וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים במצב הרוח: מצעד המאווררים

ענת ניר

1.7.2011 / 10:30

האקולוגי, המיוחד, המינימליסטי וזה שמתחבר ל-usb: מצעד המאווררים שעושים הכי הרבה רוח אל מול השרב

בימים חובקי מזגן אלה, כאשר רוח סתמית מהחלון או כזו שלא באה מכיוונו של שלט רחוק, פשוט אינה נתפסת כאופציה אמיתית לשינוי טמפרטורה, הרהורי הרטרו הביאו אותנו לבחון מחדש את המאוורר. עם בואו של הקיץ, אי אפשר שלא לחוש אמפתיה לנוכח היצור הזה, שעושה את המיטב להשכיח מאיתנו את אגלי הזיעה. כמו ילד שקיבל עונש לעמוד בפינה, רואים שיש לו המון פוטנציאל, גם אם בריזה אמיתית היא לא הצד החזק שלו. בינתיים הוא לפחות מתעקש להביא איתו קשת רחבה של עיצובים מגוונים, מחירים משתנים והמון מצב רוח טוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Windmaker בעיצוב לוק ואן הוקל. חמש דקות אווריריות במיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

האקולוגי: Windmaker

את המאוורר האקולוגי יצר לוק ואן הוקל (Luc van Hoeckel), מעצב הולנדי שלקח את המנגנון המוכר משעון הקוקייה, ובעזרת גלגלי שיניים מעץ בחר להכניס קצת רומנטיקה למוצר הקריר. בדומה למנורת לילה נוסטלגית, המאוורר הזה מופעל על ידי משיכה בחוט, מבלי להיעזר בכבלים, לחצנים, או באופן כללי - בחשמל. השימוש במוצר מספק רוח למשך חמש דקות אווריריות במיוחד. לאחר מכן משאיר אתכם המאוורר האקולוגי לזמן איכות אינטימי, רק אתם והחום לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Wind. קן של יונה בדכאון אחרי הטלה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיוחד: Wind

לא ברור למה ראו צורך לקחת את מכשיר הפלסטיק המוכר ולהלביש עליו קן ציפורים שנראה כאילו נזנח על ידי יונה בדכאון אחרי הטלה. בכל מקרה השילוב הקיצוני בין המוצר החשמלי לרטאן החמים הוליד קיפוד-מאוורר שאי אפשר להתעלם מקיומו, ולא רק בגלל קולות האוורר הנשמעים מכיוונו. לדבריו של המעצב האנגלי ג'ספר סטארטאפ, שתכנן את המוצר עבור חברת גרבאסוני האיטלקית, "הפריט מגדיר מחדש את תכונותיו הוויזואליות של המאוורר הביתי. על ידי שימוש ברטאן הוא מבקש להוסיף הומור למכשיר".

כמה: 3,450 שקלים. עכשיו הבדיחה לא מי יודע מה מצחיקה, הא?
איפה לקנות: בהביטאט או דרך אתר החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החל מספטמבר בישראל. המאוורר קצוץ הכנפיים של Dyson/מערכת וואלה!, צילום מסך

המינימליסטי: Dyson Air Multiplier

כנפי המאוורר מתמלאות באבק, יוצרות זמזום טורדני ובמידה שלא נזהרים, עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך לידיים, אבל עד לפני שנתיים אף אחד לא חשב פשוט לקצוץ למאוורר את הכנפיים. נכון שנראה שחתיכות הפלסטיק האלו הן שגורמות למכשיר לעבוד, אולם במאוורר של סר ג'יימס דייסון, המנגנון שאחראי ליצירת הרוח מסתתר דווקא בתחתית המוצר, ולכן אין צורך בהן. מחירו של המוצר בבריטניה הוא 199 פאונד, פי עשרה ממה שמשלמים פשוטי העם על המאוורר המכונף שלהם. אצלנו המכשיר ישווק רק בספטמבר, בסנכרון מושלם עם סופו של הקיץ, למרות זאת עדיין לא ברור אם הוא ישמור על המחיר הגבוה או יימכר במבצע סוף עונה.

כמה: 199 פאונד.
איפה לקנות: באתר החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאוורר Q. אינטליגנטי ואסתטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעוצב: Q Ventilator

כנראה שהיתה דרושה נפש של אמן, ולא של מעצב תעשייתי, כדי לברוא מאוורר כזה, שמשלב הומור אינטליגנטי ואסתטיקה נקייה ועוד שומר על מחיר סביר. האמן השוויצרי קרלו בורה (Carlo Borer), בחר כמקור השראה לעיצוב המאוורר את האות "Q" באנגלית ומכאן שמו הפשוט, כמו גם צורתו המיוחדת.

כמה: 149 יורו.
איפה לקנות: ממש כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחורף הוא גם מפזר חום. המאוורר של קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממזג: FRIZZI

מאוורר התקרה נלחם את מלחמתו הנואשת במזגן לא רק באמצעות המחיר המשתלם, אלא גם בעזרת גישה תכליתית: אם הוא מחובר לתקרה, אז כדאי שהוא כבר יחסוך קניית נברשת. מאוורר התקרה המואר הזה תוכנן על ידי מעצב העל הרב תחומי קארים ראשיד. בחורף, מאוורר התקרה של ראשיד לא רק מאיר, אלא ממשיך לדבוק בתפקידו האקלימי. באמצעות מצב מיוחד של פיזור חום הוא מעביר את האוויר החם כלפי מטה. המוצר עשוי מפוליקרבונט וזכוכית מנופחת ומגיע במבחר גוונים סולידיים, שמתאימים את עצמם לתקרה החיוורת.

כמה: 5,200 שקלים.
איפה לקנות: קמחי תאורה, הלח"י 23 בני ברק. 07-32130000

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתגעגעים לטמפרטורות של פעם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרטרואי: Prem-I-Air Elite Jet Fan

יש שיגידו שהמאוורר הוא כולו חפץ רטרו נאיבי (בחייאת, כנפי פלסטיק נגד השרב הישראלי זה כמו כוסות רוח למת) שצריך להכחד מן העולם, או לפחות לעשות רילוקיישן לבוידעם. אחרים מתגעגעים לטמפרטורות של פעם, לפני שהעולם פצח בגרסתו הפרטית והמרושעת לשביתה איטלקית וקרא לה "התחממות גלובלית". במיוחד בשבילם עיצבו את המאוורר הקומפקטי הזה בעל האפיל הנוסטלגי. המוצר, שמזכיר מכשירי חשמל מוכרים משנות הארבעים, אף מחזיק במפסק שחור בעל שלושה מצבי אוורור, השייך לעולם שעוד לא ידע את הלחצנים.

כמה: 34.99 יורו.
איפה לקנות: באמזון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דבורה אוורירית עם חיבור USB/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקטן: מאוורר USB

על מנת לאזן את החום התמידי הנפלט מהמחשב, וגם סתם כי שקע ה-USB ממש דורש שיחברו אליו גאדג'טים שאף אחד לא באמת צריך, המציאו את מאוורר ה-USB. המאוורר מגיע באינספור צורות שמייצרות רוח, לעיתים בלי קשר לאיך שהן נראות. אחת מהן, יצירתית במיוחד, היא הדבורה האוורירית.

כמה: 43.98 דולר.
איפה לקנות: פה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצלן הכי יפה שיש. מאוורר אניגמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היקר: Enigma

כאשר ניתן למצוא מזגן במחיר מינימלי של 1,000 שקלים, תשלום אסטרונומי על מכשיר חשמלי פשוט, שכל מה שהוא יודע לעשות זה לסובב קצת את האוויר, נראית בחירה צרכנית מעט מגוחכת. אף על פי כן, מאוורר התקרה "אניגמה" טוען כי הוא מצדיק את המחיר. עם עיצוב חד כנף, שמסתפק רק במינימום הנדרש בכדי לבצע את מלאכתו, הוא המאוורר העצלן הכי יפה שיש. המאוורר מגיע עם כנף עץ, שבולטת על רקע הגוף הקריר, או בצבעי מסיבה מטאליים. גרסתו הכסופה אף זכתה לניחוח הוליוודי, כאשר המוצר הצטלם לסט הסרט העתידני "אני רובוט".

כמה: 6,750 שקלים.
איפה לקנות: "אלקטרוסטאר" ברחוב שלבים 4, יפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
87 שקלים והוא שלכם, לפחות לעונה אחת. גולד ליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזול: מאוורר שולחני מדגם ATL305 של Gold Line

עזבו אתכם ממאווררים מעוצבים, מוסריים או כאלה שהושפעו מנחת זרועו של מעצב על. האופציה הזולה והנגישה היא המאוורר הבנאלי, שנרכש בחנות מוצרי החשמל הקרובה. המוצר מלווה אותנו לאורך כל יולי-אוגוסט המהבילים ונעלם כשלעומת כשבא לקראת חודשי החורף, בלי שאף אחד מהצדדים מפתח רגשות סנטימנטליים.

כמה: 87 שקלים.
איפה לקנות: חנויות החשמל והרשתות המובילות.

  • עוד באותו נושא:
  • מאווררים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully