וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך: עציץ תבלינים מרחף

דנה ולייה מאירזון

3.4.2011 / 0:01

תקועים עם ערימת קופסאות טייק אווי מפלסטיק? תמיד חלמתם על גינת תבלינים במטבח? זה היום שלכם. הגנים התלויים מבבל בגרסה הביתית

החומרים הדרושים:

קופסאות פלסטיק (מהסוג שמקבלים כשמזמינים אוכל הביתה), ווים קטנים (בצורת S), שרשרת חוליות ברזל דקה (בקשו בחנות שרשרת לתליית נאון), נר, מוט ברזל דק או מסמר גדול, ופלייר. נצטרך גם שני ווי הברגה ודיבלים למקרה הצורך.

שלב 1:

נתחיל מחירור הקופסה בפינותיה, היכן שנמקם את ווי התלייה. נחמם את מוט המתכת (אפשר גם להשתמש במסמר גדול) ובעזרתו ננקב חורים בכל אחת מפינות קופסת הפלסטיק (סך הכל ארבעה חורים).

שלב 2:

כעת נשחיל את ווי התלייה למקומם לחורים שניקבנו בקופסה.

שלב 3:

נמשיך לנקב חורים, הפעם בתחתית הקופסה. אלה ישמשו בעצם כחורי הניקוז של העציץ שלנו. חשוב לא לנקב חור במרכז הקופסה כי היא עלולה להשבר. ניישם את הפעולות האחרונות על כל הקופסאות, למעט קופסה אחת, שלא צריכה חורי ניקוז. קופסה זו תשב בתחתית המתקן, ותאגור את המים שיגיעו אליה משאר הקופסאות, כדי שנוכל להשתמש בהם שוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שלב 4:

כעת נחליט איפה למקם את העציץ המתהווה. אנחנו בחרנו במדף. כשמדובר במדפי עץ, הווים שלנו מוברגים לתוכם בקלות. במידה שבחרנו בקיר, נצטרך להשתמש במקדחה ודיבלים.

כשאנו מבריגים את הווים אל המדף נשים לב שהמרחק בין שניהם הוא כאורכה של הקופסה שלנו.

שלב 5:

לכל וו מוברג נחבר שתי שרשראות ברזל. שרשרת הברזל מגיעה כרצועה ארוכה, שאפשר לחתוך בקלות בעזרת פלייר. החתיכה הראשונה שנחתוך מהשרשרת תהווה את גובהו של הגן התלוי שלנו. נחתוך עוד שלוש רצועות זהות לה.

לכל וו נחבר שתי שרשראות ברזל.

שלב 6:

נתחיל להרכיב – מלמעלה למטה. בעזרת הווים, נחבר את קופסת הפלסטיק לשרשרת הברזל. תחילה נחבר את הקופסה העליונה בגובה הרצוי. כדי שהקופסה תהיה מאוזנת.

נמנה את מספר הלולאות בשרשרת, בחלק בין וו התלייה שיוצא מהמדף, לוו המחובר לקופסה. נחזור על פעולת הספירה בין מדף למדף – חשוב להקפיד, כדי שהתוצאה הסופית תהיה יציבה.

שלב 7:

קופסת הפלסטיק התחתונה במדף אוגרת את המים שמטפטפים משאר העציצים. בחרנו למלא אותה בחלוקי נחל, השומרים על המים נקיים. כדאי להשתמש במים הנאגרים בקופסה התחתונה להשקייה חוזרת של העציץ. חלוקי הנחל מהווים גם משקולת לכל המתקן, כדי שלא, נניח, יתנדנד ברוח.

שלב 8:

הגיע השלב שבו נכניס את העציצים אל הקופסאות. חשוב להשקות את הצמח לפני שמוציאים אותו ממיכל הפלסטיק בו הוא יושב, כדי שאדמתו תהיה לחה ונוכל לפזרה באופן אחיד בקופסה.

הגן התלוי שלנו מוכן! על שרשרת הברזל אפשר לתלות עוד דברים לבחירתכם – מספריים, למשל. עכשיו רק נותר לזכור להשקות את העציצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully