ושאר הסכמות שבעל פה אתם דורשים מהקבלן, את הכל יש להוסיף לחוזה. זיכרון הדברים הזה הוא זה שיגן עליכם במידה והדברים משתבשים, ולכן אל תקלו בו ראש. יש לציין את אופן חלוקת התשלומים, בהתאם לעבודה שבוצעה בפועל, וכן לא לשכוח להוסיף פרטים קטנים כגון: שינוע חומרי הבניין מהרחוב אל הדירה המשופצת וקביעת הסדרי הניקיון בתום העבודה. והכי חשוב: בין ענני האבק, הדי הדחפורים והריבים עם הספקים, רצוי לקחת רגע של שקט ולהיזכר בבית החלומות שלכם – הסיבה שבגללה התחלתם את כל הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully