וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסדר גמור

ענת ניר

27.4.2011 / 8:55

עוברים דירה? מייחלים למרי פופינס שתבוא ותפיג את הבלגן? יש מי שימיינו לכם את הגרביים, יארזו יפה ויפרקו בדירה החדשה. סקירת חברות אריזה וסידור

כמה פעמים, בעודנו מחפשים בפעם השביעית את הכבל האבוד של ה-D.V.D, אנחנו מייחלים למרי פופינס מודרנית, כזו שבאבחת מטריה שחורה תאתר את החור השחור המוקדש לחפצים שהולכים לעולמם עם מעבר הדירה? לא לכולנו יש אונה נפרדת המוקדשת לכישורי סדר וארגון, אבל יש כאלה שכל עניין השתלטות על מבצרי הבלגן בא להן ממש בקלות, הן אפילו הפכו את האובססיה למקצוע. מגוון חברות מקצועיות שפועלות כיום בתחום הניקיון מציעות שירותי סידור ואריזת הבית לפני מעבר דירה, החלפת הבגדים בארונות עם חילופי העונות וגם סידור יסודי של האנדרלמוסיה עם בוא האביב. מי עושה מה, וכמה זה עולה? יצאנו לעשות קצת סדר.

סידורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפרידות בין עיקר ותפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חולת הניקיון: שרית גושן–פנטי, הקימה את העסק לפני 14 שנה, בגיל 37. טוענת לראשוניות בתחום חברות הסדר בארץ. "אני המצאתי את זה", היא מבהירה. כיום מונה הצוות שלה שלושים עובדות חרוצות.

השירות: מסייעת לאגרנים להבחין בין עיקר לתפל, ולשמור רק את מה שבאמת צריך. "בעיניי, התפקיד של מסדר מקצועי זה לעמת את האנשים עם העובדה שבעצם יש מציאות ויש פנטזיה, ובמציאות אין להם דונם וחצי לאחסון ג'אנק".

הפעם הראשונה שלי: "זוג עם שתי ילדות מצפון תל אביב. הם הנציחו כל קשקוש שהבנות עשו. יצירות פאר של ילדות בנות חמש היו תלויות לאורך כל הבית מהרצפה ועד גובה מטר. זה מזעזע".

טיפ על החשבון: לפני מעבר הדירה לרתום למשימת המיון אדם שאתם סומכים עליו, חבר או קרוב משפחה, שיעזור בקבלת ההחלטות.

מחיר התענוג: 250 שקל עבור שעת עבודה של שתי עובדות. עבור ארבע עובדות תשלמו רק 400 שקלים.

חולת הניקיון: חן סופר: "תמיד עסקתי בארגון ובהפקות. אני בוגרת בצלאל בעברי, אז יש לי נגיעה בעיצוב ובכל מה שקשור באסתטיקה". סופר הקימה את העסק לפני יותר מעשור, כיום מונה הצוות 15 עובדות.

השירות: מלבד שירותי הסידור, מציע העסק גם שירותי עיצוב לבתים פרטיים ולמשרדים.

הפעם הראשונה שלי: "אני זוכרת אותה כי סידרתי בית של אנשים יוצאי שואה לבד, אני לא יודעת איך. היום אני עובדת עם צוות, אבל אז ביומיים עשיתי בית שלם".

טיפ על החשבון: לפני המעבר להוציא מגרה-מגרה ולקחת מתוכה רק את הדברים שצריכים. את כל היתר לא להעביר.

מחיר התענוג: מחיר לפרויקט: בין 800 ל-2,500 שקל. מחיר שירותי עיצוב: בין 250 ל-350 שקל לשעת עבודה.

אחת ולתמיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התפקיד הזה הוא שליחות". דגנית בונפיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

חולת הניקיון: דגנית בונפיס, הקימה את העסק בשנת 2007 "אחרי שעבדתי הרבה שנים בכל מיני עניינים שונים ומשונים, רציתי להתחיל משהו חדש והחלטתי שאני פותחת את החברה". יחד איתה פועלות כיום בעסק שלוש עובדות נוספות.

השירות: "התפקיד הזה הוא שליחות", אומרת בונפיס, "אנשים קוראים לך ממקום של מצוקה". את תהליך הסידור היא מלווה בשירותי קאוצ'ינג, בהם הוכשרה.

הפעם הראשונה שלי: "בית באזור המרכז שגרו בו אימא, שתי בנות ועשרה חתולים. היה ריח לא טוב וכל הבית היה מוטל על הרצפה. הן אספו כמעט כל דבר אפשרי, אבל בסוף זה היה מאוד מתגמל".

טיפ על החשבון: לארגן מעבר דירה כמו מבצע צבאי - להתחיל הרבה זמן מראש, לארוז בצורה מסודרת ובעיקר לא להעביר לבית החדש דברים מיותרים. "בית חדש, ראוי לו שתהיה לו התחלה חדשה".

מחיר התענוג: 100-80 שקל לשעת עבודה.

בלגן

קרן איתן. עומר מירון
"עברתי הרבה דירות בחיים שלי ותמיד רציתי שזה יהיה אחרת". קרן איתן/עומר מירון

חולת הניקיון: קרן איתן - "עברתי הרבה דירות בחיים שלי. תמיד רציתי שמי שמעביר לי את הדירה יעשה את זה אחרת". לפני תשע שנים, עזבה את המשרה בהיי-טק ועברה לתכנת ארונות וארגזים. כיום מונה העסק שני סניפים ו-12 עובדים.

השירות: מספקים שירותי מעבר דירה ייחודים לדיור מוגן, שירותי אריזה לפני מעבר לחו"ל ומשווקים פתרונות אחסון של חברת "לזרי".

הפעם הראשונה שלי: "היה לנו לקוח שאסף המון קלטות, איזה שופט ידוע. הוא לא רצה להיפרד מהן. כתבו עליו איזו כתבה בעיתון והוא שמר ממנה שבעה העתקים. היה לנו תהליך מאוד נחמד ללמד אותו לשחרר".

טיפ על החשבון: מומלץ להשאיר תקציב מיוחד למעבר דירה על ידי חברה מקצועית. זה חוסך כל כך הרבה זמן, כאב ראש וויכוחים בין בני הזוג.

מחיר התענוג: 225 שקל עבור שעת עבודה של שתי עובדות. מינימום הזמנה הוא לחמש שעות. בעבודה באזורים מרוחקים תיתכן תוספת תשלום עבור נסיעות.

מסדרים באהבה

איילת, חברת "מסדרים באהבה". נמרוד סונדרס
מסדרים באהבה. "זה בעצם משנה את החיים"/נמרוד סונדרס

חולת הניקיון: איילת מייסון, הקימה את העסק לפני שמונה שנים - "אני מגיל ממש צעיר חולת סדר. זה מאוד חשוב לי בגלל שנולדתי עם בעיות קשב וריכוז". כיום מונה הצוות עשר עובדות.

השירות: שירותי סדר וארגון. "זה בעצם משנה את החיים" אומרת מייסון.

הפעם הראשונה שלי: "זו הייתה חברה של אימא שלי. היא אספה מיליון קופסאות של גבינות ולבן. את כולן היא שטפה ואגרה בפנים אוכל. כמובן שהעפתי הכל, זה היה ממש כיף".

טיפ על החשבון: כדאי להוציא את כל הבגדים שלא לובשים, גם אם הם חדשים עם הטיקט. יש קבוצות מתנדבים שיגיעו אליכם הביתה לאסוף אותם.

מחיר התענוג: מבצעים הצעת מחיר בהתאם לפרויקט, על פי תמונות של הבית או שעורכים סיור מקדים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully