וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולם ומלואו

ענת ניר

19.3.2011 / 9:48

עיצוב חלל: מה הכי חשוב כשמעצבים מסיבת תחפושות ומה בדיוק מחכה לאורחים של מסיבה בקונספט "עיניים עצומות לרווחה"?

"בפורים כל האירוע שואף לשינוי תודעה קיצוני יותר", אומר איתמר פלוג'ה, שמעצב השנה את מסיבת החג של ביה"ס לאמנויות "בצלאל", "הכל יותר משוגע ויש אפשרות להשתולל עם התחושה". המסיבה הבצלאלניקית אינה יוצאת דופן. מסיבות הקונספט, ובכללן מסיבת הפורים מתאמצות להיות בכל מקום – מלבד באולם המסיבה. שלא כמו בעבר, עיצוב האולם אינו מסתכם רק בהקפדה על המראה הכללי של המקום ובסידור הפרחים, אלא בשינוי דרמטי של החלל תוך עיצוב מחדש של התפאורה, התאורה ובחירה מדויקת של האביזרים במסיבה. גם אם הנחתם שבפורים אתם יוצאים לבילוי בנמל תל אביב, ייתכן שתמצאו את עצמכם בפורים הקרוב באפריקה, וודסטוק או אפילו בהוגוורטס, לצידו של הארי פוטר. "אנשים רוצים לדעת איפה הם נמצאים", מאשרת מעצבת האירועים אלקי ג'ייקובס, "פעם היו רק פרחים ונרות. היום העוצמה של העיצוב באירוע הופכת את האולם לעולם ומלואו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינוי דרמטי של החלל. מסיבה שהפיק גיל קרן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוכים הבאים לאפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבות הקונספט כוחו של העיצוב נמדד בחזותם של אינספור האלמנטים באולם, החל בהזמנות למסיבה וכלה בנייר הטואלט שבשירותים. התהליך מצריך התאמה מושלמת, על מנת ליצור את האשליה כי מאחורי הפריטים עומד סיפור שלם ולא רק גחמותיו הפרטיות של המעצב. "אם יש קונספט, הולכים עם הפרחים, עם העיטורים, עם הכל - מההתחלה עד הסוף, הכל צריך להשתלב יחד", מסביר מעצב האירועים ההולנדי, כריס וויס. חשיבותו של נושא-על היא קריטית במסיבות מהסוג הזה. קונספט טוב ירים את המסיבה, בעוד שנושא רע יגרום לאנשים לצרוך את מנת הוודקה-רד בול שלהם באירוע אחר. לדבריו של מפיק האירועים גיל קרן קונספט מוצלח הוא "נושא שמעביר בתוכו קצת צחוקים, רגש, שמחה וגם מקוריות. אם הוא משעמם, אז הוא לא מחזיק אף אחד מהדברים האלה".

השנה יחגוג קרן את הפורים במסיבה בעיצובו העונה לטייטל האקזוטי "עיניים עצומות לרווחה". יתכן שלא כולם יחשקו במסיבה המבוססת על אורגיה המונית מבית מדרשה של הוליווד, לכן לפני שמעצבים עולם יש לשאול את אלוהים, קרי את הלקוח, איזה אופי של חוויה הוא חושק להעביר את האורחים שלו. "צריך להבין מה המסר שאתה רוצה להעביר במסיבה ואז ליצור", מבהיר קרן, "עיצוב זה לא רק פרחים, זה גם ארכיטקטורה, זרימה, מה אנשים רואים קודם, איך הם מגלים את החלל. אירוע זה לא תלת מימד, זה חמישה מימדים". עיצוב החלל יכול לנבוע מלוקיישן יוצא דופן כדוגמת קרחת יער שכוחת אל וחוף הים או מעיצוב טוטאלי של אולם ריק שרק מחכה שילבישו אותו בתאורה מהממת ויזרו עליו מוזיקה הולמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה נוספת של קרן. "אירוע זה לא תלת מימד, זה חמישה מימדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לתפאורה הפורימית עצמה, ניתן להשתמש באלמנט מרכזי אחד עליו מבוסס האירוע, לכלול בעיצוב את תלבושות אנשי השירות או לשכור אלמנטים דרמטיים מהמשכן לאמניות הבמה. את עיצוב הקירות אפשר לסגור בהקרנת אלמנט חזותי או כפי שנעשה השנה ב"בצלאל", ליצור תפאורה חיה ונושמת שיוצרת את עצמה בלייב מתחילתו של האירוע ועד לסיום המסיבה. במקרה של "בצלאל", התפאורה האנושית הזו נקראת איתמר פלוג'ה שמלבד עיצוב המסיבה, אף ייקח חלק פעיל באלמנטים הוויזואליים המופיעים בה. במהלך הערב הוא יצור ציור קיר ענק שמשתרע על שלוש יריעות קנבס בגודל של 4 מ"ר כל אחת. על הבדים הגדולים תוקרן תאורה שתאיר את הציור הנרקם לנגד עיניהם של הרוקדים. לדבריו של פלוג'ה, בציור תתואר מלחמת בני החושך בבני האור. הנרטיב נשמע קצת חנוכה, אבל איתמר מתעקש שאווירת המסיבה תהיה פורימית למהדרין.

נכון שאלוהים - וגם הסוד להצלחת הערב - נמצא בפרטים הקטנים, אולם לעיתים אופיו של האירוע נוצר לאו דווקא מהסיפור על בד הציור או מהתלבושות המושקעות של המלצרים. גיל קרן מאמין, כמו המפיק האגדי ברוך אגדתי לפניו, כי המתכון למסיבה טובה הוא לא הקונספט כי אם סלקציית התחפושות שבכניסה. "כולם שואלים אותי מה הסוד של מסיבה טובה?", הוא אומר, " הכי מרגש זה תחפושות מוצלחות. קודם כל צריך להתעקש על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully