וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין דברים כאלה: חנות חדשה בדרום ת"א

ענת ניר

22.5.2011 / 11:41

בחנות החדשה "דברים א'" בדרום ת"א, גם רהיטים וחפצים עייפים פותחים פרק ב' בחיים. מצאנו שם רדיו ישן שהוסב לשידת מגירות ושקופיות עתיקות שהפכו לאהיל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלון הראווה של דברים א'. גם רהיטים וחפצים עוברים הסבה מקצועית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלל קטן ברחוב זבולון בשוק לוינסקי, בינות בתי מגורים, סטודיו לאיור וחנות ותיקה לגופי תאורה, נפתחה לא מכבר "דברים א", חנות עיצוב חדשה שמפיחה גלי נוסטלגיה לאוויר הדרום תל אביבי. מאחורי השם בעל האפיל התנ"כי והמשמעות המפוברקת (אין חומש דברים ב', למקרה שחיפשתם) עומדים זוג האחים למשפחת אלחדד: אייל הבכור, בן 42, שאת הכשרתו רכש דווקא בתחום הקולנוע, ודרור הצעיר, בן 35, שהתחיל את לימודי העיצוב בשנקר והמשיך בדרכו העצמאית והאוטודידקטית.

השניים החלו את עבודתם המשותפת בעיצוב תפאורות להפקות זרות ולסרטים ישראליים, ביניהם "בופור" ו"פעם הייתי". לאחר שצברו ניסיון של שנים בתכנון סטים תקופתיים, החליטו האחים לנצל את הפוטנציאל השיווקי הטמון במלאכת הווינטג' ופנו להגשים פנטזיה עסקית שחיכתה במשך שנה בדמות חנות ריקה.

לאחר שרכשו את המקום, ייצרו האחים במהלך שמונה חודשים עמוסי עבודה מלאי מרשים לקולקציות השונות שיימכרו בחנות. אולם בסופו של דבר, התגלה החלל הקטן כצר מלהכיל את מגוון הפריטים, ולכן הוקמה קומת גלריה סמלית שמתפקדת גם בתור מדף תצוגה מורחב. את העיסוק במוצרים הישנים החלו האחים עוד לפני שהווינטג' הפך לטרנד לוהט. בשווקי מציאות ובעגלותיהם של מוכרי אלטע זאכן הם נוהגים לאתר פריטים אבודים, ואילו בבית המלאכה הסמוך לחנות, הם משפצים, צובעים ומחברים מחדש מוצרים שהחלו את חייהם בתפקיד אחר. רדיו ישן הפך אצלם לשידת מגירות, אימומים של סנדלר נולדו מחדש כ"עציץ" נעליים דקורטיבי ואוסף שקופיות ישן נארז כעת כמנורת לילה שמגיעה בילט אין עם סיפור ילדים.

את המראה הווינטגי' משלימים פריטי הגרפיקה הקלאסיים שמוצגים בחנות. שלטים ישנים, מודעות פרסומות וסתם תמרורים נושנים מעלים במזדמנים למקום חיוך מתרפק. אף אחד מהמוצרים הנמכרים ב"דברים א" אינו בנאלי, אבל גם המחירים אינם משתווים לגזרת ה"איקאה". טווח המחירים נע בין 50 שקלים למגנט למקרר ומגיע עד ל-20,000 שקל עבור דלפק איכותי. על חלק מהפריטים לא תמצאו תג מחיר, אלא מדבקה שעליה כתבו האחים "מכור", סוג של הומור משפחתי.

דברים א' - זבולון 42, תל אביב. אייל אלחדד: 050-7661240; דרור אלחדד: 054-7779759

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully